Overgrow 2008

Maizer
27 februari 2008 ·

Många har säkert hört talas om overgrow 2007, när det spreds cannabis frön i hela sverige på offentliga platser. Detta för att skapa en debatt om legalisering av denna harmlösa drog. Och nu börjar det såklart bli dags att förbereda sig för årets odlingar! Hampafrön går att köpa i vilken djuraffär som helst, bauhaus och t om på vissa ica. Fröna blir inte rökbara, då de saknar tillräcklig thc mängd.
Tråden bör alltså få vara kvar då detta inte uppmanar till något brott, industrihampa som odlas är lagligt att odla i sverige.
Läs mer här, www.cannabisera.se

blacken
27 februari 2008 ·

Maizer skrev:
Många har säkert hört talas om overgrow 2007, när det spreds cannabis frön i hela sverige på offentliga platser. Detta för att skapa en debatt om legalisering av denna harmlösa drog. Och nu börjar det såklart bli dags att förbereda sig för årets odlingar! Hampafrön går att köpa i vilken djuraffär som helst, bauhaus och t om på vissa ica. Fröna blir inte rökbara, då de saknar tillräcklig thc mängd.
Tråden bör alltså få vara kvar då detta inte uppmanar till något brott, industrihampa som odlas är lagligt att odla i sverige.
Läs mer här, www.cannabisera.se

Idioter finns det gott om. Droger suger!!.

beta
27 februari 2008 · 804 Inlägg

blacken skrev:

Maizer skrev:
Många har säkert hört talas om overgrow 2007, när det spreds cannabis frön i hela sverige på offentliga platser. Detta för att skapa en debatt om legalisering av denna harmlösa drog. Och nu börjar det såklart bli dags att förbereda sig för årets odlingar! Hampafrön går att köpa i vilken djuraffär som helst, bauhaus och t om på vissa ica. Fröna blir inte rökbara, då de saknar tillräcklig thc mängd.
Tråden bör alltså få vara kvar då detta inte uppmanar till något brott, industrihampa som odlas är lagligt att odla i sverige.
Läs mer här, www.cannabisera.se

Idioter finns det gott om. Droger suger!!.

Skönt att du varken använder tobak eller alkohol.

Maizer
27 februari 2008 ·

Låter som du verkligen vet vad du pratar om. Idioter? Läs på lite innan du kommer med sådana påståenden, man kanske inte alltid bör lyssna på skräckpropagandan?

blacken
27 februari 2008 ·

Maizer skrev:
Låter som du verkligen vet vad du pratar om. Idioter? Läs på lite innan du kommer med sådana påståenden, man kanske inte alltid bör lyssna på skräckpropagandan?

Har "provat" på, tillräckligt. Har garanterat mer erfarenhet än genomsnittet. Vet vad jag talar om.

Maizer
27 februari 2008 ·

blacken skrev:

Maizer skrev:
Låter som du verkligen vet vad du pratar om. Idioter? Läs på lite innan du kommer med sådana påståenden, man kanske inte alltid bör lyssna på skräckpropagandan?

Har "provat" på, tillräckligt. Har garanterat mer erfarenhet än genomsnittet. Vet vad jag talar om.

Jo det brukar ju alltid låta så, tvivlar dock starkt på det. Om du mot förmodan hade testat, hade det nog inte låtit likadant.

Mackanol
27 februari 2008 · 2 079 Inlägg

japp idioter finns det gott om, och nu har dom startat en hemsida med

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Maizer
27 februari 2008 ·

Det är mycket påhopp, men varför inte se till fakta innan ni kommer med dem? Läs lite på hemsidan som jag länkade till. Förstår inte trångsyntheten.

Zairon Tyskstuk.se
27 februari 2008 · 630 Inlägg

Maizer skrev:

blacken skrev:

Maizer skrev:
Låter som du verkligen vet vad du pratar om. Idioter? Läs på lite innan du kommer med sådana påståenden, man kanske inte alltid bör lyssna på skräckpropagandan?

Har "provat" på, tillräckligt. Har garanterat mer erfarenhet än genomsnittet. Vet vad jag talar om.

Jo det brukar ju alltid låta så, tvivlar dock starkt på det. Om du mot förmodan hade testat, hade det nog inte låtit likadant.

Så du menar att bara för att man har testat så måste man gilla det eller "fastna" för det?
Jag varken röker eller snusar, men har testat. och trots antalet som röker eller snusar så gör jag inte det, borde inte det motbevisa "Om du mot förmodan hade testat, hade det nog inte låtit likadant." ?

Ang mkt påhopp, vad förväntar du dig i ett forum när du propagerar för droger? wink

Senast redigerat av Zairon (27 februari 2008)

beta
27 februari 2008 · 804 Inlägg

Maizer skrev:
Det är mycket påhopp, men varför inte se till fakta innan ni kommer med dem? Läs lite på hemsidan som jag länkade till. Förstår inte trångsyntheten.

Fakta, forskning och bra argument fungerar inte mot 40års massiv (falsk)propaganda. Tyvärr, förlorar staten miljarder i inkomster varje år, och slänger miljoner på "brottsbekämpning" för att få fast folk som röker en växt som är harmlösare än tobak.

Maizer
27 februari 2008 ·

Nej man måste inte gilla det, självklart inte. Men man borde inse att drogen inte är så hemsk som staten gärna vill få oss att tro. Självfallet har jag aldrig testat cb då det är olagligt, men alkohol ger ett betydligt värre rus.

Zairon Tyskstuk.se
27 februari 2008 · 630 Inlägg

Maizer skrev:
Nej man måste inte gilla det, självklart inte. Men man borde inse att drogen inte är så hemsk som staten gärna vill få oss att tro. Självfallet har jag aldrig testat cb då det är olagligt, men alkohol ger ett betydligt värre rus.

Jo asså, jag vet inte så mkt om cb, så säger varken bu eller bä. Håller mig undan från det pga det är olagligt, och (tyvärr?) så är det oftast så att där det finns cb finns det värre saker oxå... Säger inte att det Alltid är så...

Senast redigerat av Zairon (27 februari 2008)

Maizer
27 februari 2008 ·

Jo att cb skulle vara en inkörsport är självfallet fel. Det finns otroligt många helgknarkare, som röker lite för att boosta fredag kvällen lite. Ser inget fel i detta och förstår inte heller varför staten ska göra det. Vi bor inte i en kommunist stat, vi bör få bestämma över våra egna liv.

blacken
27 februari 2008 ·

baaki skrev:

Maizer skrev:
Det är mycket påhopp, men varför inte se till fakta innan ni kommer med dem? Läs lite på hemsidan som jag länkade till. Förstår inte trångsyntheten.

Fakta, forskning och bra argument fungerar inte mot 40års massiv (falsk)propaganda. Tyvärr, förlorar staten miljarder i inkomster varje år, och slänger miljoner på "brottsbekämpning" för att få fast folk som röker en växt som är harmlösare än tobak.

Jag kan hänga med ditt resonemang till en viss punkt, och det är det "faktum" att berörda statliga organ/myndigheter "skjuter över" målet ibland med sin lite skeva vinkling av problemet ifråga. Men faktum är att droger är FAN så mycket skadligare för individen och samhället än vad en del vill bekänna. Sedan så kan man ducka för den frågan om man nu så vill, genom att propagera sina "behov" med ett "skygglapps beteende"angående drogers skadlighet för att legalisera sin behov.

beta
27 februari 2008 · 804 Inlägg

Zairon skrev:

Maizer skrev:
Nej man måste inte gilla det, självklart inte. Men man borde inse att drogen inte är så hemsk som staten gärna vill få oss att tro. Självfallet har jag aldrig testat cb då det är olagligt, men alkohol ger ett betydligt värre rus.

Jo asså, jag vet inte så mkt om cb, så säger varken bu eller bä. Håller mig undan från det pga det är olagligt, och (tyvärr?) så är det oftast så att där det finns cb finns det värre saker oxå... Säger inte att det Alltid är så...

CB är mycket hälsosammare än alkohol och tobak, det är fakta. CB har många användningsområden både inom medicin och industri.

Ja, där det finns CB finns värre saker, det är enda som gör att gateway-teorin fungerar, eftersom langare vill få trogna kunder som alltid kommer tillbaka vill de få en att byta ut CB mot amfetamin, heroin osv. Hade CB varit lagligt hade gateway-teorin försvunnit och andelen tunga narkomaner minskat, även detta är bevisat bla. i Holland där många färre dör av tunga droger än här i Sverige.

Så, för en legalisering har vi:
+
Inkomster till staten (miljardbelopp)
Minskade utgifter på att sätta fast folk som röker en förhållandevis harmlös planta
Färre tunga missbrukare(räkna även in alkoholmissbrukare här, alkohol dödar flera 100´000/år)
Medicin mot sjukdomar där idag inte finns någon laglig medicin mot (Fibromylagi t.ex.)
Industri, cannabisplantan växer ruskigt snabbt, har starka fiber osv (minskad användning av skog)

-
Nationalisterna som säger att CB är invandrarreleterat skjuter sig i foten, CB användes bla till att bygga regalskeppet Vasa.
Inget

Har säkert missat massor på +listan, men så är det alltid när man ska rabbla upp på ett forum.

Senast redigerat av baaki (27 februari 2008)

beta
27 februari 2008 · 804 Inlägg

blacken skrev:

baaki skrev:

Maizer skrev:
Det är mycket påhopp, men varför inte se till fakta innan ni kommer med dem? Läs lite på hemsidan som jag länkade till. Förstår inte trångsyntheten.

Fakta, forskning och bra argument fungerar inte mot 40års massiv (falsk)propaganda. Tyvärr, förlorar staten miljarder i inkomster varje år, och slänger miljoner på "brottsbekämpning" för att få fast folk som röker en växt som är harmlösare än tobak.

Jag kan hänga med ditt resonemang till en viss punkt, och det är det "faktum" att berörda statliga organ/myndigheter "skjuter över" målet ibland med sin lite skeva vinkling av problemet ifråga. Men faktum är att droger är FAN så mycket skadligare för individen och samhället än vad en del vill bekänna. Sedan så kan man ducka för den frågan om man nu så vill, genom att propagera sina "behov" med ett "skygglapps beteende"angående drogers skadlighet för att legalisera sin behov.

Är det verkligen så illa med arbetare som kommer hem på fredagskvällen, tar fram bongen och sätter sig i soffan och lägger ett par shots för att ta det lugnt när det väl är helg? Detta är mycket vanligare än vad man först kan tänkas tro, oavsett samhällsklass, även många högavlönade gör så. I min mening är det bättre än alla de som varje helg fixar en platta bärs och gör stan osäker.

blacken
27 februari 2008 ·

Maizer skrev:

blacken skrev:

Maizer skrev:
Låter som du verkligen vet vad du pratar om. Idioter? Läs på lite innan du kommer med sådana påståenden, man kanske inte alltid bör lyssna på skräckpropagandan?

Har "provat" på, tillräckligt. Har garanterat mer erfarenhet än genomsnittet. Vet vad jag talar om.

Jo det brukar ju alltid låta så, tvivlar dock starkt på det. Om du mot förmodan hade testat, hade det nog inte låtit likadant.

lollollollol fan, du är skitrolig ju..

Zairon Tyskstuk.se
27 februari 2008 · 630 Inlägg

Får väl hålla med om att cb är harmlöst så sett.. därimot så vet jag "av egen erfarenhet" att där jag kan köpa cb, där kan jag köpa betydligt värre grejjer.

