Kan man anmäla någon som inte hämtar ut paket på posten? eller nåt..

Hammarslag Inläggskritiker
21 februari 2008 · 990 Inlägg

Jobbigt läge.
som nån annan idiot här snacka om att anmäla till snuten, det blir isf en tvist privat person mot privatperson i rätten, = kostar betydligt med än 700kr per skalle.

Även om du går till inkasso så kan han bestrida det, även när det går till fogden så kan han bestrida det och bli utan prick eller krav på att betala.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hamilton
21 februari 2008 · 8 873 Inlägg

Kayhan skrev:
Åk och hälsa på? Står du utanför dörren så är han nog inge vidare kaxig=)

om du själv är 155cm och väger 52kg och han är 209 och väger 145...ja då tror jag faktiskt att han är i ett litet överläge.

Men varför inte lösa problem som vanligt folk gör dvs på rätt sätt, helt onödigt och rent av larvigt med kommentarer om att man ska åka och "hälsa" på.

Senast redigerat av Hamilton (21 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Machin Fartmissbrukare
21 februari 2008 · 1 302 Inlägg

håller med Hamilton , gör d på rätt sätt så ska du se att d löser sig, kan givetvis ta lite tid vilket kan kännas surt men du får juh förmodligen tebax pengarna iaf.

"åka å hälsa på" hmm... e gode less den kommentaren här på forumet. för d första så om man är en sån som gör sånt så skriver man inte ut d på nätet å för d andra så är d oftast så att dom som skriver å uppmanar till sånt skulle aldrig göra det själva..

men hoppas d löser sig , på vilket sätt bestämmer du själv, alltid surt när något sånt hära inträffar

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Rushman Evolution Garage
21 februari 2008 · 1 299 Inlägg

Håller med Kayhan, jävla tjafs att de "löser sig om man gör på rätt sätt" mjömjömjö!!!
Det finns ingen heder och ingen respekt bland större delen av den yngre generationen idag.
Att sparka på någon som ligger, smita undan, och fly sina plikter är det man får räkna med.

Mitt råd är att släppa det, och lära dig att inte lita på folk, för så är det tyvärr idag (Ja det finns riktigt fina killar å tjejer här i världen oxå) att "hälsa på" kanske kan ge dig dina pengar tillbaka, men livet brukar bara bli ännu jobbigare när man går den vägen..

Tråkigt det som hänt!
Lycka till!

Senast redigerat av Rushman (21 februari 2008)

Sky´s the limit...
Kayhan
21 februari 2008 · 407 Inlägg

Nu mena jag knappast att ta till våld. Utan mer visa sig och visa att man verkligen ska ha pengarna.
Berätta för honom öga mot öga att han faktiskt får stå för fraktkostnaden annars går man till polisen eller någon myndighet. Då visar man ju att man menar allvar tycker jag iaf.

Robbin_V90 Elektriker/Montör
21 februari 2008 · 534 Inlägg

Kayhan skrev:
Nu mena jag knappast att ta till våld. Utan mer visa sig och visa att man verkligen ska ha pengarna.
Berätta för honom öga mot öga att han faktiskt får stå för fraktkostnaden annars går man till polisen eller någon myndighet. Då visar man ju att man menar allvar tycker jag iaf.

Helt riktigt.. Inget våld behövs.. Kanske blir lite pinsamt för den som inte betalat när föräldrar och grannar hör.. Tror att detta är bästa frslaget...

Lycka till...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
nygren_iv paparazzi
21 februari 2008 · 349 Inlägg

Han har gått med på mitt generösa bud om att betala den ena fraktkostnaden..  det är bra.. 

så slipper vi båda massa krångel..

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang