tjenare tjenare jo dä ä ju så att jag har letat efter en huvudenhet med DVD spelare, ett tag nu. Men så kom jag te ett forum som prata på att ha dator i bilen istället låter ju än roligare än huvudenhet tycker jag

å billigare;) (i alla fall om man jämför med de DVD spelare jag tittat på JVC, Pioneer, Sony m.m.). Men nu är dä så att jag har tänkt mig en Macintosh G3 (Blue & White) å jag har aldrig haft en sådan dator förr i hela mitt liv (macintosh alltså inte själva processorn lr va G3 va nu igen) så är de sämre kanske bättre lr lika med de hederliga PC datorerna??
Också vill jag jämnt se ifall nån kan rekommendera en bra å någorlunda stor skärm (minst 7") som jag skulle kunna använda till Mac:en. helst motoriserad så den inte ä framme hela tiden, går bra utan också givetvis.

Också vet jag att man behöver en omvandlare å dä har jag funnit en också -> "Ger hela 150 watt kontinuerlig strömförsörjning (max 300 watt). Power Invertern omvandlar 11-15 Volt till 230Volt/50HZ" Ska bara vänta tills fredan så pengarna rullar in å så ska dä handlas

. Men det är inget mer jag behöver än dator skärm kablar givetvis å ström omvandlaren??
Sen ännu en fråga här, jag har ju en sån där "Argosy Mobile Video HDD" liggnas hemma å med ett antal ex HD's, den har ju video utgångar (L,R) 1 ljudutgång å scart så man behöver bara plugga in strömmen å scarten i tv:n så funkar den som en dvd spelare, kan man inte ta denna istället för datorn å ha den inkopplad te en skärm, bara undrar??
Jag hade sökt efter mac, macintosh, å även kollat igenom nästan alla forum inlägg med ordet dator inblandat, men fann ingen som använt macintosh lr frågat de frågar jag nu har frågat, sry ifall jag missa ett inlägg som svarar på alla dessa frågor, men man ä ju bara mänskilg vet ni