Obehöriga på cruising evenemang?

Johankocken
3 maj 2008 · 529 Inlägg

jänkare o crusingar e bara för nördar med bira mage...

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
chevy_61
3 maj 2008 · 53 Inlägg

JohanMR850 skrev:
jänkare o crusingar e bara för nördar med bira mage...

he he holl dig hemma när det är cruising då.. och magen är ja stålt över.smile

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
undergroundracing
3 maj 2008 ·

När jag hör ordet cruising så tänker jag på gamla raggarbilar och inte stylade importare.

Inget stort fan av stora amerikanska pråmar egentligen , men tycker ändå det kan vara kul att
kika på ett helt band av V8or som mullrar förbil, och utan alla japan, euro bilar då.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 maj 2008 · 8 744 Inlägg

När jag åker på cruising så vill jag se fina bilar, sen om det är en snygt stylad bil från 2000-talet eller en häftig jänk spelar ingen roll, så länge den ser bra ut och är frän! Däremot så kan alla skrothögar som rullar runt med på tok för mycket överförfriskat folk i hålla sig hemma! Dom gör bara sig själva till åtlöje när dom åker runt och skriker ohörbara saker och förstör andras bilar. Nej fina bilar på cruising tack, gärna blandat!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
peegee Forummoderator
3 maj 2008 · 2 924 Inlägg

Känns som Cruising har olika lokala innebörder...
Den här debatten har varit olöst sen 70-talet minst och kommer fortsätta vara så till respektive arrangör hårt styr upp vilka den ska vara för... tills dess så finns inga begränsningar och den är till för allt motorburet folk när den körs på öppna allmänna vägar, oavsett vad folk har för personliga värderingar.

Arrangören till årliga Cruisingen här i Trollhättan (den 31/5) har säkert en solklar åsikt vad de tycker den ska vara för men inget är speciellt uppstyrt.

Min personliga åsikt är nog mest US på Cruisingar men eftersom jag gillar massvis med olika fordon så känner jag mest för att hålla mig neutral även om faktumet är det jag redan nämnt smile

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
TheFinnishFlash Avstängd
4 maj 2008 · 1 266 Inlägg

Jag skiter i vad alla säger, när jag är på cruising vill inte jag se bilar från 40talet..eller vad fan vilket årtal dom där mongolid bilarna är ifrån..då vill jag iaf se plast rakteter..sen åker jag inte i min 740 tyvär ni som hade tänkt gnälla på det..utan en calibra tongue fast ni tycker väl det är samma skit..ajaa hit me !!

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
chevy_61
4 maj 2008 · 53 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Jag skiter i vad alla säger, när jag är på cruising vill inte jag se bilar från 40talet..eller vad fan vilket årtal dom där mongolid bilarna är ifrån..då vill jag iaf se plast rakteter..sen åker jag inte i min 740 tyvär ni som hade tänkt gnälla på det..utan en calibra tongue fast ni tycker väl det är samma skit..ajaa hit me !!

va fan gör du på en cruising då om du inte vill se usa bilar det är ju ni som åker turk bilar som inte hör hemma på cruisingar. men som ja tidigare ha sakt greja  egna cruisingar och träffar!!

Senast redigerat av chevy_61 (4 maj 2008)

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Muttley
4 maj 2008 ·

cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

the_storm90
4 maj 2008 · 89 Inlägg

men asså...e d e raggar klubb som arangerat en cruising...så klart den e för jänkare! big_smile beror jo på vem som bestämt ska ha cruising,svårare e d la inte?

Chevrolet Camaro "Weekend Warrior" (1975)
TLO
4 maj 2008 · 1 062 Inlägg

Känns som det är upp till omdöme att avgöra om man hör hemma i vissa cruisingar eller inte......Ta tex Den stora Cruisingen i Stockholm under Wheels Nats. Det var väl från början "enbart jänkare", men numera deltar ALLT från gamla traktorer (!), moppar, MC, Jänkare, Japsar, Tyskar, Volvos, Lastbilar, till Skateboards i princip....

Säkert några som tycker allt är förstört osv därav....MEN se vilken folkfest denna Cruising har blivit!  De flesta som deltar sköter sig, och jänkeraggare och vi Europaraggare slänger lite käft med glimten i ögat. Sen finns det givetvis enstaka plantor som skall utmärka sig som rena idioter, men dessa finns i alla läger.

Sedan håller jag med om att o tex "Skinnväst USA bilklubb" arrar en cruising så måste man förstå att då håller vi "euroraggare" m oss borta av respekt, likväl som USAraggarna inte blandar sig i "våra" grejor...

Vi har ALLA motorintresset varför skall det vara så förbannat svårt att glädjas åt varandra o visa respekt o ödmjukhet ibland????

Senast redigerat av TLO (4 maj 2008)

"You Go, we go!"
MrTurbo Better than God \o/
4 maj 2008 · 1 882 Inlägg

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

Ta ett par öl i bilen ser jag inget problem med alls, oavsett vad bilen är värd. Inte för att min bil är någon dyrgrip men den är i fint skick och jag är rädd om den. Fjortisar och svenssonbilar  kan man dock vara utan.

Senast redigerat av MrTurbo (4 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 maj 2008 · 5 753 Inlägg

en crusing är ju till för jänkare, eller veteranare över huvudtaget, det är väll därför dom brukar ha vakter som inte släpper in riskokare, plastraketer och tryck och pys bilar (alltså nyare skrothögar) om ni inte fattat det lol

Senast redigerat av _Glenne_ (4 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
johnny blade
4 maj 2008 · 269 Inlägg

I vanliga fall så är det ju jänkare jag åker på cruisingar,men på sista april i Sala så åkte jag Toyota Crown från '84,jag såg iaf ingen som kollade snett på mig (det var iofs inte så många som reagerade på att det var Japanskt).
Jag håller iaf med om att det inte ska vara dussinbilar i en cruising,även om bilarna är stylade så är det oftast just dussinbilar.

Xoff Volvo tönt... =)
4 maj 2008 · 2 344 Inlägg

När det lokala raggar gänget här i byn åker runt så kvittar det vad det är för årsmodell, bara det står made in USA på delarna, så redan där är många här inne trångsynta, en jänke crusing är till för alla jänkare inte bara dom äldre... har själv glidit med i en Chrysler Sebring Cab 05 ett par gånger å det har då inte varit klagomål...

Å personligen har jag börjat hata raggare å dess sett att vara...

Spyfulla högljudda å allmänt otrevliga, det tycker jag inte har på en crusing att göra eller på vägarna överhuvudtaget, man har sett många gånger när man står på macken å ska ta en korv en sen lördaskväll så dyker nån gammal US bil in å ut hoppar massa fyllon, inrusandes å skrikandes så stackars kasörskan vitnar å greppar larmknappen hårt för att vara berädd... e det normalt betende?

Jag riktar inte all kritik mot jänkare å raggare det finns även mycket fjortisar som gör lika dant men ändå...

Hur fan kan detta höra hemma på en trevlig crusing? oavsett vilka bilar som rullar där? Allt har ju spårat ur vad gäller motorintresserade... kolla bara Elmia i år, så mycket fylla så jag åker inte dit nästa år, iaf inte med familjen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
4 maj 2008 · 313 Inlägg

För mej blire till att åka min gammla amazon på cruisingarna i sommar.Hoppas på att man blir insläppt utav vakterna bara.Men enligt mej så är en amazon inte fel att åka på en cruising för jänkare....Bilar under -75 med dom rätta formerna oavsett märke har att göra på en cruising med raggarbilar tycker jag .Visst hadde jag hellre åkt en fin jänkare med v8 under huven, MEN det kostar ju därefter också. Ska vi som inte har råd att köpa en jänkare för minst 100papp inte få vara med då?Okey det finns jänkare under 100papp men vad får man dårå? en mattsvart pilsnerhäck med mer bucklor och rost en vad bilen har lack...Det är för mej iaf ingen vacker syn.. visst om bilen är använd, men om det ser ut så har folk stått och hoppat på bilen 34timmar innan cruisingen för att få det stuket. Det är ingen höjdare.Njä bilar under -75 funkar.

SYNS på cruisingar runt Sundsvall i sommar//

///Widell
Muttley
4 maj 2008 ·

MrTurbo skrev:

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

Ta ett par öl i bilen ser jag inget problem med alls, oavsett vad bilen är värd. Inte för att min bil är någon dyrgrip men den är i fint skick och jag är rädd om den. Fjortisar och svenssonbilar  kan man dock vara utan.

ett par öl och sprit är stor skillnad smile om man har druckit så pass mycket att man däckar i bilen då är de fel. men jag tycker att alkohol och bilar absolut inte har med varandra att göra.

Muttley
4 maj 2008 ·

_Glenne_ skrev:
en crusing är ju till för jänkare, eller veteranare över huvudtaget, det är väll därför dom brukar ha vakter som inte släpper in riskokare, plastraketer och tryck och pys bilar (alltså nyare skrothögar) om ni inte fattat det lol

sen råkar någon bo inom cruising området och de blir inte insläppta för de har en volvo v70 av nyaste årsmodell smile synd om de boende faktiskt.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 maj 2008 · 5 753 Inlägg

tkd_rille skrev:

_Glenne_ skrev:
en crusing är ju till för jänkare, eller veteranare över huvudtaget, det är väll därför dom brukar ha vakter som inte släpper in riskokare, plastraketer och tryck och pys bilar (alltså nyare skrothögar) om ni inte fattat det lol

sen råkar någon bo inom cruising området och de blir inte insläppta för de har en volvo v70 av nyaste årsmodell smile synd om de boende faktiskt.

dom har nog garanterat överseende ifall det uppkommer en sådan sitvation smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Sportsedan
4 maj 2008 · 457 Inlägg

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

Håller med, flyr hellst stan när det är så kallad "cruising" här...

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
chevy_61
4 maj 2008 · 53 Inlägg

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

ja vist du är inne på en rätt grej där men jänkarna behöver inte vara dyra, och det är fruktansvärt sällan det är masor av 2or på jenkare dom kan se risiga ut men dom är oftast riktigt bra mekaniskt, en raggarbil ska inte kosta massor av pengar . ja har altid någon som kör åt mig när jag åker i min jänk har fruktansvärt med kompisar som har jänkare och det är aldrig någon som kör o nyckter.
vi har roligt i våra bilar driker öl och träffar annat lika sinnat folk men vi kryper inte på backen

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang