3918
Sök

Är Pioneer DEH-7000UB ett bra val?

7 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Betalande släkting funderar om sonens önskan blir ett bra köp? Någon som har erfarenhet.

719 Inlägg
8 mars 2008
Har själv just köpt en sådan. Har inte hunnit koppla in steg mm än. Så kör på stereon direkt på högtalarna och det gav ett enormt lyft mot min förra clarion HU som kosta runt 1500:-

7-kanal EQ riktigt skönt, USB, 2 AUX, snygg, clean. Har inget alls att klaga på sen 3-kanals lågnivå på 4volt räcker ju hur långt som helst. Sen funkar filtrerna bra.

Får se sen när ja kopplat in steget o basen.

Rekomenderas!

live free, die young.

7 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Tack för din medverkan Scratch och kul att du är nöjd över ditt köp. Nästa fundering är ju om det är någon idé att tänka på en installation utan slutsteg. Om just den här enheten, P7000UB, "orkar/kan" ge hyfsat ljud utan "tillskott" och vad skall man i så fall välja för passande högtalare.

312 Inlägg
8 mars 2008
Annars finns ju Alpine CDA 9855R riktigt bra stereo med ALLT man behöver och vill ha.

719 Inlägg
8 mars 2008
Den leverar bra med tryck vilket pioneer är kända för att göra, men ska du inte köra steg så bör 6000UB räcka han i butiken sa att det var samma stärkar "kretsar/tranisingar" (han sa så, inget ja vet till 100%) o den kostar ju 1000kr mindre.

Skillnaden mellan spelarna är:

- Bättre Display = snyggare
- 7-kanals EQ/3-kanals
- 3-kanal lågnivå 4volt (Fram, Bak, Sub)/2-kanals lågnivå 2volt (Fram, Bak lr sub)
Det är dom stora skillnaderna.

Själv tycker ja att den lätt är den snyggaste spelaren på marknaden nu.

live free, die young.

7 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Tackar för era inlägg. Och det var ju sagt som en stilla önskan att enheten inte skulle kosta mer än 3´och just nu kostar den 3300:- på BRL Och Alpnen är ju överlag "en dyr en". Men för mig/oss är det ju en enorm skillnad om vi slipper slutsteget och då både för slantens och montagets skull.
Härvidlag finns ju mina önskemål om tips för bra högtalare som fungerar med denna enhet utan förstärkning. Och visst är den riktigt snygg och det är ju inget som spelar men urläcker är kanske ordet. Och detta med Ipoden och Usb:en lockar ju riktigt svårt.

Sök