Chevrolet 1500 Pickup Projekt UPPDATERAT 04/05 bilder på bilen med flaket!

Hallblad Svetsare
11 mars 2008 · 388 Inlägg

loudness skrev:
jisses vilka flashbacks man får!

inte helt olikt.. hur är tanken på din? känns som din va måttligt fräshare än den jag gick loss på

Tanken? Den går under hytten en bit om du menar det ? Jo min har inte gått så långt om vissa har smile hade tur att hitta den här smile

loudness
11 mars 2008 · 4 554 Inlägg

hehe jo de vet jag allt men dom är duktiga på att rosta sönder(tanken) å mycke annat med

hur har du tänkt att göra utseendemässigt?

Hallblad Svetsare
11 mars 2008 · 388 Inlägg

loudness skrev:
hehe jo de vet jag allt men dom är duktiga på att rosta sönder(tanken) å mycke annat med

hur har du tänkt att göra utseendemässigt?

Hehe, det fanns lite yt rost men inget allvarligt..

Just nu har jag inte planerat så mycket, men en del idéer har jag. Ny lack kommer på, sido pipes egenom flakets underdel. typ. sen hade jag inte planerat så mycket mer, men får planera snart hur det blir smile

loudness
11 mars 2008 · 4 554 Inlägg

hehe låter bra de, e de nått så har ja en helvetes massa renoveringsbilder och en hel del i skallen..

Hallblad Svetsare
11 mars 2008 · 388 Inlägg

loudness skrev:
hehe låter bra de, e de nått så har ja en helvetes massa renoveringsbilder och en hel del i skallen..

Om du säkte din i fram så vill jag gärna veta hur du gjorde smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Trevligt trevligt, detta skall följas. Dock trisst med v6an sad Ska ju va 350/6,2 big_smile Men men skjysst blire!
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Hallblad Svetsare
11 mars 2008 · 388 Inlägg

TenZer skrev:
Trevligt trevligt, detta skall följas. Dock trisst med v6an sad Ska ju va 350/6,2 big_smile Men men skjysst blire!
//Johannes

tacktack smile v6 är rätt så pigg ändå, ska nog fixsa lite så får man ut lite mer smile

NxV ElectroRaggare
11 mars 2008 · 883 Inlägg

Trevligt projekt, jag skulle vilja sänka min med, men bensinkontot äter ständigt upp mitt renoveringskonto! big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Hallblad Svetsare
12 mars 2008 · 388 Inlägg

Det är något seriöst problem med mig. Jag vaknar upp mitt i natten och kommer på en skit bra idée hur jag ska bygga mitt eget kapel till flaket. sen var jag bara tvygen att skissa upp innan den idéen släppte från huvudet. Hjälp mig! haha. Men jag tror att det är en skit bra lösning.

Bild på #1 posten.


NxV:

Gört! det går att göra biligt!

Senast redigerat av Hallblad (12 mars 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
12 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Hallblad skrev:
Det är något seriöst problem med mig. Jag vaknar upp mitt i natten och kommer på en skit bra idée hur jag ska bygga mitt eget kapel till flaket. sen var jag bara tvygen att skissa upp innan den idéen släppte från huvudet. Hjälp mig! haha. Men jag tror att det är en skit bra lösning.

Bild på #1 posten.


NxV:

Gört! det går att göra biligt!

Hahahha jag lider av samma problem smile Jag skulle löst det med en typ byggpress och ha kapellspännen som används till båtar, lätt, smidigt och billigt
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
loudness
12 mars 2008 · 4 554 Inlägg

Hallblad skrev:

loudness skrev:
hehe låter bra de, e de nått så har ja en helvetes massa renoveringsbilder och en hel del i skallen..

Om du säkte din i fram så vill jag gärna veta hur du gjorde smile

nepp har inte rört höjden på den har inte rätt fälgar för sånt den ser ut såhär fast bågen är polerad och lite annat är fixat. lästa att du had planer på att täcka flaket, kan du inte plasta ett lock själv?
http://www.garaget.org/gallery/archive/5675/396/5675-58066.jpg

Hallblad Svetsare
12 mars 2008 · 388 Inlägg

Nja, jag kör roadracing och ska säker ha hojen på flaket. och då vill jag ha det så smidigt som möjlig o bara rulla upp kapelet. men annars så skulle jag nog ha plastat.

Xal3 Bilplåtslagare
12 mars 2008 · 160 Inlägg

Hallblad skrev:
Nja, jag kör roadracing och ska säker ha hojen på flaket. och då vill jag ha det så smidigt som möjlig o bara rulla upp kapelet. men annars så skulle jag nog ha plastat.

kolla på mitt kapell! har bilder på min sida. har tänkt göra mig av med det då jag vill ha hårt lock. det är verkligen jätte smidigt byggt med en ram som du monterar ovanpå flakets kanter (utan ingrepp) sen sitter kapellet med typ clips runt om.. kanon smart lösning faktiskt! hör av dig om det är intressant

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
Hallblad Svetsare
12 mars 2008 · 388 Inlägg

Xal3 skrev:

Hallblad skrev:
Nja, jag kör roadracing och ska säker ha hojen på flaket. och då vill jag ha det så smidigt som möjlig o bara rulla upp kapelet. men annars så skulle jag nog ha plastat.

kolla på mitt kapell! har bilder på min sida. har tänkt göra mig av med det då jag vill ha hårt lock. det är verkligen jätte smidigt byggt med en ram som du monterar ovanpå flakets kanter (utan ingrepp) sen sitter kapellet med typ clips runt om.. kanon smart lösning faktiskt! hör av dig om det är intressant

Hur mycket!? smile

Hallblad Svetsare
16 mars 2008 · 388 Inlägg

16/3

Idag har jag kapat bort en del rost i skärmkanterna och bak i hytten, dock inte lika mycket rost som jag trodde. ska bräna på några plåtar när jag får ut en trådsvets till garaget smile pix åt folket!

Sen nya planer om inredningen, Det ska plastas och lackas!


Bilder på #1 posten.

Hallblad Svetsare
17 mars 2008 · 388 Inlägg

17/3
Idag har det bara varit lungt, tog bort skärmen för att få bort all rost som finns så man inte missar något smile
sen svetsade jag hållen för reghållaren. Blir fint de!

Bilder på #1 posten!

Hallblad Svetsare
18 mars 2008 · 388 Inlägg

18/3

Lite uppdatering med rost lagning!

bilder på #1 posten!

Hallblad Svetsare
19 mars 2008 · 388 Inlägg

19/3

Ny Bilder!

Hallblad Svetsare
22 mars 2008 · 388 Inlägg

22/3

Baken är sänkt! smile

Lill-Lukke Avstängd
22 mars 2008 · 107 Inlägg

Vilket jobb du har gjort smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang