3279
Sök

Plombering på elektroniska hastighetsmätare volvo 240?

20 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#1
Tjenare,

Satt och läste på ett forum om när man ska byta ut den stora klockan i instrumentet till en varvräknare.
Det stod att en plombering på de elektroniska skulle gå sönder, gör det något? Inget som slutar fungera?
Ska själv byta ut min klocka mot en varvräknare så ville bara veta det smile
Jag har en volvo 240 -88 med elektronisk mätare.

svara gärna smile

Mvh/ steffe
Senast redigerat av steffe_240 (21 februari 2008)


Kejsare
547 Inlägg
22 februari 2008
#2
Är väl rätt vanligt att man byter klockan mot en varvräknare, så det borde väl inte vara några problem?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

20 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#3
Fernicus skrev:
Är väl rätt vanligt att man byter klockan mot en varvräknare, så det borde väl inte vara några problem?

jo det vet jag, men jag läste på svenska 200 klubbens forum att en plombering skulle pajja på dom elektriska hastighetsmätarna, så därför undrar jag vad det är för plombering som går sönder..
Inga problem å byta klocka mot varvräknare som sagt smile


2 118 Inlägg
22 februari 2008
#4
ääh, steffeboi inte ska de väl vara några problems ? tongue finns nya mätarhus på skroten annars tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2008
#5
Äsch.. Plombering är ju bara för att verkstäder o sånt ska kunna se att man inte meckat själv.

Är bara att skita i wink Ska själv byta klockan i blå faran till varvräknare smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök