3277
Sök

Kabel problem a'la 50mm2 !

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Har en Volvo 855 och ska ha i en 50mm2 kabel. Har kollat lite trådar på forumet men hittar inget som hjälp mig.

Någon som dragit en 50mm2 kabel i en sådan bil ?
Hur har ni dragit den ?
Var på torpedväggen har ni gått in ?

Svar med bild uppskattas...

Mvh
Jonas

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 februari 2008
#2
busfabror skrev:
Hej.

Har en Volvo 855 och ska ha i en 50mm2 kabel. Har kollat lite trådar på forumet men hittar inget som hjälp mig.

Någon som dragit en 50mm2 kabel i en sådan bil ?
Hur har ni dragit den ?
Var på torpedväggen har ni gått in ?

Svar med bild uppskattas...

Mvh
Jonas

På passagerarsidan.. Där finns det en lämplig gummiplutt man kan dra in kabeln i..
Dra den smidigast där det går kan man säga.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

329 Inlägg
22 februari 2008
#3
fungerar öven att dra ner den på vänster sidan i säkrings boxen men hjälp av ett bor:-) har då inga kort nu..

ta det lungt bara så att du inte traslar in borret i någon olämplig kabel härva :-)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#4
Hej igen.

Torped väggen är passerad, det blev till vänster i motorrummet bakom fjäderbenshuset.
Vidare kommer strömkabeln att följa den sk. kardantunneln på ena sidan tillsammans med remote kabeln, och på andra sidan tunneln kommer lågnivåkablaget att ligga.

Tackar för era svar och kom gärna med synpunkter och tycke...

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

1 878 Inlägg
22 februari 2008
#5
det finns allt en väg på passagerar sidan. går en slang/rör som kommer ut under ratten. (men det var ett rent helvete att få den igenom där.)

jag har iaf dragit det såhär.

PLUS på vänster sida
MINUS på vänster sida. Remoten i mitten och bak och lågnivå kablarna i mitten oxå har funkat klockrent. utan ett ända missnöjje. sen till bagegen då där all jävla meter blir över till kondensatorer och grejjer. där är det inte så snyggt just nu men det pillas det med just nu smile



Sök