3483
Sök

bakljusen till 940

241 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#1
Har nu försökt att få fram hur dom har gjort dom som fått bakljusen att lysa både uppe och nere. Men jag förstår inte riktigt hur dom gör =/ Jag vill veta enklaste sättet smile


Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
29 februari 2008
#2

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

241 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#3
Har kollat där.. men förstår inte riktigt.. har han bytt ut rätt lampsockeln till en 2polig? För löder man sådär nu så får man ju inget bromsljus?? Eller är jag helt ute och cykla ? tongue


Chaufför
418 Inlägg
29 februari 2008
#4
..Kan man inte byta till 5watts lampor i dimljuset o bara köra med dimljusknappen hela tiden?

Kör Scania!!

241 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#5
Vet inte har vart inne på det åxå men vet ju inte hur det blir som då ? för dimljusen sitter väl i bagage luckan ?


Chaufför
418 Inlägg
1 mars 2008
#6
940-91 skrev:
Vet inte har vart inne på det åxå men vet ju inte hur det blir som då ? för dimljusen sitter väl i bagage luckan ?

Ok. Trodde det var så att de 4 nere var dimlus me 21 wattare o de 4 uppe var orginal  5/21 watt.. Då hade det ju varit bra...

Kör Scania!!

241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#7
Ahh då har det vart lättare.. Men på min 940 är det längst ut brom/positions ljus/blinkers, sen innanför är det typ dimljus och positions ljus sen broms tror jag.. Inte säker..


Chaufför
418 Inlägg
1 mars 2008
#8
940-91 skrev:
Ahh då har det vart lättare.. Men på min 940 är det längst ut brom/positions ljus/blinkers, sen innanför är det typ dimljus och positions ljus sen broms tror jag.. Inte säker..

Det går ju kanske o köpa 5 wattare med glas sockel o borra i med lämplig borrstorlek o täta. Sen dra ström o jord till från tex nr plåtsbel. Fast då blir det kanske tajt me plats på baksidan av lyset?

Kör Scania!!


Sök