efterlyser angående avgasljud 850 glt!

NOL dragkruka
5 mars 2008 · 275 Inlägg

hej ja har satt på ett 3" jt system från kat med en dämpare och undrar nu hur de skulle låta med två istället, vet inte om ja ska behålla ljudet eller köpa en dämpare till o dra på, så efterlyser all hjälp med hur de kommer låta med två dämpare, ni som hört, har filmer eller vad som helst skulle vara till hjälp;)

kolla mina videoklipp hur den låter nu med en dämpare om ni vill!

hoppas nån kan hjälpa till, skulle vilja byta så fort som möjligt om ljudet inte skulle bli allt för "mesigt" med två. Vill att de ska låta högt o gött men med en blir de lite jobbigt i högre hastigheter o långkörning tyvärr:(

Tack på förhand

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Madhouse
5 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Har en Turbo med 3" hela vägen med metallisk sportkat och två dämpare från JT, och jag ångrar inte att jag valde två dämpare tycker det blir jobbigt efter ett tag (30mil+) även med två dämpare, beror lite på varvtal men runt 2200rpm är det som att det blir förstärkt ljud och man får höja på stereon sen vid 2500rpm är det tystare. Och det låter gött iaf, är faktiskt nöjd i övrigt. Antar att en GLT med en dämpare blir mer högljutt eftersom jag ändå har en turbo som "dämpar" men som sagt det är individuellt vad man tycker är högt och inte, långturer kan vara lite jobbiga ibland.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
NOL dragkruka
5 mars 2008 · 275 Inlägg

Madhouse skrev:
Har en Turbo med 3" hela vägen med metallisk sportkat och två dämpare från JT, och jag ångrar inte att jag valde två dämpare tycker det blir jobbigt efter ett tag (30mil+) även med två dämpare, beror lite på varvtal men runt 2200rpm är det som att det blir förstärkt ljud och man får höja på stereon sen vid 2500rpm är det tystare. Och det låter gött iaf, är faktiskt nöjd i övrigt. Antar att en GLT med en dämpare blir mer högljutt eftersom jag ändå har en turbo som "dämpar" men som sagt det är individuellt vad man tycker är högt och inte, långturer kan vara lite jobbiga ibland.

hmm ja de ska ju dämpa endel med turbo vilket ja inte har ju.. du har ingen film med ljudet eller så? ljudet i kupen blir väl inte så högt med två dämpare eller?

Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Jocke_855
10 mars 2008 · 6 Inlägg

Hade en 854GLT Med 3tums från katt, och en medelstor och en liten dämpare, lät precis lagom, se bara till att få slutröret utanför bilen lite gran annars väsnas det som fan!

Full gas spar tid!
Madhouse
11 mars 2008 · 1 079 Inlägg

NOL skrev:

Madhouse skrev:
Har en Turbo med 3" hela vägen med metallisk sportkat och två dämpare från JT, och jag ångrar inte att jag valde två dämpare tycker det blir jobbigt efter ett tag (30mil+) även med två dämpare, beror lite på varvtal men runt 2200rpm är det som att det blir förstärkt ljud och man får höja på stereon sen vid 2500rpm är det tystare. Och det låter gött iaf, är faktiskt nöjd i övrigt. Antar att en GLT med en dämpare blir mer högljutt eftersom jag ändå har en turbo som "dämpar" men som sagt det är individuellt vad man tycker är högt och inte, långturer kan vara lite jobbiga ibland.

hmm ja de ska ju dämpa endel med turbo vilket ja inte har ju.. du har ingen film med ljudet eller så? ljudet i kupen blir väl inte så högt med två dämpare eller?

Nej tyvärr ingen film, men nog är det jobbigt efter en 50mil i sträck att lyssna på det kan jag inte neka till.

Senast redigerat av Madhouse (11 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang