5716
Sök

R Fälgar till 850?

104 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#1
Tja jag har en 850 T5 som är sänkt 60mm i fram och 40 i bak. Tänkte höra om vilka som är bäst 18" eller 19" när den är sänkt. Plus vilka däck ned dimension? Kom gärna med hur ni har gjort och hur det blev..

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

Körv
3 535 Inlägg
2 mars 2008
#2
Jag föreslår 18" med lågprofil smile

Truckdriving Man

2 452 Inlägg
2 mars 2008
#3
samma som jag då....och jag kör med 19 tummare ...fast du får ha 35 profil på dom...215/35/19

döden kommer tillbaka

206 Inlägg
2 mars 2008
#4
TurboNissen skrev:
Tja jag har en 850 T5 som är sänkt 60mm i fram och 40 i bak. Tänkte höra om vilka som är bäst 18" eller 19" när den är sänkt. Plus vilka däck ned dimension? Kom gärna med hur ni har gjort och hur det blev..

18" helt klart. cool


104 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#5
Det klart:P men det ser och passar nog bättre med 19" men då tar det väll säkert i mer:P

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

299 Inlägg
2 mars 2008
#6
215/35 19 tar inte i någonstans bara tuta  köra skulle välja 19 alla dagar i veckan


104 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#7
men hur är det då om den är sänkt? Har du sådaNA på din?

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

Japs :)
775 Inlägg
2 mars 2008
#8
johan-s70-t5 skrev:
215/35 19 tar inte i någonstans bara tuta  köra skulle välja 19 alla dagar i veckan

men 850 är inte lika bred som s70 så 19 kmr nog ta i en del kan ja tänka mig. ja valde 18" o tog lite mer däck på så det skyddar fälgen bättre

Arg Snickare
875 Inlägg
2 mars 2008
#9
johan-s70-t5 skrev:
215/35 19 tar inte i någonstans bara tuta  köra skulle välja 19 alla dagar i veckan

håller med johan-s70-t5.
jag ska köpa det till min 850. det tråkiga är bara att man inte kan ha så jävla breda däck utan att det tar i innerskärmarna. men dom går ju o köpa nya o andra sidan wink
19" före 18" alla andra har 18".....

299 Inlägg
2 mars 2008
#10
ja vet flera som åkt 215/35 19 på sina sänkta 850isar utan bekymmer å ja åker sänkt  40 40 utan bekymmer fast på en s70 då


620 Inlägg
2 mars 2008
#11
19" e mkt snyggare än 18" man kan tycka att de inte spelar ngn större roll men de  estor skillnad... ja säger 19" krom R så djävla läckra!!!


104 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#12
oki men då kanske man ska satsa på sådana då=) synd bara om det tar i men det går ju i värsta fall att slipa lite:P

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

280 Inlägg
2 mars 2008
#13
kör 215/35/19 på min 850, har styrstopp då det tog i lite i innerskärmarna då man hade fullt rattutslag, men 19 är ju så mycket snyggare än 18.


399 Inlägg
2 mars 2008
#14
19" ser så höga ut tycker jag. Men ja kanske har fel ?
*Alltså bilen ser hög ut aven om den är sänkt men det kankse inte stämmer ?
Senast redigerat av Klaesson (2 mars 2008)

VOLVO for life

280 Inlägg
2 mars 2008
#15
Klaesson skrev:
19" ser så höga ut tycker jag. Men ja kanske har fel ?
*Alltså bilen ser hög ut aven om den är sänkt men det kankse inte stämmer ?

Jo, blir ju högre ju större hjul du har;)

Men är väl en smaksak vad man gillar..... Upp till var och en vad man vill ha.


399 Inlägg
2 mars 2008
#16
Ja det e sant big_smile ska fundera lite på hur jag vill ha det sen big_smile

VOLVO for life

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
3 mars 2008
#17
skulle ta 19" ja big_smile

Vilket jävla drag :)


Sök