3252
Sök

allt i ett? (komplett bilstereoljud)

127 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#1
hallå har bara en lite undring.
vilket märke skulle ni välja om ni skulle ha samma märke i allt i hela bilen. Hu, bas, slutsteg, rubbet??
vill bara veta:P

658 Inlägg
21 februari 2008
#2
Blir ju lite begränsat, de som är störst på högtalare gör ju inte HU.
Jag skulle nog välja Pioneer om allt skulle vara av samma märke.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 februari 2008
#3
det beror på vilken prisklass också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

8 156 Inlägg
21 februari 2008
#4
Jag skulle inte välja samma HU som övriga systemet.
Alpine eller Pioneer som HU och DLS högtalare/slutsteg.
Sen skulle jag nog komplettera med ett par Triusar (N-core).
Kanske ett par PG-steg istället för DLS-steg.

Förstår varför man vill ha samma märke (serie) på högtalarna för att få till den karaktären man vill ha,
men jag förstår inte varför man ska ha alla saker av samma märke? Välj det bästa på varje front istället.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 februari 2008
#5
kör man samma märke på steg och högtalare så kan man ju rabatt och så väll. men man ska det som känns  bra för en själv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 201 Inlägg
21 februari 2008
#6
svårt val, beroende på prisklass. men alpine skulle ligga bra till det i alla fall  smile


Sök