Nya Volvo Replica Fälgarna

__r0b1n
4 mars 2008 · 726 Inlägg

L0fstr0M skrev:

__r0b1n skrev:

L0fstr0M skrev:
Ja, alla åsikter välkomna:) Jag är medveten om bromskivornas storlek och fälgarnas glapp:) Jo, ju mer jag tittar på dom desto snyggare blir dom. Det lutar åt shopping....

köp dom wink du lär ju va bland dom första som kommer ha sådana på din bil smile vilken tum och däckstorlek har du tänkt dej?

Lite velig där med! Men med tanke på att jag inte ska ha något kjolpaket så funderar jag på 18", vill bibehålla hysad komfort ialf. Ska ju sänka den, och för att få den så låg som möjligt utan kjolpaket så är det väl bäst med 18" . Bredden på däcken vill jag självklart ha i 235. Men med tanke på att om jag väljer 225:or så blir bilen lägre och ser bättre ut ifrån sidan, men inte bakifrån.. =/ Jävla djungel!

Dra en rejäl sänkning och 235/40-18 smile

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

__r0b1n skrev:

L0fstr0M skrev:

__r0b1n skrev:

köp dom wink du lär ju va bland dom första som kommer ha sådana på din bil smile vilken tum och däckstorlek har du tänkt dej?

Lite velig där med! Men med tanke på att jag inte ska ha något kjolpaket så funderar jag på 18", vill bibehålla hysad komfort ialf. Ska ju sänka den, och för att få den så låg som möjligt utan kjolpaket så är det väl bäst med 18" . Bredden på däcken vill jag självklart ha i 235. Men med tanke på att om jag väljer 225:or så blir bilen lägre och ser bättre ut ifrån sidan, men inte bakifrån.. =/ Jävla djungel!

Dra en rejäl sänkning och 235/40-18 smile

Ja, 235/40- 18 låter som en bra kombination! Kan ju lägga upp bilder sen o visa hur det blev!

J-P-R DO IT LOW STYLE
4 mars 2008 · 1 342 Inlägg

Jag tror dem kommer göra sig bra. Att tro man får vara ensam länge med sådana fälgar är nog dock naivt, folk tenderar att köpa sådant som ser snyggt ut av en konstig anledning wink

Så klart du skall köpa dem smile Angånde att oroa sig för bromsar är bara trams, nu vet jag inte hur stora bromsar som sitter. Men allt beror på vilken tum på fälgarna du tänkt dig ?

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

J-P-R skrev:
Jag tror dem kommer göra sig bra. Att tro man får vara ensam länge med sådana fälgar är nog dock naivt, folk tenderar att köpa sådant som ser snyggt ut av en konstig anledning wink

Så klart du skall köpa dem smile Angånde att oroa sig för bromsar är bara trams, nu vet jag inte hur stora bromsar som sitter. Men allt beror på vilken tum på fälgarna du tänkt dig ?

Håller med dig. De där fälgarna kommer man inte vara ensam om länge! Ja, det grymmaste vore ju 225/35-19. Men 18" ger ju bättre komfort och det är ju uppskattat. Tror du det blir stor skillnad i komfort mellan 235/40-18 och 225/35-19? Om jag köper 19" , du tror inte det kommer se konstigt ut med skivorna då alltså?  De är väl i standarsstorlek antar jag. Eller är de större på nya T5:or?

ESTRANDBERG88 Hojmek
4 mars 2008 · 748 Inlägg

Gillar dom med! Letar också efter en snygg fälg å dom där är inte fula precis big_smile Men Replica på vilken fälg? har volvo en sån fälg original på någon modell eller är jag trög? yikes

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

Bodegan skrev:
Gillar dom med! Letar också efter en snygg fälg å dom där är inte fula precis big_smile Men Replica på vilken fälg? har volvo en sån fälg original på någon modell eller är jag trög? yikes

Ja, jag har då aldrig sett fälgen förut! Så jag vet inte...?

R-line_chrille Distributionselektriker
4 mars 2008 · 222 Inlägg

satsa på 18" eller 19" med 235/35 däck med en sänkning tror jag blir läckert.. bromsarna räcker det att du målar/lacka (röda typ) så blir det riktigt läckert

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
ESTRANDBERG88 Hojmek
4 mars 2008 · 748 Inlägg

L0fstr0M skrev:

Bodegan skrev:
Gillar dom med! Letar också efter en snygg fälg å dom där är inte fula precis big_smile Men Replica på vilken fälg? har volvo en sån fälg original på någon modell eller är jag trög? yikes

Ja, jag har då aldrig sett fälgen förut! Så jag vet inte...?

Inte jag heller därav min nyfikenhet big_smile Tycker att du ska köpa  ruggigt fina, tkr iaf jag som gillar stilrena prylar

J-P-R DO IT LOW STYLE
4 mars 2008 · 1 342 Inlägg

L0fstr0M skrev:

J-P-R skrev:
Jag tror dem kommer göra sig bra. Att tro man får vara ensam länge med sådana fälgar är nog dock naivt, folk tenderar att köpa sådant som ser snyggt ut av en konstig anledning wink

Så klart du skall köpa dem smile Angånde att oroa sig för bromsar är bara trams, nu vet jag inte hur stora bromsar som sitter. Men allt beror på vilken tum på fälgarna du tänkt dig ?

Håller med dig. De där fälgarna kommer man inte vara ensam om länge! Ja, det grymmaste vore ju 225/35-19. Men 18" ger ju bättre komfort och det är ju uppskattat. Tror du det blir stor skillnad i komfort mellan 235/40-18 och 225/35-19? Om jag köper 19" , du tror inte det kommer se konstigt ut med skivorna då alltså?  De är väl i standarsstorlek antar jag. Eller är de större på nya T5:or?

Framskivorna brukar sällan vara något problem, det är oftast bak som det brukar se löjligt ut. Jag har 256 mm skivor bak och det är nästan lite gränsfall enligt min smak (har 19"). Men såvitt jag vet så sitter det 288 mm skivor bak på S60 T5 så det skall nog inte vara några problem. Fram finns det två olika, beroende på, för bilar utrustade med 16" fälg orginal sitter det 305 mm skivor eller för 17" fälg, 316 mm skivor.

Så summa summarum när det gäller bromsar är att det inte kommer så konstigt eller fjantigt ut.

Komfortskillnaden beror helt på däck. Min stötighet i bilen kommer främst från fjädrar och dämpare.
Dvs kan 18" vara stötigare än 19".

Syst3m
4 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Fälgarna heter Repilca tror jag. Konstigt namn men överallt där de finns till salu heter dem "Volvo Repilca".

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

Ja det sitter 17 original på dom. Men  dåså, då är bromsarna inget att oroa sig för då. I värsta fall får jag väl byta dom om det ser helt åt helsike ut! Tänkte bara köpa fjädrar och sänka med, typ H&R, så den sänks lika mycket som det står på förpackningen:) Hört att okända märken inte går att lita på..
Tack för hjälpen:)

J-P-R skrev:

L0fstr0M skrev:

J-P-R skrev:
Jag tror dem kommer göra sig bra. Att tro man får vara ensam länge med sådana fälgar är nog dock naivt, folk tenderar att köpa sådant som ser snyggt ut av en konstig anledning wink

Så klart du skall köpa dem smile Angånde att oroa sig för bromsar är bara trams, nu vet jag inte hur stora bromsar som sitter. Men allt beror på vilken tum på fälgarna du tänkt dig ?

Håller med dig. De där fälgarna kommer man inte vara ensam om länge! Ja, det grymmaste vore ju 225/35-19. Men 18" ger ju bättre komfort och det är ju uppskattat. Tror du det blir stor skillnad i komfort mellan 235/40-18 och 225/35-19? Om jag köper 19" , du tror inte det kommer se konstigt ut med skivorna då alltså?  De är väl i standarsstorlek antar jag. Eller är de större på nya T5:or?

Framskivorna brukar sällan vara något problem, det är oftast bak som det brukar se löjligt ut. Jag har 256 mm skivor bak och det är nästan lite gränsfall enligt min smak (har 19"). Men såvitt jag vet så sitter det 288 mm skivor bak på S60 T5 så det skall nog inte vara några problem. Fram finns det två olika, beroende på, för bilar utrustade med 16" fälg orginal sitter det 305 mm skivor eller för 17" fälg, 316 mm skivor.

Så summa summarum när det gäller bromsar är att det inte kommer så konstigt eller fjantigt ut.

Komfortskillnaden beror helt på däck. Min stötighet i bilen kommer främst från fjädrar och dämpare.
Dvs kan 18" vara stötigare än 19".

L0fstr0M
4 mars 2008 · 77 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
satsa på 18" eller 19" med 235/35 däck med en sänkning tror jag blir läckert.. bromsarna räcker det att du målar/lacka (röda typ) så blir det riktigt läckert

Tjena! Inne och kikade på din R, grym.  Eftersom du verkar ha så god smak när det gäller s60 styling, så tänkte jag besvära om en liten snabb hjälp. Låt säga att min s60 var din:) Du vill styla den stilrent. Det enda som ska göras är att sänka och köpa fälgar. (nya replica fälgarna) Vilka dimensioner på däck fälg osv, skulle du välja? Och hur mycket skulle du sänka? Jag har ju bilder på min sida där du kan se hur hög den är nu osv.. Vore skitsnällt och roligt och höra hur du skulle göra! Hejsvejs:)

oleg Trätekniker
5 mars 2008 · 387 Inlägg

Hade ja haft din bil så hade ja sänkt den 40 eller 50 mm och köpt dom fälgarna du vill ha i storlek 19" med 235-35-19

Min är sänkt 35mm (orginal) och har 19" med samma däck kör 20 mil dagligen utan att ja eller folk som åker med stör sig!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
L0fstr0M
8 mars 2008 · 77 Inlägg

Låter kanon!

jonaz Stolt Brynäsare :)
8 mars 2008 · 135 Inlägg

har tänkt att köpa dessa till min s60 också... tror dom kommer göra sig skitbra på...

stoffe_V70 Inte som alla andra.
8 mars 2008 · 46 Inlägg

Riktigt snygga fälgar. Då jag är på jakt efter nya sommarfälgar och verkligen har fastnat för dom här kommer det nog att få bli ett uppsättning.
Men nu kan jag inget om däck bredd med mera. Så om någon hade kunnat hjälpa mig med vad jag ska ha för däckstorlek hade jag blivit glad. Jag hade ju tänkt mig då 18" i fälgarna vad ska jag då ha för däck?
Har en V70 Classic 08

Tacksam för svar.
/Kristoffer

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
L0fstr0M
8 mars 2008 · 77 Inlägg

jonaz skrev:
har tänkt att köpa dessa till min s60 också... tror dom kommer göra sig skitbra på...

Tjena , javisst är dom grymma.. tänkte höra vart du hittat dom, om du nu inte hittat dom på uddevalladäck? Några mer som säljer dom? blir det 18 eller 19" för dig? dimensioner på däcken isånnafall?

L0fstr0M
14 mars 2008 · 77 Inlägg

Nu är replica fälgarna 19" beställda! 
Det var tydligen Xc90 fälgar. Hade jag ingen aning om först!
Nu återstår bara och bestämma bredden på däcken...

235:or .. fetare bakifrån.. snyggt! eller..
225:or .. bilen blir ca 1 cm lägre... också snyggt.. 

det är antingen eller!

Måste kompromissa.. Vad tycker ni?

L0fstr0M
15 mars 2008 · 77 Inlägg

Vad tycker ni?

H.T
15 mars 2008 · 197 Inlägg

225 mindre risk att de tar i när du svänger.

Mazda Mx-5 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang