Obehöriga på cruising evenemang?

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 maj 2008 · 8 197 Inlägg

chevy_61 skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Jag skiter i vad alla säger, när jag är på cruising vill inte jag se bilar från 40talet..eller vad fan vilket årtal dom där mongolid bilarna är ifrån..då vill jag iaf se plast rakteter..sen åker jag inte i min 740 tyvär ni som hade tänkt gnälla på det..utan en calibra tongue fast ni tycker väl det är samma skit..ajaa hit me !!

va fan gör du på en cruising då om du inte vill se usa bilar det är ju ni som åker turk bilar som inte hör hemma på cruisingar. men som ja tidigare ha sakt greja  egna cruisingar och träffar!!

Precis vad jag tänkte. Vem vill se "svenssonbilar" klägga ihop en cruising.

Det var precis det som hände i Torsby i lördags. Det var cruising på byn fråm till nio, men minst var 3:e bil var väl en hoplimmad plasthög.
Hur kul är det? Sen dessa söndersupna bilar. ALLA märken! Buckliga, hemsk lack, sönderhoppade och helst ska nåt hänga löst under och skramla...
Det ska moonas, stannas överallt där det brukar flyta fint och framför allt: Det ska väsnas. Något så kopiöst.. Inte roligt alls! Sånt pack skulle förpassas till fots istället. Sitta i en park och ljuga och supa sig fulla. Jobbigt att se att det blir mer och mer sånt. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Jarlengrip
5 maj 2008 · 35 Inlägg

Man blir ju bara mer irriterad när man läser en sån här tråd. Samhället har ju förändrats en hel del bara dom sista åren med bilkulturen med alla bilfilmer, styling program och allt annat Hype och det är inte mycket att göra åt det alla "raggare".

Mitt tips till alla som vill ha en stängd crusing och slippa se alla "svenssons" bilar och sånt det är ju att hyra ett gigantiskt inhägnat område där ni kan åka i en ring med era jänkare och tuta och tjoa.

För att tro att ni kan åka runt i en stad där vägen är så kallad "ALLMÄN" och tro att ni skall slippa se "svenssons" bilar och "plastraketer" det är nog bara att glömma. Man får nog snarare anpassa sej efter vad samhället är någonstans idag. Annars får man ju som sagt tidigare styra upp slutna cruisingar där vägen inte är "ALLMÄN".

Sen tycker jag ju iof att alla "låtsas-raggare" med gammla volvos som åker runt och super och svinar inte hör hemma nån annanstans än på en plats långt härifrån där dom inte stör nån annan en sej själva.

Skall väl erkänna att jag är lite partisk mot alla andra utom jänkare då dom inte riktigt faller mej i smaken.

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 maj 2008 · 8 197 Inlägg

HyperSonica skrev:

widell1111 skrev:

HyperSonica skrev:
Moget sagt av MrTurbo måste jag säga............

Mjo moget sagt, det har du alldeles rätt i... Han har ju rätt i det mesta han skrivit här.Tycker jag iaf smile

mjoo.. men bara för att han kör en hög med lågkvalite plåt så behöver han ju inte klanka ner på alla andra :S

Lågkvalitéplåt? Han har iaf en bil gjord av plåt...roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
FL3JM Inga konstigheter
5 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Jarlengrip skrev:
Man blir ju bara mer irriterad när man läser en sån här tråd. Samhället har ju förändrats en hel del bara dom sista åren med bilkulturen med alla bilfilmer, styling program och allt annat Hype och det är inte mycket att göra åt det alla "raggare".

Mitt tips till alla som vill ha en stängd crusing och slippa se alla "svenssons" bilar och sånt det är ju att hyra ett gigantiskt inhägnat område där ni kan åka i en ring med era jänkare och tuta och tjoa.

För att tro att ni kan åka runt i en stad där vägen är så kallad "ALLMÄN" och tro att ni skall slippa se "svenssons" bilar och "plastraketer" det är nog bara att glömma. Man får nog snarare anpassa sej efter vad samhället är någonstans idag. Annars får man ju som sagt tidigare styra upp slutna cruisingar där vägen inte är "ALLMÄN".

Sen tycker jag ju iof att alla "låtsas-raggare" med gammla volvos som åker runt och super och svinar inte hör hemma nån annanstans än på en plats långt härifrån där dom inte stör nån annan en sej själva.

Skall väl erkänna att jag är lite partisk mot alla andra utom jänkare då dom inte riktigt faller mej i smaken.

Öh. Det är ju tutandet och tjoandet man inte vill ha. Man vill ha vackra jänkarbilar och inget annat. Klart vägen är allmän, men det är inget skäl till att man ska åka runt i en gammal sönderrostad jänkare eller volvo och visa halva röven så fort det är jänkarcruising.

Det är ingen som klagar på stylingprogram och plastraketer i sig, det är bara tråkigt att sånna ska dyka upp så fort det är jänkarträffar. Det blir bara fel.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
5 maj 2008 · 938 Inlägg

FL3JM skrev:

Jarlengrip skrev:
Man blir ju bara mer irriterad när man läser en sån här tråd. Samhället har ju förändrats en hel del bara dom sista åren med bilkulturen med alla bilfilmer, styling program och allt annat Hype och det är inte mycket att göra åt det alla "raggare".

Mitt tips till alla som vill ha en stängd crusing och slippa se alla "svenssons" bilar och sånt det är ju att hyra ett gigantiskt inhägnat område där ni kan åka i en ring med era jänkare och tuta och tjoa.

För att tro att ni kan åka runt i en stad där vägen är så kallad "ALLMÄN" och tro att ni skall slippa se "svenssons" bilar och "plastraketer" det är nog bara att glömma. Man får nog snarare anpassa sej efter vad samhället är någonstans idag. Annars får man ju som sagt tidigare styra upp slutna cruisingar där vägen inte är "ALLMÄN".

Sen tycker jag ju iof att alla "låtsas-raggare" med gammla volvos som åker runt och super och svinar inte hör hemma nån annanstans än på en plats långt härifrån där dom inte stör nån annan en sej själva.

Skall väl erkänna att jag är lite partisk mot alla andra utom jänkare då dom inte riktigt faller mej i smaken.

Öh. Det är ju tutandet och tjoandet man inte vill ha. Man vill ha vackra jänkarbilar och inget annat. Klart vägen är allmän, men det är inget skäl till att man ska åka runt i en gammal sönderrostad jänkare eller volvo och visa halva röven så fort det är jänkarcruising.



Det är ingen som klagar på stylingprogram och plastraketer i sig, det är bara tråkigt att sånna ska dyka upp så fort det är jänkarträffar. Det blir bara fel.

De är därför ni ska komma upp till Sollefteå Big Meet i slutet på maj/början på juni... Bilutställnig med peoples choise å prisutdelning i stadsparken på dagen och sen crusing på kvällen... Endast jänkare å veteranbilar i bra skick... Samt vänstertrafik då tongue

Senast redigerat av TobbeE_87 (5 maj 2008)

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
peegee Forummoderator
7 maj 2008 · 2 924 Inlägg

FL3JM skrev:

Jarlengrip skrev:
Man blir ju bara mer irriterad när man läser en sån här tråd. Samhället har ju förändrats en hel del bara dom sista åren med bilkulturen med alla bilfilmer, styling program och allt annat Hype och det är inte mycket att göra åt det alla "raggare".

Mitt tips till alla som vill ha en stängd crusing och slippa se alla "svenssons" bilar och sånt det är ju att hyra ett gigantiskt inhägnat område där ni kan åka i en ring med era jänkare och tuta och tjoa.

För att tro att ni kan åka runt i en stad där vägen är så kallad "ALLMÄN" och tro att ni skall slippa se "svenssons" bilar och "plastraketer" det är nog bara att glömma. Man får nog snarare anpassa sej efter vad samhället är någonstans idag. Annars får man ju som sagt tidigare styra upp slutna cruisingar där vägen inte är "ALLMÄN".

