4807
Sök

Golf 3 Td vs TDi

582 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
vad är det för skillnad på en golf 3 td och tdi tdi n har 90hp och td har 70hp båda är på 1.9liter men vad skiljer dom åt ? jag vet att det är en liten slö skit bil o allt det där vill bara veta:)

hej

volvonörd
116 Inlägg
2 mars 2008
slö skit bil?du kan allt piska många bensinbiler med en vw sothora,om du trimmar rätt:)

skillnaden mella td å tdi är att tdin har elektrisk pump styrd av styrdon å direkt insprutning i cyl,har även IC vilket td inte har

Körv
3 535 Inlägg
2 mars 2008
Min golf 3 TD är minsann inte slö. Kör inte ifrån grannens Ferrari direkt (nej, min granne har ingen ferrari) Men man tar sig framåt iaf smile Toppar en 130-140, men inget man vill köra i med en diesel.. Det är en bil man använder för att köra BILLIGT.

Truckdriving Man

Smålänning
7 887 Inlägg
2 mars 2008
TDI är CommonRail, TD är vanlig direktinsprutning smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvonörd
116 Inlägg
2 mars 2008
golf 3 tdi har inte commonrail

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 mars 2008
köpte min seat 90 hk , chippade den hos bsr, fick 120 , var vid ett rödljus, var en annan invandrare som hadde hög musik och en billigt stylad bmw 320 , jag körde ifrån han från starten , så diesel är fan inget slö skit,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
grejen är att när man frågar saker om bilar som inte har typ 800hk o dyligt brukar folk skriva slö skit bil osv istället för att svara på frågan därav garderingen. så skillnaden är alltså intercooler och insprutningen vet nån vad det är för turbo och vilken turbo som är modell stor och passar?till en vw golf td -93

hej

582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Min golf 3 TD är minsann inte slö. Kör inte ifrån grannens Ferrari direkt (nej, min granne har ingen ferrari) Men man tar sig framåt iaf smile Toppar en 130-140, men inget man vill köra i med en diesel.. Det är en bil man använder för att köra BILLIGT.

hur är den i acclerationen typ 20 sek 0-100 eller?

hej

Sök