har nån tävlat med en 60årig gubbe nångång??

Jaever Avstängd
9 mars 2008 · 15 Inlägg

jag blev omkörd av bara fan, av en dansk gammal man i en impreza häromveckan ^^

Roundcube
10 mars 2008 · 801 Inlägg

körde på kapp med farsan för några veckor sen, lite 70 väg vi va väl uppe i 170 iaf tongue jag vann big_smile den passageraren som satt i farsans bil vågar inte åka med honom igen tongue
Edit: han är 67 år

Senast redigerat av Roundcube (10 mars 2008)

Bostrom RS
10 mars 2008 · 886 Inlägg

snoddas skrev:
mm man blir lite rädd men det är väldigt roligt att se att dom kan gasa dom me medtanke på åldern!!!! ja ska lätt vara likadan när ja blir äldre hehehe

Svårt att gasa på motorväg? Rakt fram! big_smile

Focus RS
Rushman Evolution Garage
10 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Sven - Erik, 65år på mitt jobb körde ifrån min volvo 740 me sin 940LTT

Svängde ut på stora vägen med honom bakom mig, plattan i mattan som är enda alternatviet med en 740. Och gubben låg å sniffa mig i baken så ja fortsatte å fortsatte, i 150km/h drog han om mig.
Pinsamt dan därpå...

Sky´s the limit...
Mange_C5
10 mars 2008 · 220 Inlägg

Hamilton skrev:
Om väglaget och övriga omständigheter är dom rätta så tackar jag inte nej till att torka av en och annan ungdom.... wink
till hör kategorin medelålder

lol Allt är sagt! big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
11 mars 2008 · 270 Inlägg

Hände en ganska ball grejj i höstas, ligger på E6:an i ca 140 km/h på väg hem från falkenberg när helt plötsligt en ljusbrun saab 900? av äldre modell susar förbi och jag hinner se att framför ratten sitter en 75+ gubbe och jag tänker 'vad i h-vete' och kör ikapp gamlingen haha han ligger och pressar sin stackars saab i 180 och ser jättenöjd ut.

Fan vilken härlig upplevelse det var.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Einar89
11 mars 2008 · 143 Inlägg

Rödljusrejsade mot en annan pv i höstas med en gubbe i 70-80 års åldern då hans var i riktigt fräsch orginalskick, men dock så vann jag då jag drog ut på växlarna lite mer. Då när man åkte epa åkte jag med en polare då vid rödljuset stannar en mitsubishi colt med ett äldre par i bilen då min polare börjar varva och gubben med. vi tog starten och upp till 90 km/h (på tvåans växel) sen drog han om oss:)

BMW 540i (1996)
BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
Davey
14 mars 2008 · 69 Inlägg

en gubbe på jobbet är 60 barre och tävlar i dragracing, han kör en opel kapitän med 700hk big_smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
14 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Davey skrev:
en gubbe på jobbet är 60 barre och tävlar i dragracing, han kör en opel kapitän med 700hk big_smile

Den Opeln går utav helvete.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
rotary12
4 juni 2008 · 482 Inlägg

Ja det är ju kul att höra att det finns dom som inte är som min svärfar och varvar max 3000rpm på varje växel och ligger i högst 80 på 90-110 väg roll

Ps! En gång blev hans bil "förstörd", då min fru körde "rally" i 120 på motorväg (han har en volvo 740)

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
trippelturbo Trucker
4 juni 2008 · 2 710 Inlägg

snoddas skrev:
hehe visst äre roligt när dom leker men man får ju ligga i utav bara h*lv*te för att dom inte ska köra om en...ja vägrar låta folk köra om mig...ja har blivit omkörd 1gång sen ja fick körkortet och då vare för att ja skulle få stryk av den som åkte me om ja körde fortare

Vi har samma sjukdom, gillar ej o bli omkörda..

Fart missbrukare
FL3JM Inga konstigheter
4 juni 2008 · 2 064 Inlägg

Rödljusrace mot en Audi RS6'a, satt en 50+'are bakom ratten så jag blev ruggigt förvånad när jag plötsligt låg ett par billängder bakom honom. big_smile

Fredrik.Gustavsson
4 juni 2008 · 2 123 Inlägg

BMWgrabben skrev:

snoddas skrev:
hehe visst äre roligt när dom leker men man får ju ligga i utav bara h*lv*te för att dom inte ska köra om en...ja vägrar låta folk köra om mig...ja har blivit omkörd 1gång sen ja fick körkortet och då vare för att ja skulle få stryk av den som åkte me om ja körde fortare

Vi har samma sjukdom, gillar ej o bli omkörda..

Tror så mkt jag vill på att du bara blivit omkörd 1 gång, kanske i din egna fantasi värld.
Och om ni kör så borde ni fan inte ha körkort någon av er.

TurboKolle
4 juni 2008 · 89 Inlägg

Jobbarkompisen (55 år) åker Golf R32-06 och han backar inte för att torka av någon yngling lite då och då.
Man riktigt ser att han myser lite extra när han berättar om det på fikarasten smile

\\ Mer laddtryck åt folket! //
C-Douglas Hemmasittare
4 juni 2008 · 241 Inlägg

Jag körde lite halvlugnt hem en kväll då jag kom ikapp en gammal sur 850 SE och körde om lite lugnt. Sen kommer gubben och kör om precis efter, och jag tänkte va fasen håller han på med? Så jag hängde på för att se om han skulle fortsätta gasa vilket han självklart gjorde. Han tålde verkligen inte att bli omkörd av en skitunge med keps i en bmw verkade det som smile

Senast redigerat av C-Douglas (4 juni 2008)

Johnson
4 juni 2008 · 613 Inlägg

Kanske inte rejsat men bästa minnet av en äldre är när ja körde mc, R1.. Gasa lite sen ser ja en gubbe me rullator så slog av lite på gasen ändå.. Förväntar mej en grinig min men de ja fick var en tumme upp å gasa me handen gjorde han.. Störtskön big_smile

Ford Mondeo (2010)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
5 juni 2008 · 1 781 Inlägg

vet en gubbe i sthlm som kör en röd Camaro med 620hk och M/T Street däck.. han brukar vara med oss och köra streetrace:)

Team Insane Racing
annie-a
5 juni 2008 · 165 Inlägg

snoddas skrev:
i går när ja hade lämnat polarn så var ja påväg hem från hargshamn....och när ja svänger mot gimo så kommer det upp en gubbe runt 60-65basst och börjar kappa med mig ja växlar självfallet ner och gasar och när jag ligger där i 190+ så ser ja att gubbjävlen ligger kvar bakom ca 1-2meter bakom mig....nån mer som varit med om detta Ps. han lyckades inte köra om mig iallafall wink

haha inte ofta sånt händer, fick en gubbe efter mig vid en stop plikt och han låg på tutan tills jag körde så jag gasade på lite men den jäveln hängde på. men jag ville inte direkt gasa på genom samhället så han fick köra om big_smile

C-Douglas Hemmasittare
8 juni 2008 · 241 Inlägg

Lite OT men det värsta är ju när man ligger bakom en bil som sölar, sen när man kör om då hittar dom självklart sin gaspedal också.. Vet inte hur många sånna jag irriterat mig på mad

Senast redigerat av C-Douglas (8 juni 2008)

FireTraXX DFFL
8 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Hade varit och badat, hela bilen full av kompisar och kommer upp brevid en svart S80 (Nya modellen).
När det blir grönt så stämplar jag och märker att gubben gör detsamma. tongue

Fick ett stort smile när jag såg i backspegeln hur han skrattade. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang