Sportluftfilter och Dump!

korni
2 mars 2008 · 252 Inlägg

Hello

är lite osäker på vad jag ska för luftfilter och Dump till min "Audi A4 -95" det sägs ju att man förstör Luftmassemätaren om man använder sportluftfilter(öppetfilter) är det verkligen så? eller är det bara skitsnack?

sen så är det nästa problem med Dump till Audin! vad är det man ska ha för någon?

har inte en aning själv så snälla HJÄLP!!

Mvh :Robert

Lewa Rakapparat
2 mars 2008 · 301 Inlägg

Om du kör öppet filter och har på för mkt olja när du gör rent det så förstör du lmm,
Filter av skumtypen släpper ofta av sej små partiklar in i motorn, värt att tänka på

dump är en smaksak

MaZzej
2 mars 2008 · 136 Inlägg

Det där med att pajja luftmängdsmätaren är det många som har åsikt om.. Men det är såhär att om man sprutar för mkt olja på filtret så det droppar och mätaren får olja på sig så går den sönder.. Men bara du inte fläskar på för mkt är det absolut ingen fara!

Jag hade också tänkt att sätta i en annan dump i min a4 tongue Men efter att jag satt i öppet luftfilter så tror ja inte jag behöver en annan dump hehe big_smile låter asgött asså. Förut kunde man knappt höra dumpen tongue nu låter d som man har en annan dump.

Mitt tips: Byt till öppet, spraya ett tunt lager olja, sätt i, starta bilen, Låter det gött?, ja , om inte köp annan dump xD

De Säger Vi Hej!
korni
2 mars 2008 · 252 Inlägg

Jaha då ska jag nog allt  ta och kolla på ett ordentligt sportluftfilter då wink finns det något Filter som inte är Svindyrt samtidigt som det är lite kvalite på? tongue

korni
3 mars 2008 · 252 Inlägg

Men en sån här återcirkulerande Dump man kan köpa lite här o var får man något starkare Pyssh ljud då? eller vad blir det för skillnad med dom?

Tigerofsweden
3 mars 2008 · 1 231 Inlägg

köp Green Cotton filter wink real deal big_smile
sen kan du köpa en Hybrid dump till din bil , på www.streetside.se tex ?!
kan du ställa in den hur du vill .... modellanpassad oxå

insane_1 Min dröm, din vardag.
3 mars 2008 · 641 Inlägg

korni skrev:
Men en sån här återcirkulerande Dump man kan köpa lite här o var får man något starkare Pyssh ljud då? eller vad blir det för skillnad med dom?

Återcirkulerande sitter det på bilen original wink

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
korni
3 mars 2008 · 252 Inlägg

Ja det vet jag att dom gör! men vad är det då för vitts att köpa andra sådana dumpar till bilen?hmm

perssonheterjag
3 mars 2008 · 31 Inlägg

Bumpar denna tråd.. Någon som vet svaret på ovanstående fråga?

jonTe
4 mars 2008 · 5 710 Inlägg

korni skrev:
Ja det vet jag att dom gör! men vad är det då för vitts att köpa andra sådana dumpar till bilen?hmm

Igentligen ingen alls förutom att det kanske blir ett högre ljud.
Börjar man trimma ordentligt med laddtryck över 1.5bar kan man se fördelar hållbarhetsmässigt med något annat än original.

MVH Jonas
..............
roundcougar
5 mars 2008 · 16 Inlägg

Som de ovan har svarat så är det ingen fara om du inte sprayar på en himla massa olja. Räcker med väldigt lite.

Funderar också på ny dump, men ska ha i Air flow från bsr på lördag, sen får vi la se hur mycket det låter först smile

PerArne Mycke vill ha mer...
5 mars 2008 · 611 Inlägg

När man byter dump på en bil med återcirkulerande så är det antingen för att orginal inte pallar det laddtryck man kör på eller så räcker inte luftflödet till när det är dags att släppa tillbaka.

//Per-Arne
roxe Jesus didn´† Tap
5 mars 2008 · 1 146 Inlägg

roundcougar skrev:
Som de ovan har svarat så är det ingen fara om du inte sprayar på en himla massa olja. Räcker med väldigt lite.

Funderar också på ny dump, men ska ha i Air flow från bsr på lördag, sen får vi la se hur mycket det låter först smile

Riktigt fint det Opti Flow filtret.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
korni
5 mars 2008 · 252 Inlägg

okej så då är det känns det lite onödigt o köpa en återcirkulerande då tongue o försöka få tag i ett bra Luftfilter då wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang