3279
Sök

batteri frånskiljare

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#1
tja jag undrar varta man kan få tag på en batteri frånskiljare som bryter strömmen vi typ 11 volt eller liknande???


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
22 februari 2008
#2
Du menar att ha som urladdningsskydd typ? Är det inte bättre med ett separat batteri i skuffen och en frånskiljare som låter startbatteriet vara frånkopplat när bilen inte är igång så du alltid har kraft kvar om du spelat med motorn avstängd...


Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#3
jag har ett extra batteri i bkluckan men det är för klena kablar för att det ska gå att starta med det och efter som jag har bensin värmare vill jag ha något som stänger av den när det är för lite kräm kvar i betteriet


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
22 februari 2008
#4
Kör bensinvärmaren på det bakre batteriet, då har du ju fortfarande laddning i batteriet fram...


Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#5
aa det kan man ju göra FAN att jag inte tänkte på det mad


2 655 Inlägg
22 februari 2008
#6
Där skulle ett skiljerelä sitta klockrent.. Smidigt att koppla in och man slipper oroa sej för urdraget startbatteri på morgonen. Betydligt bättre än en huvudbrytare, lätt hänt att man glömmer bort att vrida av/på den..

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#7
Streckkoden skrev:
Där skulle ett skiljerelä sitta klockrent.. Smidigt att koppla in och man slipper oroa sej för urdraget startbatteri på morgonen. Betydligt bättre än en huvudbrytare, lätt hänt att man glömmer bort att vrida av/på den..

det sitter redan ett skilje relä där det satte jag dit när jag satte in andra batteriet roll
annars kan man ju inte spela med baslådan utan att oroa sig för batteri torsk
Senast redigerat av volvo_245 (22 februari 2008)



Sök