Om ni har blivit kuggade på uppkörning. Och varför ?

candyboy
3 mars 2008 · 60 Inlägg

Idag vid 12.45 i Helsingborg skulle jag iväg och ha min första uppkörning. Bilen jag hade var den nya s80 i kombiversion. . fickparkerade rätt, kolla speglarna följde trafikregler o.s.v. . men jag blev kuggad p.g.a att jag sakta ner lite för mkt på en korsning där jag hade väjningsplikt :S?. . och att jag inte kolla tidigt när jag passerde ett bevakat järnväg. . men vilket jag gjorde!. . Varför finns de folk som ska hålla på såhär :S

Hmm.
3 mars 2008 ·

illa. Men finns inget man kan göra åt..

pippaaN
3 mars 2008 · 987 Inlägg

Finns inte så mkt att göra åt, bättre lycka nästa gång. Tydligen var du inte tillräckligt 'bra'(?) för att få körkort..

i like it load
Greatsnyggo saabtok
3 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Bättre lycka nästa gång , känns säkert jävligt surt men ibland är de så

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Killr0y_swe - De är jag de.
3 mars 2008 · 354 Inlägg

Man fick ju höra några historier från läraren, en som körde 70 på 50väg och min favorit: En som kontrolerade bromsljusets funktion genom att kolla på lyktorna ifram på bilen.

jag klarade det på första försöket wink

Senast redigerat av Killr0y_swe (3 mars 2008)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
zshoe Kokar ris
3 mars 2008 · 923 Inlägg

hehe vissa inspektörer eller vad dom kallas är ju lite konstiga... sj så missade man en 50skylt och fortsatte köra 30, det brydde han sig inte om, förutom att påpeka det efter ett antal bilar började samlas bakom mig.

finns förövrigt redan en sån här tråd(ar).

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
pippaaN
3 mars 2008 · 987 Inlägg

Tro det eller ej, jag körde 50 på en 30 väg, i kanske 50-100 meter, jag missade skylten totalt, ändå klarade jag det på första försöket, han frågade bara vad jag gjorde för fle, och bad mig ta mig tillbaka dit där jag körde fel, och göra rätt..

i like it load
candyboy
3 mars 2008 · 60 Inlägg

pippaaN skrev:
Tro det eller ej, jag körde 50 på en 30 väg, i kanske 50-100 meter, jag missade skylten totalt, ändå klarade jag det på första försöket, han frågade bara vad jag gjorde för fle, och bad mig ta mig tillbaka dit där jag körde fel, och göra rätt..

Du hade stor tur där ! smile

candyboy
3 mars 2008 · 60 Inlägg

pippaaN skrev:
Finns inte så mkt att göra åt, bättre lycka nästa gång. Tydligen var du inte tillräckligt 'bra'(?) för att få körkort..

hmm. . eller var det han som var på dålig humör ?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
3 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Blev kuggad tre gånger innan jag fick kortet tongue

Har glömt i vilken ordning inspektörerna var nu och på vilken uppkörning vad gick fel men iaf:

På en uppkörning blev jag kuggad för att jag inte lämnade plats åt en bil som skulle in på motorvägen (låg i högerfilen) men enligt mig var det inte mycket jag kunde göra eftersom jag hade både bil framför och bakom mig så jag kunde ju varken gasa på eller sakta in för att göra en lucka åt han och sen blev jag dessutom omkörd så jag kunde ju inte byta fil heller för att lämna plats, resultat = kuggad (löjligt enligt mig men men.... roll )

På en annan uppkörning blev jag kuggad för att jag inte var tillräckligt "aggressiv" i rondeller utan "väntade för länge med att köra ut" så = kuggad.

Och sen tror jag att det var på tredje uppkörningen då var jag så förbannat nervös eftersom jag hade kuggat två uppkörningar i rad innan så när kontrollanten lurar in en på en väg ungefär lika stor som en cykelväg (och dessutom full med cyklister så man började ju undra tongue ) och den var även full av farthinder så: nervös + nojjig för cyklister + massa farthinder = kuggad igen *suck*.

Sen fjärde och sista gången fick jag en ny kontrollant (hade haft en käring, riktig surskrabba, två gånger och en gammal gubbe en gång) och han var lite yngre och helt ko-lugn och riktigt schysst så jag var inte det minsta nervös under hela körningen och då klarade jag det till sist smile

Kan väl nämnas med, för dom som tycker att fyra uppkörningar e mycket, att jag inte vuxit upp bakom ratten och aldrig suttit bakom ratten på en bil någonsin innan jag började övningsköra så jag hade ju inte en massa körerfarenhet i bagaget när kortet skulle tas.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
kallabaz
3 mars 2008 · 362 Inlägg

Oh.. Har uppkörning på fredag. Andra gången jag tar körkort nu så det hade ju varit lite pinsamt att kugga..

candyboy
3 mars 2008 · 60 Inlägg

kallabaz skrev:
Oh.. Har uppkörning på fredag. Andra gången jag tar körkort nu så det hade ju varit lite pinsamt att kugga..

Det är aldrig pinsamt och kugga speciellt med dagens instruktörer och deras sätt och kugga folk

nicx FREAK !
3 mars 2008 · 250 Inlägg

de e lungt du klarar det nästa gång skaru se wink  kuggade första gången också då jag körde 80 på 90 väg det spö regnade och va snö slask men ändå så tykte gubbj?veln att jag körde för sakta .......

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
candyboy
4 mars 2008 · 60 Inlägg

nicx skrev:
de e lungt du klarar det nästa gång skaru se wink  kuggade första gången också då jag körde 80 på 90 väg det spö regnade och va snö slask men ändå så tykte gubbj?veln att jag körde för sakta .......

Låter tradigt sad. . det spöregna när jag också körde tongue. . .men inget slåt min polares uppkörning kuggad p.g.a att han inte gav blinkers. . sen en annan för att han inte fixade stolen :S

camaro67 Meister
4 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Usch de verkar som att man ska välja sin uppkörningsgubbe rätt. Får se hur de går för mig om man ens får någon tid. Verkar ju va rätt lång kö.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
candyboy
4 mars 2008 · 60 Inlägg

camaro67 skrev:
Usch de verkar som att man ska välja sin uppkörningsgubbe rätt. Får se hur de går för mig om man ens får någon tid. Verkar ju va rätt lång kö.

Du måste ha kört i trafikskola för att klara det. För att endast då kan dem ge dig godkänt. . Jag körde privat och UTAN FEL. . alltså dem måste få någon bonus elr nåt för att kugga folk :S. .

LasseMan underordnad allfixare
4 mars 2008 · 696 Inlägg

Kör själv upp 27mars för taxikort...

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Team-Adolfsson Gödseldräng
4 mars 2008 · 4 529 Inlägg

jag kuggade första gången dock var det lite roligt cool
körde i en 4 vägs korsning jag hade företräde
såg en bil komma ca 30M längre bort och trottoarkanten var typ utbygd på nått konstigt sätt åt det hållet jag skulle svänga och höll ut lite för att inte köpa på trottoar kanten
och då var bilen kanske 20M om inte mer bort och gubbfan jag körde med tvärnitade bilen och sa att de där var nära krock ^^
det var första missen
andra var ännu roligare haha
körde på en 30 väg kom en bil från vänster alltså jag har företräde så jag sakta bara ner till 30-35 och den andra bilen började sakta in och gubben tvärnitade igen
sen sa han oj du hade visst företräde och jag sa NU får du väl för fan ge dig fått parkinsson i foten eller ? lol

andra gången gick det bra
farsan kände kvinnan jag körde med och en sån där som höll på att utbilda sig åkte med
farsan satt i baksättet med kvinnan han kände och snacka om jobbet dom hade jobbat på förut och jag satt fram å snackade med killen som höll på att utbilda sig
han såg ju givetvis min fina BMW keps och sa att han har en M3a som finbil big_smile
så körde i 30Min och i kanske 20 min snackade vi om BMW haha
var ren isgata så låg och kröpfram på en mindre krogig väg och märkte själv att jag gorde 2 fel som även dom märkte men klara det ändå wink

J_Storm
4 mars 2008 · 294 Inlägg

hade "surgubben" i stan.

Alla utom en hade han dock Godkänt denna vecka och jag va sist ut..

det hela började med att bilen vi skulle köra inte var där men det löste sig till slut. fick bara göra en invändig kontroll och sen skulle jag backa och köra iväg. backar skit sakta ut och rätt som det är krockar 2 st en bit ifrån mig, nu jävla small det sa jag till han och han svarade att hoppas jag inte gav dom kortet å så skrattade vi å körde iväg.

Allt gick kanon, körde ca 30 min sen va det dags att parkera. gjorde det snabbt och smidigt.
Då berättade han att jag missade en högerregel i närheten av parkeringen men jag fick godkänt iaf.
skulle bara tänka på det i framtiden.. smile

Kör rätt och va trevlig och prata mycket så kommer allt gå kanon.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Ellertz Norrlänning
4 mars 2008 · 1 453 Inlägg

ja körde för fort... missade en 30 skylt och brassade på i 50 förbi en skola, Så skåningen kuggade mig på den skönaste dialekten ja nånsin hört.. smile men men,

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang