5023
Sök

Hjälp !!!! 740 -90 Byta Lysen !!!!

11 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Tjenare ! jo det är så att jag har en volvo 740 -90 och har tänkt att bara byta till 940 lyserna inte huven och torpedväggen  . Men på 940 lyserna så är det 2 st lampor i alltså  Hel o halvljus men på 740 -90 är det en lampa till hel, halvljus o då undrar jag kan man ha en lampa i 940 strålkastarna:S?  är det svårt och koppla om så man har 2 st lampor med (hel,halv)  som det är på 940 om ni fattar vad jag menar ? tongue

( Kom med förslag o skicka bilder om ni har satt dit 940 lyserna utan att byta huv o torped.)

MVH Stoffe

MVH // Stoooffeee
Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar !!

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
2 mars 2008
Allting är lätt när man är händig med elektriskt..
Kolla med elschema och se hur du gör du får ju dra nån extra sladd eller skarva
Här finns nog elschema till de 940 ljusen: http://www.volvoracing.se/volvo_900.htm

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 mars 2008
På din 740 sitter det h-4 lampor. Drar du bort kontakten från en sån ser du att det sitter 3 stift i kontakten. Om du tittar ner i hålen på kontakten så sitter jord till höger, halvljusmatning i mitten och helljusmatning till vänster.
  Koppla in pluskabeln till din nya halvljuslampa (det är den i den större reflektorn) med en sladd till mittenstiftet på originalkontakten, det passar med en flatstift-sko.
Gör likadant med helljuslampan och tryck in den flatstift-skon i det vänstra stiftet.
Låt dom dela på jord i det högra stiftet.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Sök