4404
Sök

coaxialer i sluten låda

757 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja hittade ett par Alpine SPR-134A coaxialer hemma och tänkte sätta in dom i en B-Box dock så vet jag inte vilken volym dom ska ha. någon som vet?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
25 februari 2008
#2
uräkta att jag frågar men vad är en b-box?

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

757 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#3
hmm beat-box en liten låda som man skruvar i högtalare och en cd spelare i så kan man ha med sig den ut i skogen.  driver den gör man vanligtvis med ett bilbatteri. fast vi satsar lite hårdare med dyrare element och grejer istället. big_smile

Os Difuntos
1 822 Inlägg
25 februari 2008
#4
Ok, bara undra. Men på tanke att det är ett par små coax så behövs väl nästan ingen volym alls. men jag kan ju ha fel

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

757 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#5
just därför jag är lite orolig så att dom inte får för små lådor. vill hellst slippa bygga en sub oxå

21 761 Inlägg
25 februari 2008
#6
I manualerna till DLS:s kitsystem så finns en del generella volymrekommendationer för olika elementstorlekar när man ska bygga in dem i lådor, exempelvis 5,25" kan ha 5-8 liter och 6,5" kan ha 10-12 liter. Då kan du testa någon av de där volymerna och även sätta dämpull i lådorna.

757 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
#7
ok ska prova att måtta. fast shit 5-8 liter styck det är stooort  för en portabel bergsprängare

21 761 Inlägg
26 februari 2008
#8
Naturligtvis behöver man inte ha så stora lådor, det är väl mest om man vill att de ska kunna spela en del bas också. Testa med 2-3 liter och mycket dämpull.


Sök