hur ska jag klara besiktningen?mustang gt +komprssor +avgassytem?

kevin
21 februari 2008 · 6 Inlägg

nu e det snart dax för besiktning?
har en ford mustang gt -05 med kompressor och loudmouth avgassystem.....
kompressor har jag insett att den får monteras av ,men tror ni bilen går igenom med avgassystemet?den låter riktigt mycket,det är ju raka rör.....
ingen möjlighet att gå igenom besiktningen med kompressorn på monterad?


tacksam för all hjälp och tips man kan få..../kevin

index
21 februari 2008 · 658 Inlägg

Tror det kan bli knivigt med raka rör. Blir ju ganska högljutt. Kompressorn kan slinka igenom om man har tur, beror ju på hur bra koll besiktningsmannen har. Det är ju inte en jättevanlig bil så det kan funka.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
candyboy
21 februari 2008 · 60 Inlägg

Bilprovningen gillar inte att man håller på och turbokonverterar bilar eller i ditt fall kompressor eftersom prestandan kanske inte håller sig till bromsinverkan sad. Men du kan höra av dig till någon "mustang förening" eller något liknande och höra av med dem. Eller ring till besiktningsingenjör och fråga på. Men chansen är större att du klarar dig med kompressorn om du även uppgraderar dina bromsar smile. Raka rör tror jag att dem  godkänner det smile!

candyboy
21 februari 2008 · 60 Inlägg

index skrev:
Tror det kan bli knivigt med raka rör. Blir ju ganska högljutt. Kompressorn kan slinka igenom om man har tur, beror ju på hur bra koll besiktningsmannen har. Det är ju inte en jättevanlig bil så det kan funka.

Men iförsig så låter inte GT motorn som en micra motor smile

kevin
21 februari 2008 · 6 Inlägg

vet inte om man vågar achansa på att köra in med kokjprossor..om de märker det blir det ny registreringkontroll:(mäter de avgasljud vid tom gång eller vid gaspådrag?

camaro67 Meister
21 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Du kan ju alltid peta stålull i röret så dämpar ju de endel. De vet jag att farsan höll på med när han åkte Camaron. Går de inte bara att hänga av kompressorremmen då?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Holiace
21 februari 2008 · 1 754 Inlägg

Mäter de inte ävaen avgaserna? Rakra rör=Ingen kat?

Jag kan inget om allt.
BennyC
21 februari 2008 ·

Tror inte den går igenom med kompressorn......

kevin
21 februari 2008 · 6 Inlägg

funkar det med stålull tror ni?tror inte det räcker  med att ta av kompressorremmen...bilfirman jag köpte montera av komprossor..tor nog de hade tagit av komressor remen om det hade gått???
spom sagt jag har ingen aning om hur jag ska göra så alla tips e välkomna.....i värsta fall får man montera tillbks orinal avgassytem o oplocka av kompressorn men det e ju lite jobb bakom det:)
ussh.....varför ska det vara så svårt att köra en rolig bil.....man borde ju uppmuntra oss tappra själar som brinner för vårt bilintresse

kevin
21 februari 2008 · 6 Inlägg

har kattarna kvar men inga mellandämpare sitter där...

Hamilton
21 februari 2008 · 8 873 Inlägg

Sätt tillbaka kattarna är mitt råd, varför köra olagligt?
Själva kompressorn ska inte vara något störe problem.

Fotograf på tierpidag.se
kevin
22 februari 2008 · 6 Inlägg

som jag skrev kattarna sitter kvar ..har ej tagit bort dem...så ni tror inte det blir några problem med kompressorn?

MeloveGolf Vw trimmare
22 februari 2008 · 2 995 Inlägg

kevin skrev:
som jag skrev kattarna sitter kvar ..har ej tagit bort dem...så ni tror inte det blir några problem med kompressorn?

den blir ett stort problem...bara plocka väck du kommer aldrig igenom...glöm det där med att bara plcoka bort remmen också...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
TurboKolle
22 februari 2008 · 89 Inlägg

En kille i kompisens garage besiktade nyss sin Mustang-05. I helgen ska han montera tillbaka kompressorn... Gissar att detsamma gäller i ditt fall.

Vad gäller avgassystem beror det ju helt på hur mycket den låter, inte så lätt att veta för mig. Om den inte går igenom får du väl hänga tillbaka burkarna?

\\ Mer laddtryck åt folket! //
FireTraXX DFFL
22 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Med en snabb tunga kommer man långt, hur många besiktningsmän tror du vet säkert att en Mustang inte har kompressor?

Frågar han något om avgassystemet så säg att det är fabrikstrim.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Angelos Bonafide
22 februari 2008 · 45 Inlägg

Har du originaldelar kvar som du kan sätta dit?

Hampusd transportkonsult
22 februari 2008 · 284 Inlägg

Mycket lättare om dom som bara gissar låter bli att yttra sig i tråden.

Du kommer inte genom med att bara ta bort remmen.
Dom flesta besmän vet att mustangen inte har kompressor, och den får ej sitta monterad.
Ang avgasystemet så mäter dom ej ljudet utan dom lyssanr på känn. Efter det så kan dom mäta ljudet.

Ta av kompressorn och släng på ljudämpare. Så som jag förstått så sitter det kattar på. Det måste det göra. Annars är du totalrökt.
Om den fortfarande låter för mycket. Så stoppa i diskbollar saom det kallas. Dom finns på ica och är grövre än stålull Dra i en skruv som håller det kvar.

Efter besiktningen så tar du ur skruvarna och gasar till en gång. Se till att ha fritt bakom. wink

Besiktningen skitter fullständigt i om du har bromsar som matchar kompressorn.

Bottles are for babys. Real men get blown.
kevin
22 mars 2008 · 6 Inlägg

jag monterar av kompressorn och sastsar på att testa med avgassystemet?men om jag skruvar upp en skruv för att hålla fast diskbollarna blir där ju hål sen..hur täpper man man till det...känns fel att skruva hål i nytt avlassystem...och hur långt in ska jag sätta dem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang