3800
Sök

en fråga ang det här med böter

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
hejsan, igår vart det lite fest och nån gång inatt fick vi för oss att åka in till stan så jag ringde farsan och sa åt han och skjutsa in oss till stan och när vi kommer in till stan så blir vi stoppad av snuten och det blir en massa "bla bla bla" och jag får böter för att jag inte hade bälte på mig enligt snuten även fast jag hade det, han påstod att jag tog på mig bältet när dom stoppade oss.. men iaf så fick inte jag nån lapp eller liknande och fick inte skriva på nånting heller osv.. behöver jag betala böterna om dom kommer på posten eller nått även fast jag inte fick nån lapp och när jag inte skrev på nånting eller är det bara att skita i böterna OM dom kommer??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 mars 2008
Jag tror inte du får något, jag skulle tagit det som en varning.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Thorssa
8 mars 2008
Kollade han leg på dig? Annars blir det ju svårt att skicka ut en böter...

2 164 Inlägg
8 mars 2008
Om du är över 18 ska dom kolla legg på dig för att kunna bötfälla dig.
Annars blir de han som kör som får stå för böterna.
Men i och med att ni inte skrev på nått så ska ni INTE betala böterna för då medger ni att polisen har rätt.
Då går de till domstol istället och då får ni framföra saken där.

MVH

F

5 198 Inlägg
8 mars 2008
Fossorna skrev:
föraren ansvarar för att personer under 15 år har bälte på sig. så mycket vet jag iaf

Det stämmer

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 mars 2008
_Glenne_ skrev:
han påstod att jag tog på mig bältet när dom stoppade oss..

han kanske hade en bad day eller så såg han fel själv har jag flera gånger åkt fram utan bälte andra gånger tagit på det 10meter ifrån och varje gång får jag ett smile och: "du klarade bältet idag med" aldrig fått böter...och du kommer inte få någon böter heller han kasnke bara skämtade lite för böter skriver man under på plats vägrar man blir det rättegång...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
mjoo, det märks väll om inte annat men jag tror inte jag tänker betala några böter ifall det kommer några eftersom nu finns det ju inga bevis eller liknande heller eftersom jag inte skrev på nånting osv... men föraren fick dock 1500kr i böter för att han inte hade bälte och han fick skriva på lappen samt få med sig en lapp med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 mars 2008
fy fan va onödigt... Är de inte bara ta på sig bälte ? tongue De har ju blivit en vana för mig iaf..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

The one and only
1 091 Inlägg
10 mars 2008
Ellertz skrev:
fy fan va onödigt... Är de inte bara ta på sig bälte ? tongue De har ju blivit en vana för mig iaf..

Håller med.. Känns riktigt naket utan bälte smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Ellertz skrev:

eehm det står ju att jag hade bälte mig men att polisen påstod att jag inte hade det... att ta på sig bälte är en vana för mig med... visseligen var jag aningen rund under fötterna den kvällen men jag hade endå tagit på mig bältet men polisen påstod att jag hade tagit på mig bältet när dom stoppade oss..... men eftersom jag inte fick nån lapp med mera så anser jag det som en varning bara??

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 mars 2008
_Glenne_ skrev:
Ellertz skrev:

eehm det står ju att jag hade bälte mig men att polisen påstod att jag inte hade det... att ta på sig bälte är en vana för mig med... visseligen var jag aningen rund under fötterna den kvällen men jag hade endå tagit på mig bältet men polisen påstod att jag hade tagit på mig bältet när dom stoppade oss..... men eftersom jag inte fick nån lapp med mera så anser jag det som en varning bara??

Ja tänkte på föraren.. hon var ju förhoppningvis nykter smile  var vart ni stoppad nånstans förresten ? wink

- Har du champagne?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Ellertz skrev:
_Glenne_ skrev:
Ellertz skrev:

Ja tänkte på föraren.. hon var ju förhoppningvis nykter smile  var vart ni stoppad nånstans förresten ? wink

hehe föraren var en han, nämligen min far för han var den enda vi fick tag på som var nykter tongue.. och ja visst kan det tyckas vara onödigt smile.... nja precis vid max vart vi stoppad tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (10 mars 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 mars 2008
_Glenne_ skrev:
Ellertz skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe föraren var en han, nämligen min far för han var den enda vi fick tag på som var nykter tongue.. och ja visst kan det tyckas vara onödigt smile.... nja precis vid max vart vi stoppad tongue

Hehe okej... där blev ja stoppad för nån vecka sen ja också tongue Dom verkar tycka om att stå där borta..

- Har du champagne?

Sök