3485
Sök

slutstegsval

558 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
ska köpa ett monosteg nu.
prisklass 2-3000

hittat några jag tror är skapliga iaf

Mutant MT800.1X

eller

Blaupunkt THA 1400

eller kanske ni har nå andra förslag?

vill även ha förslag på basar som kan drivas av steget.

854 Inlägg
3 mars 2008
#2
Om begagnat går bra så kolla t.ex på DLS A6, finns ett par på blocket.


558 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#3
nja vill hellst ha nytt. lättare om de börjar krångla

127 Inlägg
3 mars 2008
#4
pioneer gm-7300t ska va ett bra steg. ligger på ca 2400 kr

854 Inlägg
3 mars 2008
#5
1770 på nårdik just nu, om det är bra vet jag inte. Annars kör många på Sinus live SL-A1500 om du missat det. Tydligen mycket W/kr.


558 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#6
okejokej sinus live skulle tydligen spela med dålig kontroll?. någon som har nå mer förslag?

297 Inlägg
3 mars 2008
#7
sinus live spelar inte med dålig kontroll .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

854 Inlägg
3 mars 2008
#8
Skulle hjälpa om du talar om vad du vill ha ut av steget och vad du ska driva. Finns säkert fler som kan och orkar hjälpa dig då.


558 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#9
Kmarcus skrev:
Skulle hjälpa om du talar om vad du vill ha ut av steget och vad du ska driva. Finns säkert fler som kan och orkar hjälpa dig då.

steget ska driva 2 12" basar, vilka basar vet jag inte men säg basar i 1500-2000kr klassen så ge mej förslag på basar med:D

854 Inlägg
3 mars 2008
#10
Vi vet fortfarande inte om du vill ha mycket eller bra ljud...


558 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#11
bra ljud

854 Inlägg
4 mars 2008
#12
Varför inte 1 riktigt bra eller kanske 2 10" istället. Generellt så låter 10" bättre. Det är också lättare att få bra ljud med en bra bas än två sämre. Dessutom så måste du inte heller ha lika mycket effekt i steget heller utan kan lägga dom pengarna på kvalité istället. Köp en 10" för ca 3000 och ett steg för 4000, det är vad jag skulle gjort. Dom som är proffs får gärna säga ifrån om deft är fel.


2 035 Inlägg
4 mars 2008
#13
vill du bli nöjd så köp magnats monoblock!!

http://nardik.se/bilder/magnat/tribal_x_one_s.jpg

tysk kvalié

Mvh // Anders

Biljudsveteran sen 1984!

2 911 Inlägg
4 mars 2008
#14
Sinus live är ett av de bättre slutstegen i den prisklassen, både en och två gånger.

Dålig kontroll, ptja. Om man vräker på som fasiken med 1500-steget så tappar det kontroll, precis som alla andra steg i samma prisklass.
Som i alla setuper måste man se till att man har ström så det räcker, utan ström tappar vilket steg som helst kontroll.


Sök