saab 9000cde:Bilen på väg till skroten så lås tråden:)

opeldrifter
30 augusti 2008 · 1 253 Inlägg

Ja du kanske Nallen_sthlm har råd med det men inte vi vanliga svenskar, vi tar hand om våra gamla bilar då vi inte har råd att byta stup i kvarten

Lev livet nu innan det är för sent
Addestrand
31 augusti 2008 · 413 Inlägg

Saab_Robin :Tackar:D..ja jag river förfullt för att få fram den;)

opeldrifter :Precis;) det är ju inge kul och börja på en fin bil redan.Det är mycket roligare och börja på en gammal och inte alls fin men som man gör fin själv...Då är man nöjd men resultatet senare då man gjort klart den;)

opeldrifter
2 september 2008 · 1 253 Inlägg

Gillar din tråd, får inspiration till min egna 9000, men först är det vindrutebyte som jag ska göra på den, dock själv då jag ej har råd att lämna in den. Men har fått bra tips från glasmästaren själv:)

Lev livet nu innan det är för sent
Addestrand
2 september 2008 · 413 Inlägg

Kul att du gillar den:Dja min har börjat spruckit lite med så får se vad dom säger om det på besiktningen men det tror jag inte ska vara nå problem:D.

_Fredrik
3 september 2008 · 2 788 Inlägg

Ser bra ut tongue Kul att du fixade besiktning ua och fått bort rosten wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Addestrand
3 september 2008 · 413 Inlägg

Tack:D ja det va värkligen lättande och få igenom den:P...ja men jag måste spackla om ena skärmen för det har börjat spricka upp:)

Owla
9 september 2008 · 751 Inlägg

Riktigt fint 9000 projekt smile Verkligen en modell att ta vara på tongue har själv också en 9000 cde och en 9000cs turbo big_smile tycker du ska satsa på att behålla denna även om du skaffar ny bil då du inte får mycket för dem hmm

Addestrand
23 september 2008 · 413 Inlägg

Tackar:Dja det är verkligen fina bilar och går bra för att vara 135hk i dom:Pokej:Daa får se om jag behåller den...är sugen på att få lite mer fart i den:P

Addestrand
29 september 2008 · 413 Inlägg

Uppdate!

Idag va jag och köpte mig ett par fälgar med (åretrunt däck)...efter som jag hade riktigt dåliga vinter däck och sommar däck så va jag och köpte dessa:D

jaja nu kommer det lite bilder:




https://www1.garaget.org/gallery/archive/62054/473343_f1ez3p.jpg
Niiice:D




https://www1.garaget.org/gallery/archive/62054/473369_s8aj90.jpg
så låg va han inte förut:Dhaha




https://www1.garaget.org/gallery/archive/62054/473371_o0j4jy.jpg
Snyggt blev det:P

nu i veckan eller nästa vecka ska jag ta och köpa mig ett par dimljus efter som mina blivit stulna:/

Mvh:Andreas

Supra_robin
29 september 2008 · 4 663 Inlägg

blec snyggt med de nya fälgarena big_smile fett surt att dina gamla dimlujs ble stulna sad
mvh robin

D4AWD
29 september 2008 · 177 Inlägg

Blev ju riktigt fin tongue Ett tips: fixa nya nummerplåtar smile höjer utseendet rätt mycket smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
29 september 2008 · 3 404 Inlägg

Blev ju riktigt bra, fortsätt i samma anda så blir hon riktigt vacker smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Addestrand
29 september 2008 · 413 Inlägg

Saab_robin:Tackar:Dja men hittade ett par nya som jag ville ha så att det är ingen fara;)

Zeecor:Tackar tackar:)Okej ja vart kan man köpa nya skyltar?big_smile

TenZer:Tackar tackar ja hon börjar ta form nu;)blir vita fram och sido blinker då jag fått pengar:P sen är jag lite sugen på att tona rutorna med men jag får se vad ekonomin säger:D.

bubban
2 oktober 2008 · 259 Inlägg

beställ skyltar från vv adde tongue

Addestrand
12 oktober 2008 · 413 Inlägg

Ja jag såg dom skulle kosta 60kr eller va det va:P ska titta vidare på det senare;)


Uppdate!
Idag va jag och köpte mig 3stycken hella3000 extraljus med blått glas som jag ska sätta på bilen:P det som händer här näst är att jag måste köpa kablar +relän så jag kan koppla in extraljusen sen ska jag även svettsa nummerplåtsfästen till dom så det blir stabilt och bra:D


https://www1.garaget.org/gallery/archive/62054/482611_7ktwc4.jpg
så ser dom ut:)

Allt för mig försöker göra en uppdate så fort det händer något:)
Mvh:Andreas

Senast redigerat av addesaab (12 oktober 2008)

Rallyhalle
12 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

Julas reläsats för 99kr funkar skitbra wink Dock kommer du ju behöva 2 iof hmm
Jaja, de blir säkert bra wink

//Jacob

Supra_robin
12 oktober 2008 · 4 663 Inlägg

kul håll oss updaterade big_smile   sk du ha vanliga h4 glödisar där lr  nån form av  fake xenon ?
mvh robin

Addestrand
13 oktober 2008 · 413 Inlägg

Rallyhalle :ja jag va förbi och titta på den satsen så det lär nog bli att jag köpte 3 stycke sånna:DTack:)

Saab_robin:jo men visst ska försöka svettsa ihop en hållare till dom:)hmm jadu jag funderar starkt på att sätta i xenon lampor men vet inte riktigt än:)hittade en satts för 1500kr med el och allting.

Mvh:Andreas

Senast redigerat av addesaab (13 oktober 2008)

Owla
15 oktober 2008 · 751 Inlägg

Ja detta ser fortfarande fint ut smile har du något tips på hur man kan rädda skärmkanterna om det rostat genom?sad ifs kan jag lika bra slänga på de nya skärmarna, men vi får se:D

Addestrand
15 oktober 2008 · 413 Inlägg

Tack:D...Hmm slipa bort all lös rost sen her du på 3-4 lager rostmedel sen om det är hål igenom så tar du silvertejp eller nått som du täcker över hålet och sen spacklar du över det och på med färg:P så jag gjort med mina skärmar efter som jag inte hittat nya så gjorde jag i årdning mina gammla:D.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang