2124
Sök

Du är sjuk och du har beställt tid på vårdcentralen.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Jag har haft problem med en muskel inflamation på ryggen sen ca 3 veckor, såpass ont att när man nyser, man falla på knä.
Jag beställde tid på vårdcentralen föra vecka  och var oss läkare idag, han frågade mig: hur mår du idag och svarade: mycket bättre än när jag ringde för beställa tid.
min frågan: hur många är det som är sjuk, beställer tid och hinner att blir friskare innan man kommer till läkare?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 mars 2008
har vart så  grymt sjuk så man har ju släpat sig till telefon och haft högtalaren på när man vart som som sjukast

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 302 Inlägg
10 mars 2008
Det är inte klokt vilken dålig serice det är på sjukhus okej det är bra att den finns för alla mm
men hur ska man kuna ha någon hjälp av det om man inte får någon tid ?

Tycker det är lite lustigt.

jag har ungefär haft sama problem som dig fast mitt brukar endast vara på vintern då jag får ont i ryggen konstant i två till tre veckor kan jag knappt röra mig då.
Senast redigerat av fegge_89 (10 mars 2008)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
10 mars 2008
Så är det tyvärr, sjukvård, äldrevård, barnomsorg o skola m.m.. allt får stryka på foten när dom däruppe har bestämt att det är viktigare att ta hand om så många flyktingar man kan och hela deras tjocka släkt.. sutta på socialbidrag mad

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 mars 2008
Har tack och lov aldrig haft det så.. Eller tack och lov... Inget höjdarliv man haft direkt.
Född med hjärtfel, har opererats två gånger innan jag fyllt ett, gjorde en hjärt/lungtransplantation när jag var 18 och har haft problem med lungorna sedan 1999.
Så ringer jag t.ex vårdcetralen när jag är sjuk så skickar dom en ambulans. hmm
Då är det centralsjukan i Karlstad som gäller, och är det riktigt illa blir det sahlgrenska.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 833 Inlägg
10 mars 2008
Det är fan illa om man är sjuk och hinner bli frisk, det innebär ju att man inte kom in samma dag, och det är illa i min mening.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
10 mars 2008
samma här.. gick och hade värk i en axel och fick en tid hos en sjukgymnast 2 veckor efter.. men gissa om värken var borta tills dess tongue
fick inge smärtstillande heller. fick inte ens träffa husläkare. fick ringa runt och ragga smärstillande som citodon och tradolan. tummen upp för de tycker jag tongue

1 297 Inlägg
10 mars 2008
Jag känner inte alls igen vad ni beskriver. Är jag sjuk så får jag gå till läkare samma dag.. Rätt stor skillnad på norr och söder.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
10 mars 2008
Låg hemma en vecka med 40graders feber å orkarde absolut ingenting... fick komma till vårdcentralen på en gång å dom tog nå prov, men hitta inget utan sa "kom tillbaka om de blir värre..."  Tack så mycke, får ja mer än 40 graders feber kommer ja inte tillbaka, då tar ja sjukhuset på en gång typ... efter ytterligare en vecka så hade ja bara 39graders feber å morsan ringde å bråka lite så ja fick pencellin, å blev bra på en dag tongue    Ibland är de bra å ha mamma som sjuksköterska å pappa som överläkare:D

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

bitter besserwisser
644 Inlägg
10 mars 2008
MrTobias skrev:
Jag känner inte alls igen vad ni beskriver. Är jag sjuk så får jag gå till läkare samma dag.. Rätt stor skillnad på norr och söder.

känner inte heller igen det.
finns ju en lösning till problemet, avskaffa sjukvårdssystemet så man får pynta för det, dock så är det ju knappast något som man vill ha.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

study
772 Inlägg
10 mars 2008
samma här

jaha du har varit hemma och hostat en hel del i 5 veckor men vänta en vecka till så går det nog över.
men då kommer jag vara i australien. ja men vänta en vecka och är det inte bättre så kom.

vad gör man jo lägger på ringer in och kräver att få komma in. vilket man tillslut får. nästa gång privat vård.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Som jag sa på 1a inlägg, var på centralen idag och gått genom en undersökning som jag visste redan innan hur den skulle gå till ty jag har vart med om det innan, fick hämta tableter på apotek, gå hem och blev fatigare på 200 spänn. sad
Eftersom jag mår bättre, jag får inte ta tableter nu och måste vänta nästa gång, jag hoppas att den dröjer.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 299 Inlägg
10 mars 2008
Har alltid varit lika sjuk när jag kommit dit som när morsan ringt. Men har fått höra samma skit varje gång: "vi vet inte va de e". Nehe, de e ju för fan deras jobb att ta reda på de. Så har jag gått hem o fått vänta 1-2 veckor o se om de blir värre. O nog fan har de blivit de!

Men dom senaste gångerna har jag inlett med att jag fått höra samma skit varje gång (att jag ska hem o se om de går över) och inte kommer bli så glad om jag för höra samma sak igen. Och trots att jag e 17 år så har dom blivit vääldigt måna om att få fram va de e sen jag började me de wink

/Jacob

Forummoderator
26 455 Inlägg
10 mars 2008
Känner igen det där. Fy fan. Hade - eller fortfarande har - problem med näsblod, då jag har
tunna blodkärl. Var till hälsocentralen ett antal gånger men varje gång klagade dom på att
det antingen var för tätt inpå förra gången för att kunna göra nåt åt, eller så hade det slutat
blöda för att man skulle kunna etsa såret.
Har etsat tre gånger nu, under en femårs period. Sist dom hävdade att det hade slutat blöda
så sa jag att "ja men jag kan få det att börja igen", och satte fingrarna mot näsan för att tvinga
det hela att börja igen.
Då gav dom med och etsade.
En annan gång var jag till akuten då jag blödde så jag var vimsig. Dom ville inte göra nåt åt det
oavsett vad jag än sa, men när dom tryckte upp en sån där lång bomulls...sak..så började
det blöda igen så det var bara att etsa igen.
Håhåjaja..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
10 mars 2008
ehm..? blir ja sjuk åker ja till vårdcentralen och ibland får man vänta en timme.. ibland 10 min..
sen får ja träffa en läkare som skriver ut lite medecin...

jag skulle fan få ett utbrott om dom bad mig vänta mer än en dag.. helt sjukt de ni berättar ju yikes
va e de för skumma vårdcentraler ni ringer till när ni blir sjuka? lol

The world is mine
82 Inlägg
11 mars 2008
Blir så jäkla less på vården i detta landet! Vad är det för läkare vi har igentligen?!?!

Killens mamma hade konstant kraftig huvudvärk i över ett dygn och hade spytt efter att ha tagit sin blodtrycksmedicin. Hon har också haft problem med hjärtat och hade en ordentlig hjärtinfarkt i början av hösten. Hur lång tid tror ni det tar innan ambulansen är på plats?!?! 2 timmar från det att vi ringde på dem!!!
Och när hon väl kom till läkaren klockan 1 på natten (hon har vart jättedålig nu i nästan 2 dygn) vad tror ni inte de gör? Jo de skickar hem henne med två Ipren och säger det går över!

Ska strax göra mig iordning för att åka och hälsa på henne. För hon sitter på sjukhuset nu sen ett par timmar tillbaka och mår ännu sämre än sist. Helt jävla underbart *bitter*

Bad like I wanna be

8 156 Inlägg
11 mars 2008
Dom senaste gångerna jag har varit tvungen att uppsöka vårdcentralen så har det gått smidigt.
Fått tid samma dag.
På min vårdcentral har dom tydligen förstått att det är smart att ta itu med sjukdomar i ett tidigt stadium, för att slippa onödiga kostnader i slutändan.

Fast när jag blev skickad till akuten så fick jag vänta.
Dom sa åt mig att om jag kände mig sämre, eller höll på att svimma så skulle jag säga till.
Fast jag mådde ju ganska så ok (enligt mig själv iaf). Däremot hade jag ju inte ätit något på bortåt ett dygn, så jag var lite hungrig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 mars 2008
Zoe skrev:
Blir så jäkla less på vården i detta landet! Vad är det för läkare vi har igentligen?!?!

Killens mamma hade konstant kraftig huvudvärk i över ett dygn och hade spytt efter att ha tagit sin blodtrycksmedicin. Hon har också haft problem med hjärtat och hade en ordentlig hjärtinfarkt i början av hösten. Hur lång tid tror ni det tar innan ambulansen är på plats?!?! 2 timmar från det att vi ringde på dem!!!
Och när hon väl kom till läkaren klockan 1 på natten (hon har vart jättedålig nu i nästan 2 dygn) vad tror ni inte de gör? Jo de skickar hem henne med två Ipren och säger det går över!

Ska strax göra mig iordning för att åka och hälsa på henne. För hon sitter på sjukhuset nu sen ett par timmar tillbaka och mår ännu sämre än sist. Helt jävla underbart *bitter*

nu ska man inte dra alla över en kam,
det finns dåliga och bra läkare..
dom kanske hade väldigt många just då som behövde ambulanserna mer an din killes mamma?
och väldigt ofta sker det att folk med vanligt migrän åker till sjukhuset och gnäller, dem antog kanske att hon bara hade migrän och ville därför skicka hem henne så de kan ta hand om andra..?
det är fel, men jag förstår dem. skulle ni vart på dem dubbelt så hårt skulle ni nog fått bättre hjälp.
det ska inte behövas men så är det litegrann, dom prioriterar dem värsta fallen..

men klanka inte ner på sveriges sjukvård och dess läkare, de gör så gott dem kan och de har bevisat för mig att dem är ruskigt bra på både det ena och det andra..

en grej hände en närstående för ett tag sedan, i utlandet skulle hon inte haft en chans vill ja lova, men dom lyckades emot alla odds rädda henne och dem har även klarat av att rehabilitera henne jättebra.
en läkare sa att i tex: USA skulle hon antagligen dött.. om inte så skulle hon iallafall inte ha blivigt lika bra återställd.. så jag är tacksam för att vi faktiskt har en bra sjukvård i sverige, även om det ibland inte känns så..

man måste bara  visa dem att man menar allvar när nått faktiskt är fel, och när man har migrän ska man ta en ipren och gå o lägga sig, tyvärr blandar folk ihop detta (så paranoida många är...)
men då skyller jag istället på alla dumskallar därute, inte på sjukvården.
Senast redigerat av richardoo290 (11 mars 2008)

Sök