tågtuta eller tryckluftstutor?

aliwin
25 februari 2008 · 114 Inlägg

var kan man köpa en tågtuta här i sverige? eller finns de nån extra kraftfull tryckluftstuta till bil? för ja vill ha något som låter extremt och som gör att folk vänder blicken mot en! hehe:P  skriv svenska hemsidor och förslag på riktigt kraftiga tutor! vill helst inte beställa från något annat land hmm

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Sharky
25 februari 2008 · 10 287 Inlägg

www.google.se och sök på "tryckluftshorn".
Jag lyckades hitta riktiga monster....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Bygg ihop ett eget kitt? Kompressor, trycktank och horn wink Vet tyvär endast sidor i USA som säljer tåg/fartygshorn.
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Miklen
25 februari 2008 ·

Tuta inte för nära nån bara kan bli rätt tokiga följder.. För det första blir du antagligen ihjälslagen å om inte annat så åker du dit för vållande till kroppsskada.. Men tuta lite lagom avstånd så.. Räcker me en standard starkton på en lastbil för att tuta sönder någons hörsel på nära håll smile

Phaetoon
25 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Kolla på horn till båtar här i Sverige?

http://www.m-sjoberg-ab.se/siren.htm
http://www.swenautic.se/

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
aliwin
25 februari 2008 · 114 Inlägg

oke skriv hemsidor på tågtutor som är billiga! kvittar vilket land typ bara de blir billigt. hittar inte så¨mycke tutor annars heller så;S

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 februari 2008 · 3 404 Inlägg

www.appelt.se (Visserligen inga tågtutor men melodier)
www.hornblasters.com (Högljött värre!)
www.stylintrucks.com (Bör ha...)
www.karnag.se (Tillverkare av Volvos och Scanias horn)

Har läst att de ska gå att köpa hos Scania och Volvo Lastvagnar
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
NJ_
25 februari 2008 · 2 118 Inlägg

TenZer skrev:
www.appelt.se (Visserligen inga tågtutor men melodier)
www.hornblasters.com (Högljött värre!)
www.stylintrucks.com (Bör ha...)
www.karnag.se (Tillverkare av Volvos och Scanias horn)

Har läst att de ska gå att köpa hos Scania och Volvo Lastvagnar
//Johannes

om du ska köpa lastbilshorn, köp då scanias då de e kraftigare smile volvons starka horn låter som scanians svaga smile (vi jämnförde med en R500 och en FH12a)

D.i.l.l.i.g.a.f
aliwin
26 februari 2008 · 114 Inlägg

för ja har en gammal lastbilstuta som bara går på el och är på 12volt. de är en väldigt gammal tuta! tror ni den kan låta hyfsat mycke? sen har ja ju själva tutorna men har inte en kompressor. så om ni hittar bara en kompressor som passar bra till tutor så skriv ner länkar på de med. helst i sverige!tongue

Senast redigerat av aliwin (26 februari 2008)

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Tom Darth Vader
26 februari 2008 · 1 644 Inlägg

Men se till att prova den tutan du har först, bara koppla direkt på batteriet, tar 2 min på sin höjd smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
aliwin
26 februari 2008 · 114 Inlägg

hehe den var ju inte som ja trodde. rätt klent roll  nån som vet var man kan köpa kompressorn bara?tongue

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 februari 2008 · 8 197 Inlägg
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Kolla Swedol om de har så små kompressorer, borde finnas men då kanske bara 24V, men kolla där i alla fall. Annars har jag bara sett kompressorer speciellt anpassade för signalhorn i USA.
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
christofer_k Vorsprung durch Technik
26 februari 2008 · 2 432 Inlägg

kolla närmaste okq8 där har dom  ett kitt med 3 horn å en kompressor de duger

Coffe
26 februari 2008 · 124 Inlägg
aliwin
26 februari 2008 · 114 Inlägg

oke men har redan tutor, asså såna i metall och sen har ja flera i plast med men behöver bara en kompressor ju. var kan man köpa sånt annars på internet? kan även köpas i andra länder om de inte finns här!

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Mr_Gear Biltokig
31 mars 2008 · 870 Inlägg

aliwin skrev:
oke men har redan tutor, asså såna i metall och sen har ja flera i plast med men behöver bara en kompressor ju. var kan man köpa sånt annars på internet? kan även köpas i andra länder om de inte finns här!

Biltema, jula osv. kolla runt bara så hittar du lätt en liten kompressor för några få kr... kanske får skaffa en liten trycktank om trycket inte räcker till dock...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
TimTim_Go
20 augusti 2008 · 3 Inlägg

Ja tog hem ett kit från hornblasters.com för nåt år sen eller 2, visserligen ett av d billigare kitten för 350 dollar men ändå..

Gött nöjd e ja iallafall, ett jävla vrål i hornen!! smile

Såå när ja blir stor blir d en större bil så ja får plats me större horn, helt klart!! smile

Nobigdeal
12 november 2009 · 12 Inlägg

aliwin startade ju tråden eftersom han frågade efter rejäla horn, jag säljer nu mina lastbilshorn.

Jag har ett par riktiga lastbilshorn som är till salu, de sitter i min Nissan nu och de vrålar på som bara satan!!! 1200kr och dom är dina, fixa sedan en kompressor från Clas ohlsson för 198pix och en liten trycktank, eller gör som jag, släng ner en liten verkstadskompressor i kofforten och blås på så att folk tappar kepsen på 20 meters avstånd.

Här följer en länk till kortfilmer där jag busar med hornen, bla i ett bostadsområde utanför Hudiksvall

http://62.63.202.153/nobigdeal/Humor/Ov … tbilshorn/

Nissan 350Z "350Z" (2005)
Pontiac GTO "GTO 6.0 LS2" (2006)
michieff ljudfantast
12 november 2009 · 1 372 Inlägg

Nobigdeal skrev:
aliwin startade ju tråden eftersom han frågade efter rejäla horn, jag säljer nu mina lastbilshorn.

Jag har ett par riktiga lastbilshorn som är till salu, de sitter i min Nissan nu och de vrålar på som bara satan!!! 1200kr och dom är dina, fixa sedan en kompressor från Clas ohlsson för 198pix och en liten trycktank, eller gör som jag, släng ner en liten verkstadskompressor i kofforten och blås på så att folk tappar kepsen på 20 meters avstånd.

Här följer en länk till kortfilmer där jag busar med hornen, bla i ett bostadsområde utanför Hudiksvall

http://62.63.202.153/nobigdeal/Humor/Ov … tbilshorn/

jävla kul o se smile, det brölar ju på som bara fanken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang