Obehöriga på cruising evenemang?

Sonnbring Opelfreak
2 maj 2008 · 431 Inlägg

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

Insämmer helt med dig! inge kul att se vanliga, risiga 80/90-talare! förstör ju allt!

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
gamlingen
2 maj 2008 · 5 198 Inlägg

oavsett vilket.. så kommer den där oavhängda svansen,, det är dom som för liv å leker å skrålar,, de finns oavsett om de åker gammal sunkig volvo eller nersupen gammal cheva,,, det är do msom förstör,,, INTE de verkliga entusiasterna,,, jag är trogen besökare på cruising i Hudik (publik) jag tycker det är rent ut sagt förjävligt när svansen inte kan hålla sej bort... men de vill väl hålla sej till fint folk *l*

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
2 maj 2008 · 938 Inlägg

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

De där håller ja faktiskt med om, om ja åker till en crusing så gör ja de för å se på häftiga gamla jänkare me frustande V8or, inte stylade japsare moppemotorer me visslande turbos å pysande dumpventiler(inge ont om japs dock)... Gamla bilar(minst 30 år) i fint skick går väl också än...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
lelleman
2 maj 2008 · 129 Inlägg

vill man se gammla jänkar så gå på en jänk träff. tål man inte andra personer på allmän väg stanna hemma. crusing är inte nått som är exlusivt till jänk

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
2 maj 2008 · 1 290 Inlägg

jons_v8 skrev:
det jag vill få fram är, varför kan man inte arrangera en cruising för europeiska bilar.

Spela roll vilken bil man har... roll

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
chevy_61
3 maj 2008 · 53 Inlägg

problemet ligger i att många av dom som å-ker japs volvo och andra nyare bilar leker så mycket så dom som årdnar cruisingen får skit för det. därför hör dom inte hemma på en cruising.

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
chevy_61
3 maj 2008 · 53 Inlägg

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

håller med !!

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
MrTurbo Better than God \o/
3 maj 2008 · 1 882 Inlägg

lelleman skrev:
vill man se gammla jänkar så gå på en jänk träff. tål man inte andra personer på allmän väg stanna hemma. crusing är inte nått som är exlusivt till jänk

Har du missat någe nu?  Crusing ÄR(!) en jänkträff, därför skall japs och annat hålla sig väck...  :p


golfarn_nr1 skrev:

jons_v8 skrev:
det jag vill få fram är, varför kan man inte arrangera en cruising för europeiska bilar.

Spela roll vilken bil man har... roll

Ja? Köp dig en Nissan Micra från  -85 så märker du att det spelar roll..   smile




chevy_61 skrev:
problemet ligger i att många av dom som å-ker japs volvo och andra nyare bilar leker så mycket så dom som årdnar cruisingen får skit för det. därför hör dom inte hemma på en cruising.

De få gånger jag sett att det uppstått "problem" (krockar, slagsmål etc) har det i 99% av fallen vart fjantar i "obehöriga" bilar inblandade.  Bästa var ju en jättecool å fräck kille i en BMW som skulle visa sig på styva linan mitt i crusingen och försöker få sin holk att lägga lite gummirök. Han kör rakt i röven på en 60-tals Cadillac i mycket gott skick.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 maj 2008 · 5 753 Inlägg

självklart ska riskokarna och traktor jävlarna hålla sig borta från jänke crusingar.. dom förstör ju bara.... eller jag tycker inte det enbart måste vara jänkare, jag anser mer att veteranbilar hör hemma på en crusing oavsett märke, men det ska vara veteranare också, inga jävla plastraketer

Senast redigerat av _Glenne_ (3 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 maj 2008 · 5 753 Inlägg

Tradegy84 skrev:

_Glenne_ skrev:
självklart ska riskokarna och traktor jävlarna hålla sig borta från jänke crusingar.. dom förstör ju bara.... eller jag tycker inte det enbart måste vara jänkare, jag anser mer att veteranbilar hör hemma på en crusing oavsett märke, men det ska vara veteranare också, inga jävla plastraketer

Det tycker jag vi spikar, ALLA entusiast BILAR ÖVER 30 ÅR är välkomna på en Cruising?!?!?!?!

