3986
Sök

laga kofångare

288 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
#1
Hare en bil men kofånaren intryckt i hörnet, jag tog lös den o värmde med värmepistol, o tryckte ut den, men den e fortfarande knölig, även gått hål i den, och lacken sprucken.

Hur fixar jag den snyggare? Finns ej att köpa på skroten i samma färg heller.

Byggare Behm
562 Inlägg
7 mars 2008
#2
Det blir att spackla och lacka med sprayburk.
Använd bilens färgkod och matcha med en färg från mekonomen eller meca.. eller OK.
Dom har tabeller för sånt.
Glöm inte grundfärg också , spacklet suger färg.

Kan du inte bula ut den med värme så funkar inget annat heller...
Oftast så funkar det inte att värma plasten, den krymper av värme
och blir lätt bulig på ett annat ställe.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

283 Inlägg
8 mars 2008
#3
kom ihåg att köpa plast spackel inte vanligt fin- eller glasfiber spackel för det spricker bara:)


Sök