Motor rostat fast!

BMWKimmo Mekaniker
11 mars 2008 · 472 Inlägg

TTTTT skrev:

BMWKimmo skrev:

__hogberg__ skrev:
typ fylla cylindrarna me diesel eller nått sen tar du en bil o bogserar i ca 110km/h o sen kastar i en växel:D

de ä dock på egen risk men kan ju vara kul att se va som händer smile

Hur ska detta funka. Det går knappast komprimera ren diesel. Motorn kommer inte att rubbas. Gör man så kan man räkna med att man kröker alla stakar som finns.

tror iofs inte att det blir nåt prob med krökta stakar eller så, startmotorn kommer inte att orka dra runt motorn om man fyller cylindrarna och skruvar i stiften. Jag vet för jag fyllde nämligen en cylinder med vatten när jag sköt en toppackning på en challanger jag hade förut. Men det vart en jävligt lång och stilig vattensträle när jag skruvade loss stiftet och tömde cylindern på vatten.

Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
camaro67 Meister
11 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Har hört att Coca Cola ska vara kanon att slå i. Och de va inget skämt så de kan nog funka. Men annars är de diesel som gäller big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 mars 2008 · 6 170 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du missade *totalt* sarkasmen i det inlägget eller ??  tongue

Tror knappast att han menade det på allvar wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TTTTT
11 mars 2008 · 945 Inlägg

BMWKimmo skrev:

TTTTT skrev:

BMWKimmo skrev:

Hur ska detta funka. Det går knappast komprimera ren diesel. Motorn kommer inte att rubbas. Gör man så kan man räkna med att man kröker alla stakar som finns.

tror iofs inte att det blir nåt prob med krökta stakar eller så, startmotorn kommer inte att orka dra runt motorn om man fyller cylindrarna och skruvar i stiften. Jag vet för jag fyllde nämligen en cylinder med vatten när jag sköt en toppackning på en challanger jag hade förut. Men det vart en jävligt lång och stilig vattensträle när jag skruvade loss stiftet och tömde cylindern på vatten.

Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du tog det skämtet så bokstavligt? :S
1 Vem bogserar i 110 kmh?
2 vem ryckstartar en bil i 110 kmh?
Men om man nu är så offantligt korkad så att man gör det iaf, så kan jag lova dig att det ända som händer är att han kommer att rycka loss bogseringsöglan på bilen.
Motorn kommer nämligen att vara helt stum och att kröka stakar utan någon som helst form utav rörelsemoment tror jag inte på för en sekund.

blinka blått om du vill rejsa!
twin_cam Smålänning
11 mars 2008 · 7 877 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

BMWKimmo skrev:
Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du missade *totalt* sarkasmen i det inlägget eller ??  tongue

Tror knappast att han menade det på allvar wink

Ja, nånting lär hända iaf... wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TTTTT
11 mars 2008 · 945 Inlägg

camaro67 skrev:
Har hört att Coca Cola ska vara kanon att slå i. Och de va inget skämt så de kan nog funka. Men annars är de diesel som gäller big_smile

hahahaha...fan camaro, coca cola det slår man i groggen ju, det vet du väl tongue

blinka blått om du vill rejsa!
camaro67 Meister
11 mars 2008 · 6 763 Inlägg

TTTTT skrev:

BMWKimmo skrev:

TTTTT skrev:

tror iofs inte att det blir nåt prob med krökta stakar eller så, startmotorn kommer inte att orka dra runt motorn om man fyller cylindrarna och skruvar i stiften. Jag vet för jag fyllde nämligen en cylinder med vatten när jag sköt en toppackning på en challanger jag hade förut. Men det vart en jävligt lång och stilig vattensträle när jag skruvade loss stiftet och tömde cylindern på vatten.

Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du tog det skämtet så bokstavligt? :S
1 Vem bogserar i 110 kmh?
2 vem ryckstartar en bil i 110 kmh?
Men om man nu är så offantligt korkad så att man gör det iaf, så kan jag lova dig att det ända som händer är att han kommer att rycka loss bogseringsöglan på bilen.
Motorn kommer nämligen att vara helt stum och att kröka stakar utan någon som helst form utav rörelsemoment tror jag inte på för en sekund.

Jag chansar på 2 svarta streck om bogseröglan håller. Jag har åxo svårt att se varför stakarna skulle kröka sig

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
11 mars 2008 · 6 763 Inlägg

TTTTT skrev:

camaro67 skrev:
Har hört att Coca Cola ska vara kanon att slå i. Och de va inget skämt så de kan nog funka. Men annars är de diesel som gäller big_smile

hahahaha...fan camaro, coca cola det slår man i groggen ju, det vet du väl tongue

Man kan väll grogga med colan när man är klar. Recykling mina vänner tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TTTTT
11 mars 2008 · 945 Inlägg

camaro67 skrev:

TTTTT skrev:

BMWKimmo skrev:

Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du tog det skämtet så bokstavligt? :S
1 Vem bogserar i 110 kmh?
2 vem ryckstartar en bil i 110 kmh?
Men om man nu är så offantligt korkad så att man gör det iaf, så kan jag lova dig att det ända som händer är att han kommer att rycka loss bogseringsöglan på bilen.
Motorn kommer nämligen att vara helt stum och att kröka stakar utan någon som helst form utav rörelsemoment tror jag inte på för en sekund.

Jag chansar på 2 svarta streck om bogseröglan håller. Jag har åxo svårt att se varför stakarna skulle kröka sig

Japp, d tror jag me big_smile

blinka blått om du vill rejsa!
BMWKimmo Mekaniker
11 mars 2008 · 472 Inlägg

TTTTT skrev:

BMWKimmo skrev:

TTTTT skrev:

tror iofs inte att det blir nåt prob med krökta stakar eller så, startmotorn kommer inte att orka dra runt motorn om man fyller cylindrarna och skruvar i stiften. Jag vet för jag fyllde nämligen en cylinder med vatten när jag sköt en toppackning på en challanger jag hade förut. Men det vart en jävligt lång och stilig vattensträle när jag skruvade loss stiftet och tömde cylindern på vatten.

Då får jag be dig att läsa inlägget en gång till. Det står nämligen att han ska bogsera bilen och slänga i en växel i 110..

Och du tog det skämtet så bokstavligt? :S
1 Vem bogserar i 110 kmh?
2 vem ryckstartar en bil i 110 kmh?
Men om man nu är så offantligt korkad så att man gör det iaf, så kan jag lova dig att det ända som händer är att han kommer att rycka loss bogseringsöglan på bilen.
Motorn kommer nämligen att vara helt stum och att kröka stakar utan någon som helst form utav rörelsemoment tror jag inte på för en sekund.

Jag personligen fattar att det inte skulle funka på något sätt. Men tänk OM trådskaparen tycker att det låter som en jättebra idé? Nej slår man precis fullt så händer inget. Men om man nätsan slår fullt så kan det hända alderless förträffliga saker med motorn tongue

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Phaetoon
11 mars 2008 · 8 156 Inlägg

5-56 eller WD40 skulle jag tippa på. Coca-Cola är ju också en rostlösare, men den kanske är lite mer frätande än de två andra?
Dieselolja kanske också är rätt så bra? Har inte provat själv, men kan tänka mig att det är bra för att smörja och lösa upp skiten i motorn.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
henkebenke
11 mars 2008 · 1 703 Inlägg

BMWKimmo skrev:

__hogberg__ skrev:
typ fylla cylindrarna me diesel eller nått sen tar du en bil o bogserar i ca 110km/h o sen kastar i en växel:D

de ä dock på egen risk men kan ju vara kul att se va som händer smile

Hur ska detta funka. Det går knappast komprimera ren diesel. Motorn kommer inte att rubbas. Gör man så kan man räkna med att man kröker alla stakar som finns.

Man kan ju ha stiften urskruvade.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
BMWKimmo Mekaniker
11 mars 2008 · 472 Inlägg

Jo men då finns det ju inget kvar i cylindern sen smile men iofs så spelar det kanske mindre roll om man har fått runt den..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Xuri One Man Clan
11 mars 2008 · 4 287 Inlägg

baca skrev:

Batta skrev:
hur ska du hälla något i cylindrarna utan att öppna upp den? roll

HAHA han var nog inte riktigt vaken när han ställde frågan.

så länge de inte är en tvåtaktare han snackar om så finns de ju inlopps och utloppsventiler som man kan hälla diverse grejer igenom

och även om de är en 2 taktare finns de ju tändstiftshål...

Hur vakna var ni 2 när ni hånade denna personen ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
henkebenke
11 mars 2008 · 1 703 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Jo men då finns det ju inget kvar i cylindern sen smile men iofs så spelar det kanske mindre roll om man har fått runt den..

Förvisso smile
Men vill man ha igång en fastrostad motor utan att renovera den får man ju stå sitt kast smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Toffe10 Lastbils Mekaniker
14 mars 2008 · 357 Inlägg

brännolja o låt stå 1-2 veckor så gör den fint runt sen annars tar man det största spärskaftet man hittar o en järn bit o drar tills de går runt tongue

sir_daniel www.kudoz.se
14 mars 2008 · 3 802 Inlägg

ska du hälla i saker i cylindern så gör du som man gör på båtarna, man öppnar baxningsventilen alltså i ditt fall tar bort tändstiften så kolvarna kan rotera.
ska du ha diesel ska du ha fet båtdiesel, inte det där skiten till miljödiesel.

luunggan
14 mars 2008 · 956 Inlägg

5-56 eller wd40. var en gubbe här som hälde i det i en amazon som stått i 20 år och rostat fast med. Lät det stå en vecka och tömde ut det, sen efter en liten service starta den och gick. men då var det en b18, som tål ett kärnvapenkrig.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
caromania Forummoderator
14 mars 2008 · 9 296 Inlägg

Ni är för roliga...
Tomtar o troll i skogen gick...

Att bara hälla i 5-56 kan funka men förmodligen inte.

Lösningen:
1) Testa Bill och Bulls tips med diesel och 110 etc etc.
2) Testa Sven och Styrbjörns tips med 5-56, rostolja etc.
3) Montera av kolven från veven/staken.
4) Löd i en fettnippel i ett urborrat tändstift.
5) Skruva i stiftet.
6) Pumpa i fett, fyll cylindern helt enkelt.
7) Badabim badabom.

Räkna med att hona om, nya ringar och allt det där.

ps. Förresten. Strunta i nr 1.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
AspeliN
15 mars 2008 · 65 Inlägg

DIESEL!

crescentcompact skrev:
Finns det något knep att få igång en motor som inte gått på snart 30 år utan att öppna den, typ att man kan hälla i något i cylindrarna som gör att den släpper?

MVH Fredrik

Volvo 244 TIC
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang