golf har väl 14" original, eller?
Om du ska smälla på 18" så förändrar du ju rollomkretsen radikalt, vilket man inte får göra om man nu vill åka lagligt, förändring i rullomkrets som är godkänd ligger på +/- 5%
Alltså ökar du fälg diametern med 4" så måste du kompensera det genom att gå ner i profil på gummit, du kommer fan inte få nåt däck kvar tror jag.
blinka blått om du vill rejsa!