Sen tycker jag ju iof att alla "låtsas-raggare" med gammla volvos som åker runt och super och svinar inte hör hemma nån annanstans än på en plats långt härifrån där dom inte stör nån annan en sej själva.

Skall väl erkänna att jag är lite partisk mot alla andra utom jänkare då dom inte riktigt faller mej i smaken.

Öh. Det är ju tutandet och tjoandet man inte vill ha. Man vill ha vackra jänkarbilar och inget annat. Klart vägen är allmän, men det är inget skäl till att man ska åka runt i en gammal sönderrostad jänkare eller volvo och visa halva röven så fort det är jänkarcruising.

Det är ingen som klagar på stylingprogram och plastraketer i sig, det är bara tråkigt att sånna ska dyka upp så fort det är jänkarträffar. Det blir bara fel.

Är det traditionell Cruising eller ett rullande veteranbilsmuséum du önskar...? roll

Cruising betyder inte automatiskt jänketräff...

Detta kan man älta hur länge som helst men beskrivningen från Jarlengrip är ju ändå ett faktum.

Senast redigerat av peegee (7 maj 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
gamlingen
8 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Om de inte vill ha dit *icke jänkare* får de väl avlysa området.. annars så kan de inget säja.

chevy_61
8 maj 2008 · 53 Inlägg

alla ni som säger att det är ok med japs volvo saab bmw opel mb mm mm. på cruisingar greja egna cruisingar så ska vi se hur mycke usa bilar som kommer, ge fan i att komma på våra usa bils cruisingar och förstör. fattar inte, är det cruising som oftast är årdnade av raggarklubbar så är det ju dom som ska vara där. ni är välkomna att titta på våra bilar. men parkera tupperware bilarna då..

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
TurboKolle
8 maj 2008 · 89 Inlägg

Jag tycker att på en renodlad "raggarcruising" kan alla stylade Volvos, BMWs, japanare m.m. hålla sig borta för varken åskådarna eller deltagarna är speciellt intresserade av en stylad svenssonkärra.

Tänker bland annat på Power Meet här i stan. Vi brukar sitta ett gäng och svära åt alla som svinar runt med sina svenssonbilar... Skulle aldrig falla mig in att glida med Volvon då, känns patetiskt bara...

\\ Mer laddtryck åt folket! //
Toresbo
30 maj 2008 · 261 Inlägg

det hänger väl till största delen på vilken klubb eller så ,som har anordnat cruisingen.

bmx
30 maj 2008 · 7 100 Inlägg

de jag inte fattar är att alla jävla raggare fattar inte att en crusing är till för alla!!
okej om de är nå specielt,då man bara får köra jänkisar!!

och dessutom betalar vi skatt ochså,så då får ju vi ju åka på vägarna!
betalar dom som kör jänkare?hell no!
och vi alla har ju bilar som intresen,så då borde vi ju kunna samsas?
har tappat tron på raggare nu,dom vill ju inte ha oss på crusingar,NÄE BORT FRÅN VÅRAN VÄG SOM VI BETALAR FÖR ATT ÅKA PÅ!!!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 maj 2008 · 5 753 Inlägg

bmx skrev:
de jag inte fattar är att alla jävla raggare fattar inte att en crusing är till för alla!!
okej om de är nå specielt,då man bara får köra jänkisar!!

och dessutom betalar vi skatt ochså,så då får ju vi ju åka på vägarna!
betalar dom som kör jänkare?hell no!
och vi alla har ju bilar som intresen,så då borde vi ju kunna samsas?
har tappat tron på raggare nu,dom vill ju inte ha oss på crusingar,NÄE BORT FRÅN VÅRAN VÄG SOM VI BETALAR FÖR ATT ÅKA PÅ!!!!!!

om en crusing är till för alla,då tycker jag att det är konstigt att vi har vakter här i sundsvall på crusingarna som står i rondellerna och sorterar bort alla svensson bilar och bara släpper in veteranare, och ja, det är arrangerade crusingar roll




näe en crusing med plastraketer och symaskiner är inte nå vidare intressant!.... mer veteranare och jänkare åt folk! big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (30 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Brandis Diktator
30 maj 2008 · 968 Inlägg

förstår inte riktigt ens varför plast och pys bilar vill synnas i samma kvarter som raggarna? det är som att ha en sportbil i miljonklassen, men ändå vara med i lådbilsrallyt. riktigt töntigt.

men, sen finns det ju vissa som förstår vad motorburen ungdom står för, det som raggarna värnar så jävla mycket om, det som alla 40 åriga gubbar glider runt i en bil värd 200 000 och sen skricker på epa raggarna när dom åker längst bak att dra åt helvete med deras epor, när dom själva en gång i tiden fick utstå precis samma sak....  vet inte hur det är med ni som förespråkar jänkare som bara får vara i bil kön och puttra på tomgång, men enligt mig är motorburen ungdom precis som det va på 50 talet, något som utvecklas i takt av vilka som är ungdomar, sen får får alla 40 åriga gubb jävlar sitta och bli irriterad på alla plast och pys bilar,  köpa färdigrenoverat är inte så jääävla coolt alltså..

själv tar jag avstånd från allt va cruising heter, jag ser det bara om ett gäng gubbar som inte får knulla längre och det enda stolta dom har att visa upp är deras bilar. puss och kram

Muttley
30 maj 2008 ·

_Glenne_ skrev:

bmx skrev:
de jag inte fattar är att alla jävla raggare fattar inte att en crusing är till för alla!!
okej om de är nå specielt,då man bara får köra jänkisar!!

och dessutom betalar vi skatt ochså,så då får ju vi ju åka på vägarna!
betalar dom som kör jänkare?hell no!
och vi alla har ju bilar som intresen,så då borde vi ju kunna samsas?
har tappat tron på raggare nu,dom vill ju inte ha oss på crusingar,NÄE BORT FRÅN VÅRAN VÄG SOM VI BETALAR FÖR ATT ÅKA PÅ!!!!!!

om en crusing är till för alla,då tycker jag att det är konstigt att vi har vakter här i sundsvall på crusingarna som står i rondellerna och sorterar bort alla svensson bilar och bara släpper in veteranare, och ja, det är arrangerade crusingar roll




näe en crusing med plastraketer och symaskiner är inte nå vidare intressant!.... mer veteranare och jänkare åt folk! big_smile

ja lustigt att hindra vanlig trafik från att få köra på en allmän väg de betalar sin skatt för. hade väl sketit i de jävla vakterna och om jag hade haft något ärende inne på området där alla gamla förgiftarbilarna kör så kör jag dit och gör mitt ärende helt enkelt... cruising förstör för de mesta bara tycker jag.

camaro67 Meister
30 maj 2008 · 6 763 Inlägg

De jag stör mig på är alla nerpissade vanar och 740 som glider runt på crusing. Nu har man ju börjat att sålla bort de och svensson bilarna vilket jag tycker är helt rätt. De är ju bara där för att supa och svina och då har de inget där och göra. Men glider de in en supra eller någon annan ball japs så gör inte de mig något. Bara de är någon intressant bil och de är inte vanar eller 740is...

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
30 maj 2008 · 6 763 Inlägg

tkd_rille skrev:

_Glenne_ skrev:

bmx skrev:
de jag inte fattar är att alla jävla raggare fattar inte att en crusing är till för alla!!
okej om de är nå specielt,då man bara får köra jänkisar!!

och dessutom betalar vi skatt ochså,så då får ju vi ju åka på vägarna!
betalar dom som kör jänkare?hell no!
och vi alla har ju bilar som intresen,så då borde vi ju kunna samsas?
har tappat tron på raggare nu,dom vill ju inte ha oss på crusingar,NÄE BORT FRÅN VÅRAN VÄG SOM VI BETALAR FÖR ATT ÅKA PÅ!!!!!!

om en crusing är till för alla,då tycker jag att det är konstigt att vi har vakter här i sundsvall på crusingarna som står i rondellerna och sorterar bort alla svensson bilar och bara släpper in veteranare, och ja, det är arrangerade crusingar roll




näe en crusing med plastraketer och symaskiner är inte nå vidare intressant!.... mer veteranare och jänkare åt folk! big_smile

ja lustigt att hindra vanlig trafik från att få köra på en allmän väg de betalar sin skatt för. hade väl sketit i de jävla vakterna och om jag hade haft något ärende inne på området där alla gamla förgiftarbilarna kör så kör jag dit och gör mitt ärende helt enkelt... cruising förstör för de mesta bara tycker jag.

Din bil är ju åxo en gammal förgiftar bil. Köp en cykel om du ska klaga. Och har du ett ärende in på vägen så är de ingen som hindrar dig. Men man ska helt klart sålla bort svensson bilarna efterssom att de bara är där för att svina. mad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Muttley
30 maj 2008 ·

camaro67 skrev:

tkd_rille skrev:

_Glenne_ skrev:

om en crusing är till för alla,då tycker jag att det är konstigt att vi har vakter här i sundsvall på crusingarna som står i rondellerna och sorterar bort alla svensson bilar och bara släpper in veteranare, och ja, det är arrangerade crusingar roll




näe en crusing med plastraketer och symaskiner är inte nå vidare intressant!.... mer veteranare och jänkare åt folk! big_smile

ja lustigt att hindra vanlig trafik från att få köra på en allmän väg de betalar sin skatt för. hade väl sketit i de jävla vakterna och om jag hade haft något ärende inne på området där alla gamla förgiftarbilarna kör så kör jag dit och gör mitt ärende helt enkelt... cruising förstör för de mesta bara tycker jag.

Din bil är ju åxo en gammal förgiftar bil. Köp en cykel om du ska klaga. Och har du ett ärende in på vägen så är de ingen som hindrar dig. Men man ska helt klart sålla bort svensson bilarna efterssom att de bara är där för att svina. mad

smile förgiftar nog inte upp mot hälften av vad en jänkare gör, städerna som cruisingen går i luktar rena rama skitet efter en kväll. smile
ursäkta men svenssonsbilarna där för att svina?? de är de ni gör så bra själva.

gamlingen
30 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Vill de inte ha dit plastraketer och trehjulingar då är det väl jäkligt enkelt å skaffa tillstånd av polisen och avlysa vägen.,.. annars är det bara acceptera att det är som det är å sluta gnälla. Vill de inte skaffa tillstånd och ändå avlyser,, du är det bara tillkalla lagens väktare,som säkert mer än gärna avhyser.

patrik79
30 maj 2008 · 782 Inlägg

Jag tycker alla som kommer till en cruising för att ha riktigt roligt ska kunna glida som dom vill oavsett bilmärke.
Jag ser hällre massa knölfulla 18åringar i en rostig 740 som skriker, gapar och har kul än någon stackare som putsat på sin cadillac 59:a och laggt ut så mycket pengar på sin nya original inredning att han vägrar ta med sej någon och får sitta själv fram o sura.
Folk som åker själva i något som är nyare än 86 brukar inte se så roade ut och då tycker iaf inte jag att man ska åka i cruisiningen.

Martin 9-3 Fisketokig
30 maj 2008 · 2 997 Inlägg

Det finns nog lite avundsjuka också??

Här har några som är på väg in i gubbåldern som sparat pengar eller mekat i flera år, och till slut fått ett åk som de är riktigt stolta över och vill visa upp.

Då kanske det svider när småpojkar med rykande färskt körkort är lika stolta över sina bilar som tog dem 10 minuters övertygande på banken, ett par dagars plastmontering/kabeldragning och ett fälgbyte att uppnå?

Det är nog många åskådare som uppskattar nyare snyggare bilar bättre än en sliten jänkare som dånar meduza och har fulla bilen med ölande raggare.

Cruising har blivit en folkfest för alla, börja inte klaga nu.
Man behöver inte uppskatta alla bilar, bara acceptera alla annars slutar det bara med att evenemang spårar ur.
Sköt det snyggt, ska det sållas bilar på offentlig väg så ansök som sagt om att få göra det lagligt! Lycka till wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang