Hur många mm slits ett sommardäck under säsong?

Vallås Locos
10 mars 2008 · 407 Inlägg

Vet att frågan är svår att svara på eftersom det beror mycket på vad det är för däck osv. Men min fråga är ungefär hur många mm ett "normalt" sommardäck brukar slitas på sommarsäsongen om man kör kring 1500 mil? Har nämligen lite funderingar på att renovera köket snart och då kommer tyvärr alla pengar det här året att gå dit.

anderssonboy
10 mars 2008 · 355 Inlägg

beror på din körstil  är inga problem att slita utt däck  på en sommar utan att börna osv ..

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
10 mars 2008 · 946 Inlägg

Vallås Locos skrev:
Vet att frågan är svår att svara på eftersom det beror mycket på vad det är för däck osv. Men min fråga är ungefär hur många mm ett "normalt" sommardäck brukar slitas på sommarsäsongen om man kör kring 1500 mil? Har nämligen lite funderingar på att renovera köket snart och då kommer tyvärr alla pengar det här året att gå dit.

Är ungefär som att svara på frågan om hur långt ett snöre är... Det går inte att svara på, beror på körsätt, luftryck, underlag, last, kvalitet på däck osv osv osv. Ett däck till din Fabia bör väl inte gå lös på mer än typ 8-900 kr/st om du ska ha skapliga. Blir ju max 3600 kr för fyra däck, ett kök kostar väl 150000 att renovera? Då borde ju inte 3600 hit eller dit spela så stor roll? smile Hursomhelst, köp inga skitdäck, bättre att lägga lite mer på kvalitet - som med allt annat. smile

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 mars 2008 · 4 529 Inlägg

jag drog slut på 6 däck på 3 veckor roll
men annars brukar vi byta däck 1 gång om året beroende på märke på däcket
nu kör vi med Kleber och dom har hållt sig i snart 2 år slitit kanske 3-4 mm bara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang