Strax efter inköpet av bilen insåg jag vilken potential denna bil har.
Så... jag kunde inte hålla mig från att börja söka alternativ till att göra det bra bättre!
Modellen är en BMW 335i E90 M-sport Alpin vit med dubbel turboEftersom denna modell är relativ ny, så får man nog vänta lite på delarna.
En sak jag har lärt mig är att om en tillverkare annonserar att delarna har kommit ut till den aktuella bilmodellen så betyder det inte att varan finns för leverans.
Men om det finns möjlighet så skulle jag vilja utveckla delar till denna bil.
Vi har ju hela forumet fullt med kunnigt folk.
Några mål och riktlinjer som jag har satt upp för projektet:- Att hålla en minimalistisk designprofil. ” Less is more” Allt som monteras på bilen skall ha något vettig syfte.
- Prestandanivå skall kunna jämföras mot BMW M5 E60 Mera fokus på respons än råkraft. Leveransen av kraften igenom registret är en viktig
faktor för körbarheten. Livet går inte runt i en slinga eller slutar efter 400m!
- Väghållningen skall kunna tackla olika utmaningar såsom bankörning, strippen, drifting Det blir fokus på inställningsmöjligheter. Känner att man får göra en del
kompromisser här.
- Multimedia i sann anda. Lite annat än bara massa skärmar och basar. En prestandabils värsta fiende är vikt. Och original väger denna pärla in på 1600kg!!!
Mycket funktioner i lättförpackning.
- Kvalité är inte ett ord man bara talar om, utan det skall kännas och märkas också. Grejerna skall inte bara hålla för ett race. Helst året om i ur och skur.
Kort och gott: ” Den skall gå som ett skott, få inspelningar att komma till liv, vara späckad med multimediafuktioner du inte kan leva utan och du skall känna dig säker både aktivt och passivt.”
Jag hoppas att kunna använda forumet för att få förslag och hjälp på delar och lösningar.
Så…jag tar fram verktygen och börja skruva.
längtar efter att bli moddad
Inte mycket plats här inte... undrar vad som döljer sig under allt plast?
Alcantara och tyg...+ läder ratt = NICE