3903
Sök

koppla ihop tweeter med Koaxialer

735 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#1
tjenna.

undrar om det går att koppla ihop ett par tweeters (skrikare) med ett par Koaxialer utan att det blir någon skillnad på ohm:en?

de skrikare jag har, är det ju ett sånt här delningsfilter på eller va det heter, så det borde ju inte bli någon skillnad om man kopplar in en Koaxial istället för en mid-bas....eller?
Senast redigerat av blomisen (28 februari 2008)

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2008
#2
Jo. Koaxen har ju en skrikare inbyggd, så det blir lätt för mycket diskant. Köp midbashögtalare istället.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 februari 2008
#3
håller med föregående kör på en midbas i stället

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

735 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#4
twin_cam skrev:
Jo. Koaxen har ju en skrikare inbyggd, så det blir lätt för mycket diskant. Köp midbashögtalare istället.

jo, de e klart, men jag har reda 4 st 15" basar i bilen så jag vill ha mycket diskant också. sen så har jag precis köpt 2 par boston acoustic 5,25" och 1 par 6,5", så de känns inte så kul att köpa nya innan jag fått de dom smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 februari 2008
#5
blomisen skrev:
twin_cam skrev:
Jo. Koaxen har ju en skrikare inbyggd, så det blir lätt för mycket diskant. Köp midbashögtalare istället.

jo, de e klart, men jag har reda 4 st 15" basar i bilen så jag vill ha mycket diskant också. sen så har jag precis köpt 2 par boston acoustic 5,25" och 1 par 6,5", så de känns inte så kul att köpa nya innan jag fått de dom smile

i vilken bil har du allt dessa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

735 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#6
ironhead skrev:
blomisen skrev:
twin_cam skrev:
Jo. Koaxen har ju en skrikare inbyggd, så det blir lätt för mycket diskant. Köp midbashögtalare istället.

jo, de e klart, men jag har reda 4 st 15" basar i bilen så jag vill ha mycket diskant också. sen så har jag precis köpt 2 par boston acoustic 5,25" och 1 par 6,5", så de känns inte så kul att köpa nya innan jag fått de dom smile

i vilken bil har du allt dessa

en volvo 745:a gå in på min sida smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2008
#7
blomisen skrev:
twin_cam skrev:
Jo. Koaxen har ju en skrikare inbyggd, så det blir lätt för mycket diskant. Köp midbashögtalare istället.

jo, de e klart, men jag har reda 4 st 15" basar i bilen så jag vill ha mycket diskant också. sen så har jag precis köpt 2 par boston acoustic 5,25" och 1 par 6,5", så de känns inte så kul att köpa nya innan jag fått de dom smile

Jo, men du måste ha kraftigt mellan också. Det räcker nog iofs de du har till.

Om du inte redan köpt diskanter så köp DYRA, för dom billiga skriker för mycket. Dom dyra är mer dämpade. Spela högt med klassisk operamusik med kvinnlig sångare får du höra wink

Sen kan du ställa ner diskanten på steget eller i stereon i så fall. Lagom är bäst.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 februari 2008
#8
blomisen skrev:
ironhead skrev:
blomisen skrev:

jo, de e klart, men jag har reda 4 st 15" basar i bilen så jag vill ha mycket diskant också. sen så har jag precis köpt 2 par boston acoustic 5,25" och 1 par 6,5", så de känns inte så kul att köpa nya innan jag fått de dom smile

i vilken bil har du allt dessa

en volvo 745:a gå in på min sida smile

såg ju bara basarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer


Sök