Kromsläpp!

Dreadhead
22 februari 2008 · 1 Inlägg

Är det någon annan som fått kromsläpp på sina fälgar?!

Jag har ett par BARRACUDA fälgar som inte va billiga.
Jag var lite sen till att byta till vinterdäck så de blev utsatta för lite "saltslask"..
Nu är dom helt förstörda! Kromet flagnar i stora ark och aluminiumet är alldeles pulvrigt.

Vore kul och veta om någon annan råkat ut för något liknande eller om fälgtillverkan sålt ett måndagsexemplar..

FL3JM Inga konstigheter
22 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Har haft mina orginalfälgar som är alufälgar med nått skikt på i tre vintrar, dom börjar se lite muggiga ut nu dock har inget börjat flagna.

Vet inte om man kan fixa det så lätt dock, att få kromet att fästa på aluminiumet är det svåra.
Man kanske kan blästra bort all krom och lämna in fälgarna på http://www.sprutforsilvring.se/
Vet inte hur bra det håller dock, bara maila dom och fråga isf.

FLindgren
22 februari 2008 · 5 089 Inlägg

alla cromefälgar är sådana, undra varför fälgtillverkarna inte ger någon garanti på kromet;)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
E-30
23 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Dreadhead skrev:
Är det någon annan som fått kromsläpp på sina fälgar?!

Jag har ett par BARRACUDA fälgar som inte va billiga.
Jag var lite sen till att byta till vinterdäck så de blev utsatta för lite "saltslask"..
Nu är dom helt förstörda! Kromet flagnar i stora ark och aluminiumet är alldeles pulvrigt.

Vore kul och veta om någon annan råkat ut för något liknande eller om fälgtillverkan sålt ett måndagsexemplar..

Har du garanti kvar, så är det väl bara att reklamera skiten. (brukar bara vara 1 års garanti på kromfälgar)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Iceer
28 april 2008 · 44 Inlägg

det har släppt på mina också, på insidan är det massa små hål från släppta kromet. ser ut som frost nästan hehe.
kan pulvrigt aluminium påverka hållbarheten på fälgen? kanske bara är det ytligt så det inte gör något? man vill ju inte att en eker på fälgen spricker i hög hastighet..kanske inte är så roligt det.

Audi A4 1.8TS "ådin" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang