richardoo290 skrev:
Zoe skrev:
Blir så jäkla less på vården i detta landet! Vad är det för läkare vi har igentligen?!?!
Killens mamma hade konstant kraftig huvudvärk i över ett dygn och hade spytt efter att ha tagit sin blodtrycksmedicin. Hon har också haft problem med hjärtat och hade en ordentlig hjärtinfarkt i början av hösten. Hur lång tid tror ni det tar innan ambulansen är på plats?!?! 2 timmar från det att vi ringde på dem!!!
Och när hon väl kom till läkaren klockan 1 på natten (hon har vart jättedålig nu i nästan 2 dygn) vad tror ni inte de gör? Jo de skickar hem henne med två Ipren och säger det går över!
Ska strax göra mig iordning för att åka och hälsa på henne. För hon sitter på sjukhuset nu sen ett par timmar tillbaka och mår ännu sämre än sist. Helt jävla underbart *bitter*
nu ska man inte dra alla över en kam,
det finns dåliga och bra läkare..
dom kanske hade väldigt många just då som behövde ambulanserna mer an din killes mamma?
och väldigt ofta sker det att folk med vanligt migrän åker till sjukhuset och gnäller, dem antog kanske att hon bara hade migrän och ville därför skicka hem henne så de kan ta hand om andra..?
det är fel, men jag förstår dem. skulle ni vart på dem dubbelt så hårt skulle ni nog fått bättre hjälp.
det ska inte behövas men så är det litegrann, dom prioriterar dem värsta fallen..
men klanka inte ner på sveriges sjukvård och dess läkare, de gör så gott dem kan och de har bevisat för mig att dem är ruskigt bra på både det ena och det andra..
en grej hände en närstående för ett tag sedan, i utlandet skulle hon inte haft en chans vill ja lova, men dom lyckades emot alla odds rädda henne och dem har även klarat av att rehabilitera henne jättebra.
en läkare sa att i tex: USA skulle hon antagligen dött.. om inte så skulle hon iallafall inte ha blivigt lika bra återställd.. så jag är tacksam för att vi faktiskt har en bra sjukvård i sverige, även om det ibland inte känns så..
man måste bara visa dem att man menar allvar när nått faktiskt är fel, och när man har migrän ska man ta en ipren och gå o lägga sig, tyvärr blandar folk ihop detta (så paranoida många är...)
men då skyller jag istället på alla dumskallar därute, inte på sjukvården.