Dock tror jag detta kan ändras om det blir lagligt... men sånt är svårt att förutspå! tongue ( och nu snackar inte jag en snubbe som står bakom macken o säljer på fredagar, utan ett personer som brukar droger av alla slag )

Sen får jag väl säga att jag tycker det är dubbelmoral då det är OK på t ex coffie-shops i holland t ex, och även i vissa stater i staterna ( om jag har förstått det rätt iaf tongue ) då borde det vara ok att bruka cb hemma. Dessvärre kan detta lätt spinna vidare, och folk vill kunna bruka xtc hemma lagligt osv osv...

beta
27 februari 2008 · 804 Inlägg

Zairon skrev:
Får väl hålla med om att cb är harmlöst så sett.. därimot så vet jag "av egen erfarenhet" att där jag kan köpa cb, där kan jag köpa betydligt värre grejjer.

Dock tror jag detta kan ändras om det blir lagligt... men sånt är svårt att förutspå! tongue ( och nu snackar inte jag en snubbe som står bakom macken o säljer på fredagar, utan ett personer som brukar droger av alla slag )

Sen får jag väl säga att jag tycker det är dubbelmoral då det är OK på t ex coffie-shops i holland t ex, och även i vissa stater i staterna ( om jag har förstått det rätt iaf tongue ) då borde det vara ok att bruka cb hemma. Dessvärre kan detta lätt spinna vidare, och folk vill kunna bruka xtc hemma lagligt osv osv...

Det viktiga är att hålla tydliga linjer, många CB-brukare vill inte alls veta av tyngre saker, det intresserar inte alls. Det farliga är som du säger att där du idag kan fixa cb finns det värre och hur lätt tror du dagens 16-20åringar kan säga nej till E när de precis rökt sina första joints och knappt känt något och langaren säger "Men testa detta istället, är mycket bättre och kostar bara 100kr/tablett."

blacken
27 februari 2008 ·

baaki skrev:

blacken skrev:

baaki skrev:
Fakta, forskning och bra argument fungerar inte mot 40års massiv (falsk)propaganda. Tyvärr, förlorar staten miljarder i inkomster varje år, och slänger miljoner på "brottsbekämpning" för att få fast folk som röker en växt som är harmlösare än tobak.

Jag kan hänga med ditt resonemang till en viss punkt, och det är det "faktum" att berörda statliga organ/myndigheter "skjuter över" målet ibland med sin lite skeva vinkling av problemet ifråga. Men faktum är att droger är FAN så mycket skadligare för individen och samhället än vad en del vill bekänna. Sedan så kan man ducka för den frågan om man nu så vill, genom att propagera sina "behov" med ett "skygglapps beteende"angående drogers skadlighet för att legalisera sin behov.

Är det verkligen så illa med arbetare som kommer hem på fredagskvällen, tar fram bongen och sätter sig i soffan och lägger ett par shots för att ta det lugnt när det väl är helg? Detta är mycket vanligare än vad man först kan tänkas tro, oavsett samhällsklass, även många högavlönade gör så. I min mening är det bättre än alla de som varje helg fixar en platta bärs och gör stan osäker.

Jag vet att det finns en del som vill "elda en såg" när dom kommer hem efter baxet. Men det gör inte drogen i sig ofarlig, tvärt om oavsett vad alla besserwissrar säger så har dom (läkarvetenskapen) ännu inte helt klart för sig vad som händer när man "drar en gås". och vad det gör i ens kropp och psyke, en sak brukar dom vara rörande överens om att THC är inte att leka med.
En effekt av cannabis bruk är dock bevisat, nämligen att ens sexuella "förmåga" åker ut så det "visslar" om det. " För rökare av marihuana får slakare banana" big_smile

Senast redigerat av blacken (27 februari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang