Nya Volvo Replica Fälgarna

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

Hallå där!

Har nu suttit ca 3 månader varje dag och funderat,letat och grubblat över vilka fälgar jag ska köpa till min relativt nyinköpta S60. Jag har frågat på forum om folks åsikter osv osv, men jag har varit velig in i det sista... tills nu?
De 2 fälgtyperna jag fastnat för är ju de mest vanliga - R-Fälgarna & Nebula.
Men nu satt jag precis som vanligt på blocket och kikade på nyupplagda annonser då Uddevalladäck lagt upp "de nya volvo replica fälgarna". Min första tanke var faktiskt att jag gillade dom skarpt. Sen är det ju en helt annan femma hur det ser ut påmonterat!

Vad tycker ni? Åsikter? Tror ni de passar på min s60?

Någon med erfarenheter från Uddevalladack.se ?

Skriv på!

BILD :

http://195.149.144.149/images/38/3805731639.jpg

__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

såg dom innan med, föll för dom direkt kan jag säga:) tror dom kan bli den kommande storsäljaren

Fritz_Jarhald Svinare
4 mars 2008 · 17 Inlägg

tror faktiskt dom kommer passa riktigt bra till s60 in

850_GLT
4 mars 2008 · 947 Inlägg

pröva å photoshopa me bilen å fälgarna smile

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
John87 Stolt Volvoägare
4 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

John87 skrev:
Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue

Hohoho.. har tänkt på skivora och glappen mellan ekrarna. Nej jag ska ha kvar originalskivorna. Det är det som är kruxet! Men det får gå! Om jag nu köper..

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

850_GLT skrev:
pröva å photoshopa me bilen å fälgarna smile

Hm, jag är rutten på photoshop. Men jag tänkte att du kunde göra det åt mig? Jättebra!wink

__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

John87 skrev:
Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue

inte ett dugg öppnare än tex R-fälgen, bromsskivorna är väl det minsta problemet, sitter väl inte jätte små bromsar på T5:orna heller för den delen. ska du börja välja fälgar efter vilka bromsskivor du har, hur snygga/stora dom är så börjar det ju spåra ut

camaro67 Meister
4 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Riktigt snygga. Lite roligare än vanliga R-fälgarna som alla åker runt med big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Johankocken
4 mars 2008 · 529 Inlägg

Snygga fälgar har man inte sett innan !  tummen upp blir nog najs på en sån s60 du har med färg o så

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
John87 Stolt Volvoägare
4 mars 2008 · 4 913 Inlägg

__r0b1n skrev:

John87 skrev:
Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue

inte ett dugg öppnare än tex R-fälgen, bromsskivorna är väl det minsta problemet, sitter väl inte jätte små bromsar på T5:orna heller för den delen. ska du börja välja fälgar efter vilka bromsskivor du har, hur snygga/stora dom är så börjar det ju spåra ut

Det ser ut som att det är lite smalare ekrar än R-fälgarna.
Jättefräsiga fälgar med pyttesmå bromsskivor under ser lite roligt ut.
Fram är det nog helt okej skivor, men bak brukar vara i minsta laget.

Han frågade om åsikter och jag gav mina. Har inte bett någon att hålla med smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

John87 skrev:

__r0b1n skrev:

John87 skrev:

inte ett dugg öppnare än tex R-fälgen, bromsskivorna är väl det minsta problemet, sitter väl inte jätte små bromsar på T5:orna heller för den delen. ska du börja välja fälgar efter vilka bromsskivor du har, hur snygga/stora dom är så börjar det ju spåra ut

Det ser ut som att det är lite smalare ekrar än R-fälgarna.
Jättefräsiga fälgar med pyttesmå bromsskivor under ser lite roligt ut.
Fram är det nog helt okej skivor, men bak brukar vara i minsta laget.

Han frågade om åsikter och jag gav mina. Har inte bett någon att hålla med smile

ja men istället för att skriva som du gör : Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue . kan du ju försöka lite iaf på ett seriöst/vettigt sätt, och tex säga att  tänk på det och det , istället för att mer låta som att du hånar honom .

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

Ja, alla åsikter välkomna:) Jag är medveten om bromskivornas storlek och fälgarnas glapp:) Jo, ju mer jag tittar på dom desto snyggare blir dom. Det lutar åt shopping....

__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

L0fstr0M skrev:
Ja, alla åsikter välkomna:) Jag är medveten om bromskivornas storlek och fälgarnas glapp:) Jo, ju mer jag tittar på dom desto snyggare blir dom. Det lutar åt shopping....

köp dom wink du lär ju va bland dom första som kommer ha sådana på din bil smile vilken tum och däckstorlek har du tänkt dej?

John87 Stolt Volvoägare
4 mars 2008 · 4 913 Inlägg

__r0b1n skrev:
ja men istället för att skriva som du gör : Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue . kan du ju försöka lite iaf på ett seriöst/vettigt sätt, och tex säga att  tänk på det och det , istället för att mer låta som att du hånar honom .

Fälgarna är skitsnygga!
Förlåt om det lät grinigt, tänkte bara göra honom medveten om att en liten bromsskiva bakom stora, öppna fälgar kan se lite dumt ut smile

Jag hade köpt dom istället för R-fälgarna iaf. Oavsett skivor tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

John87 skrev:

__r0b1n skrev:
ja men istället för att skriva som du gör : Dom är ganska öppna så hoppas du inte tänkt ha orginalskivor bakom dom tongue . kan du ju försöka lite iaf på ett seriöst/vettigt sätt, och tex säga att  tänk på det och det , istället för att mer låta som att du hånar honom .

Fälgarna är skitsnygga!
Förlåt om det lät grinigt, tänkte bara göra honom medveten om att en liten bromsskiva bakom stora, öppna fälgar kan se lite dumt ut smile

Jag hade köpt dom istället för R-fälgarna iaf. Oavsett skivor tongue

jo klart , men bättre att köpa ett par fälgar (som han nu tycks fastnat vid) och sen ev byta upp sig när det gäller bromsar. men man kan ju inte få allt här i världen wink

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

__r0b1n skrev:

L0fstr0M skrev:
Ja, alla åsikter välkomna:) Jag är medveten om bromskivornas storlek och fälgarnas glapp:) Jo, ju mer jag tittar på dom desto snyggare blir dom. Det lutar åt shopping....

köp dom wink du lär ju va bland dom första som kommer ha sådana på din bil smile vilken tum och däckstorlek har du tänkt dej?

Lite velig där med! Men med tanke på att jag inte ska ha något kjolpaket så funderar jag på 18", vill bibehålla hysad komfort ialf. Ska ju sänka den, och för att få den så låg som möjligt utan kjolpaket så är det väl bäst med 18" . Bredden på däcken vill jag självklart ha i 235. Men med tanke på att om jag väljer 225:or så blir bilen lägre och ser bättre ut ifrån sidan, men inte bakifrån.. =/ Jävla djungel!

Phaetoon
4 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Dom där var riktigt läckra! 5-spoke, med både snygg design och lite muskelkänsla över dom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
4 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Dom kanske skulle passa på en gammal Amazon?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

Phaetoon skrev:
Dom där var riktigt läckra! 5-spoke, med både snygg design och lite muskelkänsla över dom?

En mycket målande och korrekt beskrivning!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang