5290
Sök

Hjälp! Min turbo har nog lagt av.

Thomas_945LTT
6 mars 2008
Trådstartare
Har en 945 LTT -96 som har gått kanon fram tills för ett par månader sen. Bilen började då "tappa andan" när man gasade ordentligt. Har faktiskt inte gjort något åt d (fast jag vet att jag skulle behövt). Idag kom min älskade sambo till mig å sa att bilen inte gick som den ska.

D kommer absolut ingen kick alls nu längre. Ingen luft sugs heller in i luftfiltret sad Bilen låter mer oxå. Kan ngn förklara för mig vad d kan vara? Luftmassemätare? Turbo? Vad kan d kosta att renovera en sån liten turbo?

Tacksam för all hjälp.

Mvh Thomas

Thomas_945LTT
6 mars 2008
Trådstartare
Nej....

136 Inlägg
6 mars 2008
skruva loss luft slangen på turbo som går ner till ic:n och kolla axeln ! när du väl har gjort det och om du kan konstatera att axeln är hel så ska du ta en titt på vevhus ventilationen som sitter under insprutet .  vet ju dock ej hur mkt du kan men kanske en liten hjälp på vägen . har du några frågor skriv i gb smile mvh olsson

136 Inlägg
6 mars 2008
när jag skrev slangen från turbon menar jag ju den som lmm sitter på såklart tongue lite fel.

Thomas_945LTT
6 mars 2008
Trådstartare
Oki....e ju inte så där jätteduktig på att skruva me motorer men d kan jag kanske ta mig en titt på. E så less på bilfan....hela tiden nått som går sönder sad

Thomas_945LTT
6 mars 2008
Trådstartare
Olsson__ skrev:
när jag skrev slangen från turbon menar jag ju den som lmm sitter på såklart tongue lite fel.

Oki smile

136 Inlägg
6 mars 2008
hehe okok, men kolla det så att du kan försäkra dig om att turbon är kass, o då kan du ju köpa en på skroten för en 1000 lapp elr ngt istället för att renovera . kostar la mella 3000 - 4000 o renovera den skulle jag tro!

Sök