2830
Sök

Emblem på 740

Mannes
29 februari 2008
Trådstartare
Berätta om era resultat efter emblemstripping så jag vet vad som väntar?
Undrar tex om ni haft "fördjupningar" eller "sänkor" under/runt emblemet efteråt?
Lacken på bakluckan, höll den?
Jag ska varmlufta och tandtråda nu idag, men alla tips på eventuella efterdyningar är välkomna.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 februari 2008
eftersom du har röd bil kommer det att synas att de suttit emblem på bakluckan, lacken bakom är mycket fräschare och det är omöjligt att polera upp resten av luckan lika bra, jag lät mina emblem sitta på bakluckan på min gamla 740 av den anledningen

Jonas

474 Inlägg
1 mars 2008
Någon tidigare ägare har tatt bort emblemen på min bil.

Och det syns inte vart emblemen har suttit

Volvo S60 2.5T AWD

86 Inlägg
1 mars 2008
Det går oftast att polera upp, även fast bilen är röd. Om nu inte Volvo har använt sig av väldigt dålig färg eller färgen är väldigt solblekt. Polertrissa och lite rubbing så blir det som nytt smile

helt galen
388 Inlägg
1 mars 2008
Tandtråd??

Jag tog tag med fingrarna och drog, lacken har klarat sig och på min benvita syns det inte vart emblemen har suttit. Värmepistol och t-röd på en trasa för att få bort limmet. Slet av mina emlbem på framskärmarna häromdagen, inga lackskador el liknande där heller.

Varför åka fort när man kan åka brett?

Mannes
2 mars 2008
Trådstartare
Det blev som volvomannen förtalte: så mycket skillnad att inte ens rubbing kunde hjälpa. Ska försöka att slita lite med med det, men det kommer nog aldrig gå bort helt. Tack för visat intresse hörni!

helt galen
388 Inlägg
2 mars 2008
Dont worry, den blir snart blekt där också big_smile

Varför åka fort när man kan åka brett?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 mars 2008
Mannes skrev:
Det blev som volvomannen förtalte: så mycket skillnad att inte ens rubbing kunde hjälpa. Ska försöka att slita lite med med det, men det kommer nog aldrig gå bort helt. Tack för visat intresse hörni!

tongue

Jonas

Sök