Min Pioneer 12" gick sönder igår när jag spelade musik. Har ingen aning varför och de är garanterat inte för mycket effekt jag skjutit in i basen, den ska tåla 800WMAX och steget, DLS CAD15 ska ge ut 550WRMS i 4Ohm vilket basen var kopplad i. Så det måste vara något annat men vet inte vad...
Antar att jag helt enkelt spelade för högt med skiten, BassBoost var vridet på 18dB och Bass Level Control på fullt så är väl där felet sitter. Men hur ska man veta hur långt man vågar gå innan saker börjar gå sönder.
Har en 100A generator, 60Ah batteri och 50mm2 kabel hela vägen så det borde vara nog för att lasta ner steget i 4Ohm / 550WRMS.
Aja jag ska köpa en ny bas imorrn, en som ska tåla en hel del mer, men riskten för att den pajjar finns ju så tänkte fråga er hur allt ska vara inställt för att inte pajja saker och samtidigt spela nog högt och bra