jävligt snabb saab må jag säga låg 245km/h nästintill hela vägen och det tog dubbelt så lång tid som för dig så i runda slängar hade du 500km/h i snitt
Örebro - Arboga, 15 minuter i en Toyota HiAce diesel, 4 mil ungefär.
Fast, har ju kört en tidningsbil 195 km/h hela vägen Arboga - Örebro, tur o retur, kommer inte ihåg vad jag snittade för tid då... Gick redigt fort iaf
Karlskoga - Degerfors på 1½ minut? Sääääkert, den vägen är ju skit.
enligt mina snabba, ej genomtänkta beräkningar måste du haft ett snitt på 400 blås no way, säkert med en sur slö40 åxå haha^^
Edit: såg snaabeln nu, men liite för fort ändå
Senast redigerat av Norbro (11 mars 2008)
Volvo - Probably the best car in the world "Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
hm.. mellan karlsborg å skövde är det ca 5 mil lagligt kört tar de ca 35-40 minuter... kört den sträckan på ca 17 minuter...
Snittade du alltså 178 km/h? Njaaa.... Möjligtvis med en Lamborghini och vägen är rejält slät och rak.
jo men de va nått sånt.. notera att jag skrev CA, inte att de va exakt tid 17 minuter.. 17 minuters resan ja skrev om förut va me far mins saab 93.. då jag körde samma sträcka idag tog jag tiden.. 22 minuter +- nån minut med 740in.. och ja vägen e rätt rak å fin..
jävligt snabb saab må jag säga låg 245km/h nästintill hela vägen och det tog dubbelt så lång tid som för dig så i runda slängar hade du 500km/h i snitt
400 i snitt räcker
asch my bad det är ändå rätt fort...
Supra_Micke skrev:
Karlskoga - Degerfors på 1½ minut? Sääääkert, den vägen är ju skit.
menar du Kosia så ja men stora vägen är bred och fin, inga vassa kurvor bara stämpla dock har dom räfsat sönder mitten linjen vilket suger....men 1½ min är som sagt omöjligt med bil....nästan så jag får ge mig ut ta mer exakt tid inatt...
Alla skriver ju i södra sverige med breda fina vägar...inget fel med det men han ville väl veta i norr.
En polare körde Boden - Mårdsel 7,3mil @ 33min hälften asfalt(inlandsasfalt=GUPP) hälften grusväg. Dock försvann en sidospegel en lastbil kom lite nära=)
Har hört om motorcykel som kört för några års sedan innan alla rondeller från Shell Boden till Skandic i Luleå 30km på 7min.
var inte jag som körde men Örnsköldsvik - sthlm 60 minuter
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Göteborg (Kungsbacka) - Skellefteå ~120mil 9h 30min ink matrast och många tankstopp med bil (cosworth) minns att snittet var 150km/h mellan gbg och örebro på dagen en vanlig lördag
Skellefteå - Boden 16mil ca 1h (då e4 var under ombyggnad)
Gör aldrig om nån av dessa färder var sjuka hastigheter man låg å körde i trots smala, dåliga och traffikerade vägar