Plastraketer och dylikt kan ha träffar, möten och race på annan plats? wink

håller med wink


som jag sa, jag tycker att veteranbilar hör hemma på en crusing oavsett märke, men INGA jävla plastraketer..... tycker det kan vara härligt att till exempel se en sunkig nerskabbad amazon med ett gäng ungdommar som har skit kul och trevligt, det tycker jag faktiskt är ganska härligt att se tongue... men drar jag på en crusing så är det för att ser jänkebilarna igentligen men men tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
psi Stressfläkt Racing
3 maj 2008 · 337 Inlägg

tycker att det låter rätt roligt i de senaste inläggen. lite form av nazism tycker jag nog. tyvärr är det ju så att det är allmän väg, ej en privat tillställning och då är det ju tyvärr så att man får ta och bita i det sura äpplet och acceptera det som det är.

hade det varit tvärt om. ett gäng jänkare på en "japs"-träff(då menar jag kategorin: sportbilar och utstickande personbilar) som vi nu kan kalla det så tror jag de flesta det  bara skulle va kul med det.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
3 maj 2008 · 938 Inlägg

psilo skrev:
tycker att det låter rätt roligt i de senaste inläggen. lite form av nazism tycker jag nog. tyvärr är det ju så att det är allmän väg, ej en privat tillställning och då är det ju tyvärr så att man får ta och bita i det sura äpplet och acceptera det som det är.

hade det varit tvärt om. ett gäng jänkare på en "japs"-träff(då menar jag kategorin: sportbilar och utstickande personbilar) som vi nu kan kalla det så tror jag de flesta det  bara skulle va kul med det.

Vet inte hur de är på andra håll, men här i Sollefteå så står de vaktar å kontrollerar vilka som släpps in på "varvet"... De läggs även bitvis om till vänstertrafik för att de ska flyta på bättre längs "varvet" och här har vakterna rätt att "porta" andra bilar! Tyvärr har de inte funkat fullt ut alla gånger, men tanken är god å förhoppningsvis blir de bättre framöver...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
k-len Egenföretagare
3 maj 2008 · 223 Inlägg

efter att ha läst denna tråd så inser jag att jag aldrig vare på en cruising. Trodde jag hade cruisat jättemkt men tydligen inte=)

tur då att jag bara väljer lämplig stad att snurra i, för då är de väll inte cruising?=P

Opelmadness German cars, quality and beyond
3 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Visst ska det vara gamla sköna jänkejärn på en cruising, en en och annan lite nyare jänk tycker inte jag gör nåt. Om t.ex en fin  Caprice från 87 eller nåt så klagar jag inte. Det är ju fina bilar det med. smile
Men småraggare i söndersupna volvos och liknande kan ju parkera och se på. Det gör iaf jag med min bil,. Kul att se andra gamla fina bilar glida runt. Helst kör man ju en av dom. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 maj 2008 · 1 300 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

De där håller ja faktiskt med om, om ja åker till en crusing så gör ja de för å se på häftiga gamla jänkare me frustande V8or, inte stylade japsare moppemotorer me visslande turbos å pysande dumpventiler(inge ont om japs dock)... Gamla bilar(minst 30 år) i fint skick går väl också än...

Jag kan bara hålla med.

I do it my way
Okim Dra mig i draken!!!
3 maj 2008 · 616 Inlägg

denna  tråden är 5 sidor lång... vad har ni kommit fram till??? Jo inte ett skit....

så oavset vad ni alla säger så kommer en crusing alltid att förbli som den är

punkt slut...

Mvh// Okim // Jocke
Volvofreak89 Volvo Nörd
3 maj 2008 · 85 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

TobbeE_87 skrev:

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

De där håller ja faktiskt med om, om ja åker till en crusing så gör ja de för å se på häftiga gamla jänkare me frustande V8or, inte stylade japsare moppemotorer me visslande turbos å pysande dumpventiler(inge ont om japs dock)... Gamla bilar(minst 30 år) i fint skick går väl också än...

Jag kan bara hålla med.

eeee okej ? roll verkar ju som om du bara gillar amerikanare då, tycker ju verkligen att curising är va man gör det till sne att de finns snea människor som bara måste se amerikanare å inte gillar mångfallden, om d ska va cruising ska det alltså va fina bilar enl dom flesta å d ska va jänke ???
Men hur ofta ser man inte en sketen jänke piss som knappt håller ihop å som inte ens har rutor eller en cabbe me typ 10 pers i ???? tycker d igentligen är värre än nårra fjortisae som vrållar från rutorn de e ju bara gulligt lol Nä Cruising har väl inge spec med märket å göra och är till för alla OM det inte är någon spec klubb lr anordnare. Men e ju nästan omöjligt om man inte hyrt stan att utesluta att någon inte får köra med.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
psi Stressfläkt Racing
3 maj 2008 · 337 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

psilo skrev:
tycker att det låter rätt roligt i de senaste inläggen. lite form av nazism tycker jag nog. tyvärr är det ju så att det är allmän väg, ej en privat tillställning och då är det ju tyvärr så att man får ta och bita i det sura äpplet och acceptera det som det är.

hade det varit tvärt om. ett gäng jänkare på en "japs"-träff(då menar jag kategorin: sportbilar och utstickande personbilar) som vi nu kan kalla det så tror jag de flesta det  bara skulle va kul med det.

Vet inte hur de är på andra håll, men här i Sollefteå så står de vaktar å kontrollerar vilka som släpps in på "varvet"... De läggs även bitvis om till vänstertrafik för att de ska flyta på bättre längs "varvet" och här har vakterna rätt att "porta" andra bilar! Tyvärr har de inte funkat fullt ut alla gånger, men tanken är god å förhoppningsvis blir de bättre framöver...

tja det är möjligt att ni har det så. men tex den cruisen som de har här i gävle så är de i stort sett bara fram och tillbaka över huvyudgatorn. och föga troligt att de skulle gå att "porta" någon för att kunna åka.

jkpgforlife
3 maj 2008 · 40 Inlägg

Gott folk som (liksom jag) kör 90-talare... Cruisingar är inte till för sådana bilar, särskilt inte om den är arrangerad av en raggarklubb. Har inget emot er, men ställ gärna bilen, för folk går på cruising och åker på cruising för att se gamla bilar, ingen stylad bmw lr saab.

Men som sagt, jag gillar bil som bil, en del gillar man mer en del mindre...och skulle aldrig ta bruksbilen som man har till jobbet på en cruising, den har inte där att göra, en sådan kan man lika bra se på A6 parkering vid A6 köpcenter ex...


Ha en fin kväll!

chevy_61
3 maj 2008 · 53 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Visst ska det vara gamla sköna jänkejärn på en cruising, en en och annan lite nyare jänk tycker inte jag gör nåt. Om t.ex en fin  Caprice från 87 eller nåt så klagar jag inte. Det är ju fina bilar det med. smile
Men småraggare i söndersupna volvos och liknande kan ju parkera och se på. Det gör iaf jag med min bil,. Kul att se andra gamla fina bilar glida runt. Helst kör man ju en av dom. smile

prisis va ja tycker dom som åker japs och volvo opel mm mm ska göra. parkera och njut av att se på dom bilarna som hör hemma på cruisingarna, det är för trångt på gatorna som det är nu. vist fins det fina japsar och volvo men håll er till valåkra om ni inte kan göra nå eget.. jag låvar att om ni skulle skapa riktiga klubbar som anårdnar  fester cruisingar mm så kommer ni att få det mycke trevligare en att bli hatad på dagens crusingar.

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang