3996
Sök

Fundering ang. Singstar

Noiseprojekt
27 februari 2008
Trådstartare
Har länge funderat på vad det skulle bli för resultat o man byter mickar
Man kan ju köpa spelet och 2 mickar för 6-700kr det är ju billigt för 2 mickar OCH spel...
Så vad skulle hända om jag bytte singstar mot mina mickar? (AKG & SHURE 1000-1500kr/st)

Kommer man träffa tonerna i spelet bättre eller sämre med bättre mickar?
Jag tror att man träffar sämre pga. mickarnas kvalitet och känslighet

Så nu VILL jag veta vad som händer om man byter mickar!!!

Noiseprojekt
27 februari 2008
Trådstartare
Fossorna skrev:
jag tror att du ska testa iaf:P

Har funderingar på det!
men då får jag sätta mig o löda en stund.. för har ingen kabel med hon-XLR och 3,5 tele

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 februari 2008
Dagens I-landsproblem?

Är inget fel på mickarna till Singstar. Man kör inte en livekoncert med dom men det är dom inte heller gjorda för.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Noiseprojekt
27 februari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Dagens I-landsproblem?

Är inget fel på mickarna till Singstar. Man kör inte en livekoncert med dom men det är dom inte heller gjorda för.

Hahaha nej då!
var bara nyfiken eftersom jag är en ljudgalning

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 februari 2008
Eftersom man inte hör sig själv särskilt bra genom TV'n iaf så är bättre mickar förmodligen ganska meningslöst.

Skulle väl vara om du ska spela in det genom datorn som man vill ha lite bättre ljud.

Noiseprojekt
27 februari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Eftersom man inte hör sig själv särskilt bra genom TV'n iaf så är bättre mickar förmodligen ganska meningslöst.

Skulle väl vara om du ska spela in det genom datorn som man vill ha lite bättre ljud.

John läs inlägget!
Det är inte det jag är ute efter, jag undrar över resultaten i singstar
Om man får bättre eller sämre resultat med en bättre mick!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 februari 2008
Noiseprojekt skrev:
John läs inlägget!
Det är inte det jag är ute efter, jag undrar över resultaten i singstar
Om man får bättre eller sämre resultat med en bättre mick!

Sätter mina korvören på att du inte märker någon skillnad.

Singstar-mickarna är inte jättebra, men dom uppfattar tonskillnader precis som dom ska.
Och mer än så är dom inte gjorda för att göra smile

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
27 februari 2008
John87 skrev:

Låt han pröva för tusan.

Är själv nyfiken på resultatet.

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!

Noiseprojekt
27 februari 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
John87 skrev:

Låt han pröva för tusan.

Är själv nyfiken på resultatet.

Mvh.

Om ingen vet svaret så får det det på fredag!
har möjlighet att leka med ett Singstar då

Noiseprojekt
6 mars 2008
Trådstartare
Imorrn kväll kommer svaret på min fråga!
om ingen kan svara på den nu!!!

338 Inlägg
6 mars 2008
Funkar det ens att använda andra micar? Vet iaf att man inte kan köra med någon annan USB-mic till singstar.

Noiseprojekt
6 mars 2008
Trådstartare
chilibyte skrev:
Funkar det ens att använda andra micar? Vet iaf att man inte kan köra med någon annan USB-mic till singstar.

ja det ska nog gå...
så länge man har rätt anslutningar så ska det nog gå

Kung
191 Inlägg
7 mars 2008
ja folk tänker då på allt wink det hade varit rätt tufft att köra fete-mickar till singstar! dock inte så skoj på förfesten då dom kanske åker i backen, eller ett par groggar hit och dit tongue du får berätta resultatet imorgon! smile

The Queen
200 Inlägg
7 mars 2008
Jag har ett singstar men problemet är att ena micken är det glapp i p.g.a att jag lånade ut det till en kompis när jag fick tillbaka det så var ena micken paj... så jag får väl köpa ett nytt singstar så småningom för det är j*vligt kul och köra det på förfesten innan man ska ut.

Golf Racing*

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 mars 2008
Golf_bunny skrev:
Jag har ett singstar men problemet är att ena micken är det glapp i p.g.a att jag lånade ut det till en kompis när jag fick tillbaka det så var ena micken paj... så jag får väl köpa ett nytt singstar så småningom för det är j*vligt kul och köra det på förfesten innan man ska ut.

Går väl att köpa lösa mickar?
Kan inte kosta många lappar.

The Queen
200 Inlägg
7 mars 2008
John87 skrev:
Golf_bunny skrev:

Går väl att köpa lösa mickar?
Kan inte kosta många lappar.

Jo har funderat på det men alltid när jag har sett så är det alltid två mickar och ett spel, skulle vara bra om man kunde köpa en när man redan har en fungerande mick...

Golf Racing*

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 mars 2008
Golf_bunny skrev:
Jo har funderat på det men alltid när jag har sett så är det alltid två mickar och ett spel, skulle vara bra om man kunde köpa en när man redan har en fungerande mick...

Det verkar svårt att hitta singel-mickar, men i par finns dom.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324872

Vill du absolut bara ha en så får du nog leta begagnat.
Fast det kanske är bra att ha en extra. Brukar ju inte alltid vara i nyktert tillstånd man spelar det där tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 mars 2008
men en riktig partyhöjare brukar det spelet vara om folk vågar bjuda på sig själva smile

Noiseprojekt
7 mars 2008
Trådstartare
Det förvånar mig faktiskt att det inte verkar vara nån som provat att byta mickar!

The Queen
200 Inlägg
7 mars 2008
John87 skrev:
Golf_bunny skrev:

Det verkar svårt att hitta singel-mickar, men i par finns dom.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324872

Vill du absolut bara ha en så får du nog leta begagnat.
Fast det kanske är bra att ha en extra. Brukar ju inte alltid vara i nyktert tillstånd man spelar det där tongue

Jo eller så köpar man ett helt set med 2 mickar och ett annat spel som man inte har redan big_smile
Senast redigerat av Golf_bunny (7 mars 2008)

Golf Racing*

Sök