4976
Sök

HJÄLP!!! ta bort glaset framför mätarna på bmw e36???

240 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Någon som vet hur man får bort glaset på instrument huset... tänkte montera en ny mask där men jag lyckas inte fo bort glaset??

Ngn som har några tips???

mycket tacksam för svar!!

3 235 Inlägg
24 februari 2008
För att komma åt intrumenten måste du nog komma bakifrån, alltså ta bort mätarhuset och skruva loss baksidan. På de flesta bilar kan inte glaset tas bort framifrån.

240 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Mätarna är inga problem... dom är redan ute... men jag funderar på att montera en kolfiber dell runt mätarna istället för plasten...  och då måste jag ju ha loss glaset...

401 Inlägg
25 februari 2008
som >engolf< skriver för att komma åt glaset/intrumenten måste du nog komma bakifrån...

240 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
OK... föklarar allt igen... Allt är ur mätarna rubbet... det enda som är kvar är glaset och plast panelen som är runat alla mätarna... och det är denna jag vill montera en ny i kolfiber som finns att köpa... så allt bakom glaset är altså bort plockat... förutom plastpanelen...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 februari 2008
DJTrooper skrev:
OK... föklarar allt igen... Allt är ur mätarna rubbet... det enda som är kvar är glaset och plast panelen som är runat alla mätarna... och det är denna jag vill montera en ny i kolfiber som finns att köpa... så allt bakom glaset är altså bort plockat... förutom plastpanelen...

Fråga stället som säljer dom? De borde ju veta då de säljer dem wink
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

240 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
kontaktade säljaren... han sa fortsätt skruva... men det finns ju inga skruvar kvar...

8 156 Inlägg
26 februari 2008
Ta några foton på det hela?
Det är inte så att det behövs lite våld?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök