3873
Sök

Stereon slukar bateri!

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#1
Jag har i alla mina år tvinnat ihop memory och 12v+ när jag instalerar bilstereos så det även går att kolla utan att slå på tändningen, men på min senaste stereo funkar det tydligen inte. Den slukar i sig bateriet på typ 2 dagar. Så nu tänkte jag för första gången koppla in 12v+ på tändningen. Så frågan lyder vart tar jag strömen ifrån, sitter det nån brygga någon stans? Bilen i fråga är en volvo 245 89:a

Svenska Subaru Imprezaklubben...

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
#2
Paralellkoppla in ett relä till stereon från din egna matning och manövrera det från intrumentbelysningen i mittkonsollen. Den kabeln sitter lättillgängligt.

Edit: Du kan skita i reläet. Jag överabeetade lite... tongue
Senast redigerat av Gulmun (27 februari 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#3
Instrumentpanels belysningen är död...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
#4
Det är inte bara lampan som dött? Kolla om du fortfarande har ström där.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.


Sök