har nån tävlat med en 60årig gubbe nångång??

snoddas
6 mars 2008 · 1 142 Inlägg

i går när ja hade lämnat polarn så var ja påväg hem från hargshamn....och när ja svänger mot gimo så kommer det upp en gubbe runt 60-65basst och börjar kappa med mig ja växlar självfallet ner och gasar och när jag ligger där i 190+ så ser ja att gubbjävlen ligger kvar bakom ca 1-2meter bakom mig....nån mer som varit med om detta Ps. han lyckades inte köra om mig iallafall wink

Tom Darth Vader
6 mars 2008 · 1 644 Inlägg

Det är väl bara roligt att vissa äldre har barnasinnet kvar smile Sällan man ser

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
turbotompa fritidsprofessor
6 mars 2008 · 1 197 Inlägg

nja..typ.. träffade på en envis kärring runt 55-60år på E22 en gång, en sån där som bara inte ska bli omkörd no matter what..
Först när mätarnålen i min 240 stod på 200 kunde jag sakta glida förbi hennes s80..

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Ja för fasen! Farsan! Fyller 63 iår.
Drog mot honom i somras. Min Vectra och hans S60 2.4T. Jag blev vääääldigt efter! tongue
Och jag rejsade mot honom när han hade sin A4 1.8T med min Primera. big_smile
Och vi testade hur mycket fel hastighetsmätaren i min Mustang visade. (11 km/h för lite i 70-90 och 110)
Och den bilen gjorde långt över 230 mätarfart.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
snoddas
6 mars 2008 · 1 142 Inlägg

hehe visst äre roligt när dom leker men man får ju ligga i utav bara h*lv*te för att dom inte ska köra om en...ja vägrar låta folk köra om mig...ja har blivit omkörd 1gång sen ja fick körkortet och då vare för att ja skulle få stryk av den som åkte me om ja körde fortare

M103
6 mars 2008 · 1 570 Inlägg

Jag hade en Boxter liggandes i baken i flera mil och så fort jag kom ut på motorvägen körde han om och då vinkade gubbfan till mig lite nonchalant. Det är då man på allvar funderar på att ta ett lån och köpa nån turbobil. smile

Men sen var det rödljusrace efter lunchen på jobbet mot en tant i en S80, vi drog jämt ett tag, det var väl säkert 2.4:an men sen gled jag förbi. smile

LasseMan underordnad allfixare
6 mars 2008 · 696 Inlägg

Åkte med en kompis  till gävle för nått år sen i hans s2 kl var runt 7 på morgonen väldigt lite trafik vi gasade upp i en 250 då närmar vi oss sakta men säkert en gammal mazda 626 men kvinna i 40-50års åldern i hon låg på i ca 220 hon måste då ha hållit stumt med mazdan vi tutade o vinkade när vi susade förbi vilket hon också gjorde  skulle gissa på att hon var försenad till jobbet eller nått.. men vi blev bra paff när vi såg vem det var som satt bakom ratten

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
FireTraXX DFFL
6 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Oftast ungdomar jag lyckats få till spontanrace med.
Men en gång på väg ut ur Lund så kom det en Porsche 928 Turbo (Så heter de väl, de ganska fula?) rattad av en man i 50+.
Så tryckte jag fullt, han likaså och sen var det igång de närmsta två milen drygt.
Och jag kan säga som så att när vi var över 140-150km/h så hade jag inte en suck.

Men det betyder inte att jag inte försökte köra om honom igen. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
snoddas
6 mars 2008 · 1 142 Inlägg

mm man blir lite rädd men det är väldigt roligt att se att dom kan gasa dom me medtanke på åldern!!!! ja ska lätt vara likadan när ja blir äldre hehehe

Ricky
6 mars 2008 · 1 062 Inlägg

en polare åkte me sin cabbe utan för sävedalen då kommer en gubbe med sin farsa och börjar gasa smile när dom ligger runt 200 drag gubben han med sin bmw

Mangeman Mr.RoadRage
6 mars 2008 · 428 Inlägg

Där e en äldre gubbe, 55-65 nånting som blåser runt i en nyare gul ferrari mer 42 som reg nummer här inne i Malmö, killen gillar också att gasa kan jag meddela, låter gottet på högvarv dom gånger jag har lyckats timea med hund promenaden samtidigt! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 mars 2008 · 5 753 Inlägg

var med om en rätt kul grej ifjol jag och en polare... vi skulle in till stan med polarens bil, en toyota carina II eller vafan dom heter, iaf så körde jag eftersom polaren inte har körkort, så när vi är på väg inåt stan så kör det om en gubbe, runt 50 bast kanske i en skoda RS så vi tyckte att det var ju skitkul så vi hängde på och körde om honom igen, så när vi ligger där i 190-200km/h och pressar som fan så glider gubbfan förbi och flinar åt oss big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (6 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Chrill27
6 mars 2008 · 553 Inlägg

haha, ja det är roligt, farsan brukar väl få till nåt sånt där en gång om året eller nåt sånt tongue och han är 55 år så.

Själv så tävla jag med en kille i medelåldern, typ 40 år, han körde om mig så hängde jag på han i ca 160-170, sedan när vi kom till motorvägen så ligger han i exakt 90 när det blir 110 så det var ju rätt uppenbart att han ville tävla, men ja klämde i trean och drog på och ut i ytterfilen och då drar han också på smile dock så drog han mig lite på varje växel men han kom inte ifrån mig iaf:P slutade med att vi låg i 200 sista milen innan han svängde av

Hamilton
6 mars 2008 · 8 864 Inlägg

Om väglaget och övriga omständigheter är dom rätta så tackar jag inte nej till att torka av en och annan ungdom.... wink
till hör kategorin medelålder

Fotograf på tierpidag.se
sawant
6 mars 2008 · 52 Inlägg

jodå nog kan Gubbar gasa alltid min far är 74 år gammal och för 2 år sedan när han hade sin Audi v8 4,2 gick det ofta i 250kmh enligt mätarn. så det är inte alla gamlingar som sitter med näsan tryckt mot vindrutan och glor rakt fram.

BMW 530D (2006)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
6 mars 2008 · 741 Inlägg

finns en gubbe (ca 80)i byn som for och mata sladdar med sin dåvarande bmw 740 körde som satan

men för barnen fick han inte ha den nå längre så han köpte en volvo 850 gud vad besviken han var smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
FL3JM Inga konstigheter
6 mars 2008 · 2 064 Inlägg

Jag blev brutalt jävla råfistad av en gubbe i en RS6'a en gång, vid nästa rödljus gjorde han tummen upp och jag gjorde det tillbaka. Jag kan ju köra odämpat när jag vill (el-styrda spjäll) så jag förmodar att han gillade V8-vrålet. Synd att jag såg stillastående ut i jämförelse, har aldrig trott att mina 0-100 på 6s skulle se så otroligt slött ut. big_smile JAJA, när jag blir stor ska jag också ha en RS6'a. smile

Phaetoon
7 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Min morfar gillade att gasa wink
Han bytte bil lite då och då. Jag gillade verkligen hans Jaguar Sovereign.
Man åkte som en gud i den. Hände ganska så ofta att morfar passerade 200km/h utan att ens tänka på det big_smile

Jag uppskattade inte hans BMW. För hårda säten i den (jag var ett barn). Sen förstod jag inte varför han bytte ner sig till den den äldre generationens BMW. (Han bytte till en Alpina E30 M3 med 3.5 liters motorn?) Visste inte bättre då.

Rip morfar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Germax
7 mars 2008 · 12 086 Inlägg

Min farfar är ca 80.. han kör fortf bil, och han kör väl inte så fort men när han accar är de plattan i mattan tongue Lika roligt varje ggn. Automatlåda i hans Camry V6, gasen i botten upp till 50-60.. sen slår han av! smile Han är nog lite kärv i foten bara smile

Senast redigerat av JapMax (7 mars 2008)

ole_are
9 mars 2008 · 10 Inlägg

Erik Berger är fortfarande en av dom snabbaste i historiska racingcupen trots att han e en bra bit över 80 år.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang