4263
Sök

Då var det Göteborgs tur till slut

1 062 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Grattis Göteborg! Nu skall sossarna förstöra er stad med.....och nån folkomröstning bryr de sig inte om, det såg vi ju i Stockholm.

Hoppas ni protesterar högljutt, då detta inte handlar om miljö, utan enbart att suga ut pengar från bilister.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;ref=puff

Här kan vi se vissa som tröttnat i alla fall! Hoppas fler biltillverkare följer efter

http://www.expressen.se/motor/1.1054046 … mma-london

"You Go, we go!"

DFFL
9 020 Inlägg
20 februari 2008
Om/När det kommer till Malmö så tänker jag köra utan regskylt fram.
Ganska mycket billigare att betala böterna lite då och då än tramsavgiften varje dag.

Vad kostar det för en "vanlig" bil som min att köra in i Stockholm?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 703 Inlägg
20 februari 2008
Hörde på nyheterna i morses att sveriges försök till trängselskatt har blivit det överlägset dyraste projektet i europa.

Bara försöket kostade 3.8miljarder:- big_smile

En rapport som handelskammaren har presenterat kostar trängselavgifterna 1200miljoner:-/år.....
det är inte korvören det big_smile

1 396 Inlägg
20 februari 2008
Vart hade dom tänkt sätta stationerna då? Från Svingeln till Linné? Sen tar ju Göteborg slut....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Maizer
20 februari 2008
FireTraXX skrev:
Ganska mycket billigare att betala böterna lite då och då än tramsavgiften varje dag.

I sthlm spelar det ingen roll vad för bil du har, det är samma avgift. Ligger väl mellan 10-20kr tror jag.

DFFL
9 020 Inlägg
20 februari 2008
Maizer skrev:
FireTraXX skrev:

I sthlm spelar det ingen roll vad för bil du har, det är samma avgift. Ligger väl mellan 10-20kr tror jag.

Jaha, då är det ju lika bra att betala. tongue
Jag trodde att det kostade mer än så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2008
FireTraXX skrev:
Maizer skrev:
FireTraXX skrev:

Svider en del för dom som åker bil till jobbet varje dag dock.

Har familj i Gbg så jag blir inte allt för glad om dom inför det där också.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

RS
886 Inlägg
20 februari 2008
TLO skrev:
Grattis Göteborg! Nu skall sossarna förstöra er stad med.....och nån folkomröstning bryr de sig inte om, det såg vi ju i Stockholm.

Hoppas ni protesterar högljutt, då detta inte handlar om miljö, utan enbart att suga ut pengar från bilister.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;ref=puff

Här kan vi se vissa som tröttnat i alla fall! Hoppas fler biltillverkare följer efter

http://www.expressen.se/motor/1.1054046 … mma-london

Är det sossarnas verk??

Focus RS

DFFL
9 020 Inlägg
20 februari 2008
John87 skrev:
FireTraXX skrev:
Maizer skrev:

Svider en del för dom som åker bil till jobbet varje dag dock.

Har familj i Gbg så jag blir inte allt för glad om dom inför det där också.

Jag passerar Malmös (I mitt fall är det Malmö) stadsgräns innåt 25-30 gånger varje månad,.
Så nog kör jag bil till jobb varje dag, tänker ju inte ta bussen iallafall.

Russel Crowe, Gladiator.

452 Inlägg
20 februari 2008
henkebenke skrev:
Hörde på nyheterna i morses att sveriges försök till trängselskatt har blivit det överlägset dyraste projektet i europa.

Bara försöket kostade 3.8miljarder:- big_smile

En rapport som handelskammaren har presenterat kostar trängselavgifterna 1200miljoner:-/år.....
det är inte korvören det big_smile

Hörde det på nyheterna också.
De trodde att hela projektet skulle betala sig på 1-2 år men
nu beräknas det till 2020 eller något sånt .. kommer inte riktigt ihåg
exakt år men dyrt kalas blev det iaf.

486 Inlägg
20 februari 2008
Men det är ju störtlöjigt att lägga så mycket pengar på trängselskatt i en så liten stad som Göteborg, med ca 400000 inv. Bättre lägga pengarna på vindkraftverk och att minska utsläpp från industrier. Tror inte att luften kommer bli särskilt mycket bättre heller eftersom all trafik ändå går ju rakt igenom staden. Det finns ju ingen ringled.

NiclasT skrev:
Vart hade dom tänkt sätta stationerna då? Från Svingeln till Linné? Sen tar ju Göteborg slut....

He he he. Bara i nya allèn lol.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 februari 2008
i GBG har vi iaf demokrati till skillnad från sthlm, så om de blir folkomröstning blir de nedröstat, klagomålen hopar ju sig över GP, så not to worry too much än :>

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 februari 2008
Det jag inte förstår är varför man vill köra bil i stan på en vardagmorgon.
Alltså, om jag kör in till Stockholm från Vallentuna på en lördagförmiddag eller vad som helst så tar det 20-30 min beroende på hur laglig jag är. Gör jag det en vardagsmorgon tar det dryga timmen. Tar jag tåget tar det 30 min. Man tjänar NOLL på att ta bilen till jobbet. Hur kul är det lixom att sitta i en jävla bilkö o vara irreterad på allt o alla när man kan sitta o sova på ett tåg istället?

Whine whine!

4 554 Inlägg
20 februari 2008
jahapp då får jag kanske utveckla mina planer på en elektroniskt styrd flipskylt:P

DFFL
9 020 Inlägg
20 februari 2008
loudness skrev:
jahapp då får jag kanske utveckla mina planer på en elektroniskt styrd flipskylt:P

Gör så, kan ju vara bra att ha utanför tullarna med. tongue
Fast absolut inte när man passerar kameror såklart. wink

Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
20 februari 2008
FireTraXX skrev:
loudness skrev:

Gör så, kan ju vara bra att ha utanför tullarna med. tongue
Fast absolut inte när man passerar kameror såklart. wink

nej de ska jag inte ha till kamerorna jag ska ha så man kan vinka med den till dom framför kamerorna

410 Inlägg
20 februari 2008
Tomas_H skrev:
Men det är ju störtlöjigt att lägga så mycket pengar på trängselskatt i en så liten stad som Göteborg, med ca 400000 inv. Bättre lägga pengarna på vindkraftverk och att minska utsläpp från industrier. Tror inte att luften kommer bli särskilt mycket bättre heller eftersom all trafik ändå går ju rakt igenom staden. Det finns ju ingen ringled.

storgöteborg har 900000 inv tätorten göteborg har runt 500000 lägg sedan till alla som kommer från närliggande orter så är du uppe i miljonen så det är ändå en del människor som är i kontakt dagligen med göteborg. Sen så har man ju också projekt på vindkraft i göteborg volvo vill bygga vindkraft vid hamnen. Och problemet som jag ser det med göteborgstrafiken är att folk inte vet hur dom ska köra. Alltid kö vid tunneln och götälvsbron är helt jävla tom samma med angeredsbron. Finns många alternativ men folk sitter hellre i kö än tar en liten omväg. Så det är även till stor del trafikanternas fel att det är för jävligt att köra i göteborg.

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
Ni kan gott ha lite trängselskatt!
  Det är norrland som lider av dessa förbannade bränsleskatter ändå så.
Här upp är det dyrare att ta bussen 10 mil än att ta bilen i 10 mil (för 1 person) vilket i sig är jävligt korkat.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Smålänning
7 887 Inlägg
20 februari 2008
Inte för att det har med tråden att göra, men det enda dom vill är att dra in pengar troligen... Va uppe på förslag i kalmar (!) men det ratades rätt fort roll

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök