2701
Sök

Du är sjuk och du har beställt tid på vårdcentralen.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
20 mars 2008
Bossni skrev:
Lindberg88 skrev:
tog mig 7½ timme att få min fot röntgad och vänta på besked, sista gånger jag var på de där jävla sjukhuset i onödan

Var det akut eller hadde du bokat tid?

I andra länder får man betala för sin vård men man får hjälp i tid i alla fall.

Var utomlands förra sommaren, i ett ganska fattigt land i Europa som ej är med i EU hadde problem med pekfingret (behöver ej gå in på de mer) Åker till vårdcentralen betalar för undersökningen och blir skickad till sjukhuset, åker dit röntgar fingret betalar för bilden, doktorn kollar bilden och säger vad det är och hur det ska fixas, åker till apoteket köper 2 olika tablett sorter. Allt detta gick på 480kr och allt gick på ca 1 timme.

skulle ett sådant system införas här kan du räkna med att det skulle kosta 2500kr.
roll

1 302 Inlägg
20 mars 2008
richardoo290 skrev:
Bossni skrev:
Lindberg88 skrev:
tog mig 7½ timme att få min fot röntgad och vänta på besked, sista gånger jag var på de där jävla sjukhuset i onödan

Var det akut eller hadde du bokat tid?

I andra länder får man betala för sin vård men man får hjälp i tid i alla fall.

Var utomlands förra sommaren, i ett ganska fattigt land i Europa som ej är med i EU hadde problem med pekfingret (behöver ej gå in på de mer) Åker till vårdcentralen betalar för undersökningen och blir skickad till sjukhuset, åker dit röntgar fingret betalar för bilden, doktorn kollar bilden och säger vad det är och hur det ska fixas, åker till apoteket köper 2 olika tablett sorter. Allt detta gick på 480kr och allt gick på ca 1 timme.

skulle ett sådant system införas här kan du räkna med att det skulle kosta 2500kr.
roll

Ja men för politiker mm, skulle det vara näst intill gratis.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
Mja, jag fick då rätt snabb vård när jag hade ett migrän anfall. Dock så var det ju 20 min innan vi skulle egentligen fara till USA. Missade flyget och fick Alvedon Forte och Ipren så det stog härliga till. Det sög.

Men, rätt snabb vård iaf, kunde inte ens se. xD Tacka Norrland. <3

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök