Biltema fälgar?

Jonte-S
9 mars 2008 · 131 Inlägg

Är biltema fälgarna någe att ha eller är de bara skit?


tacksam för svar


MVH:Jonte

Spiike
9 mars 2008 · 1 196 Inlägg

vad jag har hört så ska dom vara skit svåra att balansera rätt hmm men många säger att dom är skit o många säger att dom är bra smile

Kungen-EssE
9 mars 2008 · 993 Inlägg

dom e bra. inget fel på dom.. behövs inte 200tyngder som på vissa andra fälgar

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Jonte-S
9 mars 2008 · 131 Inlägg

okej...någon som har köpt såna och vet hur dom är?


MVH:Jonte

Spiike
9 mars 2008 · 1 196 Inlägg

sök på det har läst ett inlägg om biltemas fälgar förut där det fanns alla svar smile

Jonte-S
9 mars 2008 · 131 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
dom e bra. inget fel på dom.. behövs inte 200tyngder som på vissa andra fälgar

okej...blir kanske att köpa sen dåsmile



MVH:Jonte

X-L-R-8
9 mars 2008 ·

En polare.. Henke_vw här på garaget köpte biltema fälgar .. såvitt jag vet så fick han fylla hela fälgarna med vikter .. tongue Prata me honom!wink

brillmongo
9 mars 2008 · 874 Inlägg

Spiike skrev:
vad jag har hört så ska dom vara skit svåra att balansera rätt hmm men många säger att dom är skit o många säger att dom är bra smile

Precis som med allt annat lol

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
IMPRAZERN Intresseklubben
9 mars 2008 · 673 Inlägg

jag känner en polare som har sånna, har inte hört att han har några problem me dem tongue

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Gulmun * Klåpare
10 mars 2008 · 1 718 Inlägg

Finns inte redan den här tråden?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Piraten
15 mars 2008 · 166 Inlägg

Jag har biltemas fälgar (17 tum) som vinter fälgar. Min bror lika så (med Nokian WR 215/45 R17 på.)

Två saker med dem som vi har märkt.

1 De är svårare att balansera än de flesta andra fälgar. (vart en hel del klister vikter)
2 Däcken var skit svåra att få på fälgen krävdes 7 bar i snitt innan det poppade på.
Notera vi hade 8 st (2 olika modeller) att leka med och alla var det samma historia med.

MEN för 599kr fälgen tycker jag att det var det värt. När allt väll var klart så ser de riktigt bra ut på bilarna  samt de går fint på vägen (ingen obalans osv osv).

Så min slutsats är följande: Som vinterfälgar är de toppen, även som sommar sulor till standard/billigare/äldre/bruks/bus bilar duger de fint. Man kommer ju undan med 17 tummare för 599 kr köper man sen billiga däck på typ däckonline eller dylikt så kan man få en hel uppsättning helt NYA däck/fälg att leka med för typ 4000kr. Sen till nästa sommar kan man kasta rubbet och köpa nytt igen (om fälgarna ser ut som skit efter en sommar/vinter med bly fot.)

E-30
16 mars 2008 · 1 050 Inlägg

En klar fördel med Biltemas fälgar är väl den mkt generösa garantitiden: OBS! FEM ÅRS GARANTI !!! big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Erick
16 mars 2008 · 4 767 Inlägg

Håller väl ungefär samma kvalitet som andra asiatiska budgetfälgar, som tex ACE, ASA m.fl.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Erick
16 mars 2008 · 4 767 Inlägg

E-30 skrev:
En klar fördel med Biltemas fälgar är väl den mkt generösa garantitiden: OBS! FEM ÅRS GARANTI !!! big_smile

Gäller den mot kantstötningar också tro rolllol

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Miklen
16 mars 2008 ·

..sen kan det ju bero på va för däck man sätter på hur mycke man måste balansera eller. .? Det har ja fått för mig iaf för ja har aldrig sett någon balansera fälgarna INNAN dom krängt på däcken.. Så om däcken är formade som en bergådalbana så..

saterboden
16 mars 2008 · 50 Inlägg

Miklen skrev:
..sen kan det ju bero på va för däck man sätter på hur mycke man måste balansera eller. .? Det har ja fått för mig iaf för ja har aldrig sett någon balansera fälgarna INNAN dom krängt på däcken.. Så om däcken är formade som en bergådalbana så..

Jag har också tänkt på det, det är då nästan ingen som gör så. Om inte fälgarna är vinda så e det nog ett dåligt däck trotts att det är nytt det vill säga mycket obalans. cool

Senast redigerat av saterboden (16 mars 2008)

Mercedes W123 "Likbilen" (1981)
feltema
16 mars 2008 · 50 Inlägg

dom är helt helt OK.. men det kan va små grejjer som balansering och även vid  upp pumpning.

Senast redigerat av feltema (16 mars 2008)

Poliser är oxå människor, fast en sämre sort...
Ricky
16 mars 2008 · 1 062 Inlägg

har en polare på hans fälgar började färgen och flagna

E-30
16 mars 2008 · 1 050 Inlägg

Erick skrev:

E-30 skrev:
En klar fördel med Biltemas fälgar är väl den mkt generösa garantitiden: OBS! FEM ÅRS GARANTI !!! big_smile

Gäller den mot kantstötningar också tro rolllol

Mvh
Erick

Kantstötningar omfattas ej av någon garanti. Dessa självförvållade skador får man bekosta ur egen ficka.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Lindgren_
16 mars 2008 · 2 644 Inlägg

Jag hade sånna på min 740 a-traktor dom krängde jag på däcken på och ballansera själv.. var absolut inget problem.. Var lite krångel när jag skulle ballansera men istället för att fylla hela fälgen med vikter flyttar man på den man satt dit så vart det bra för mgi iaf smile

annars vare inget smile

Satt sånna på vectran emd när jag köpte dom smile

Johan Lindgren
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang