3838
Sök

Köpråd: Nya hörlurar till mp3 spelare.

Rocketdog
270 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Hej. Jag letar efter "behind-the-head" hörlurar. behöver några som inte ramlar av när jag springer. men inte e för klumpiga så man ser ut som en idiot när man kommer löpande. wink Dom ska helst under 1000 kr.

har några krav som dom ska uppfylla:

- Inte för stora.
- Ljudet ska va bra. (Tillräkligt med bas, och inte släppa igenom alt för mycket ljud utifrån)
- Ingen "Clas Ohlsson" kvalié

Jag letar inte efter In-ear "plugs" eller såna full size hörlurar. utan något jag kan ha när jag tränar.
Något i denna stilen kanske.

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/05prodsbymodelal/KSC11/$FILE/KSC11_1.jpg?OpenElement
Saxat från Koss.com

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

1 582 Inlägg
11 mars 2008
Då ska du satsa på Koss smile
Har skaffat mig ett par Koss UR-40 som jag har vid datorn, och kan inget annat än rekommendera Koss big_smile

puff
11 mars 2008
Håller fullständig med!
Har koss lurar i min ipod, grymt bra ljud!
mvh

Rocketdog
270 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Dom e säkert jättebra att ha vid datorn och så. men går nog inte att träna med så bra.

Förövrigt har jag Koss Sparkplug själv, men dom e otroligt dåliga att röra på sig me. dom "glappar" i mina öron.

(Nej ja har inte stora öron big_smile)
Senast redigerat av Criton (11 mars 2008)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

654 Inlägg
11 mars 2008
Criton skrev:
Dom e säkert jättebra att ha vid datorn och så. men går nog inte att träna med så bra.

Förövrigt har jag Koss Sparkplug själv, men dom e otroligt dåliga att röra på sig me. dom "glappar" i mina öron.

(Nej ja har inte stora öron big_smile)

Håller med, Koss Sparkplug eller The Plug fungerar grymt dåligt att röra sig med. Jag kör in-ear lurar när jag tränar löpning - det fungerar riktigt bra.

Edit: SonyEricsson eller Creative är bättre än Koss
Senast redigerat av danhild (11 mars 2008)

Rocketdog
270 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
danhild skrev:
Håller med, Koss Sparkplug eller The Plug fungerar grymt dåligt att röra sig med. Jag kör in-ear lurar när jag tränar löpning - det fungerar riktigt bra.

Har du några tips på bra in-ear ? smile

2 600 Inlägg
11 mars 2008
jag ha kört me sony bra ljud i dom.  ha kört me dom när jag ha sprungit och dom ha inte rammlat av eller så.  men det är in ear .

gör som jag kör gubba racer=)

2 271 Inlägg
11 mars 2008
kolla in nån av Shure's modeller, dyra men äter det mesta till frukost.

654 Inlägg
11 mars 2008
Criton skrev:
danhild skrev:

Har du några tips på bra in-ear ? smile

Hade ett par Creative EP630 innan, men måste lagt bort dom någonstans :'(. De fungerade riktigt bra till mig, måste ner till Media Markt å köpa nya...

*Edit: In-ear lurar brukar vara bra på att återge lägre frekvenser, det som skiljer tycker jag är klarheten i ljudet på mellan och rikigt högt register.
Senast redigerat av danhild (11 mars 2008)

Sök