Cadillac Fleetwood 1995, Nya kablar,generator, påbörjat airride,

diamond_ Diamond
22 juni 2008 · 540 Inlägg

fet pimp-bil.. hehehe

I'm Rick James Bitch!
bollen1986
22 juni 2008 · 3 714 Inlägg

Pimp smile smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
_Wallis_
22 juni 2008 · 4 506 Inlägg

Våga Vägra Chrome!

Kan du andas kan du dö.
VictorW Medlem 34530
22 juni 2008 · 908 Inlägg

Har läst igenom hela tråden nu, ska bli grymt spännande att se slutresultatet. Baslådan såg ju uta att kunna bli riktigt intressant big_smile

Är egentligen emot krom, men på denna bil passar det ju klockrent cool

Keep it up!!!!

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
NMI
22 juni 2008 · 1 045 Inlägg

tackar för kommentarerna alla,

_wallis_ finns inget snyggare en "krom tunga" bilar,

förstår att det skulle se tokigt ut på din 240 smile

men är så mycket krom orginal på dessa bilar, så sitter perfekt enligt mig.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
_Wallis_
22 juni 2008 · 4 506 Inlägg

Chrom tunga med orginal chrom isf, På 240in hade det sett förjävligt ut hahah big_smile

Kan du andas kan du dö.
staffe_
22 juni 2008 · 666 Inlägg

grymmt bygga smile lite bling bing

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

Då är inredningen riven igen,
lagar rost i golvet, enda stället på bilen det är rost, men då var det stort  :shock:

Ungefär som en 45:a sko, dom måste ju ha kört på något sen har det börjat rosta,
men har börjat blästra runt kanterna nu, sen ska det kapas ut och ny plåt ska dit,

efter det kommer jag nog dämpa hela golvet med dynamat,
måste beställa hem mer, är det någon som behöver också så hojta till.

sen ska det byggas nytt rostfritt avgassrör,

sen ska det även byggas luftfjädring, och ska kunna styra alla hjul individuellt är det tänkt, och med ricktigt högt tryck, från botten läge till fullt på sekunden.

har fotat lite så kommer lite bildere senare

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
NMI
4 januari 2009 · 1 045 Inlägg

Nu har det gått ett litet tag igen, går inte fort fram här.
Pärlan
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_9993.jpg



Markus måttar så jag får ett fäste till min nya generator,
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_9996.jpg

Max 275A
på tomgång 140A
borde räcka ett tag smile

sen så bytter jag alla kablar till ström samt jord så det blir 50mm2,

http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_9992.jpg
sitter på plats men ej fästet, ska fota det sen.

hade ettt hål i golvet också, tidigare ägare måste ha kört på något, enda rosten på bilen
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_9994.jpg

klart bytt.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_9995.jpg

ska fota mer imorgon om jag itne glömmer kameran,

har rivit ner avgass röret också, ska byggas nytt i rostfritt.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Drönirettab
4 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Jaha ja, det rullar på litegrann iaf, ser ju bra ut. Men generatorn var ganska fjuttig tycker jag. wink

NMI
5 januari 2009 · 1 045 Inlägg

tog lite mer bilder,
gamla avgas som ska byggas om, var endast stora dämparna som var dåliga, dom bakre rören samt små dämparna är inte gamla alls.
men vill ha lite gröver och rostfritt, vill höra lite v8 muller, men inte för mycket bara,
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0007.jpg

gamla samt nya kabeln,
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0010.jpg
men hittar inte min kabelsko tång, vette tusan hur man kan slarva bort den, är ju bara 150cm lång ungefär.?????????
måste leta mer imorgon.

nya staget till generatorn.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0009.jpg

och här sitter den fast, bara test, men sitter perfekt, 5mm från motorn. kunde inte bli bättre
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0008.jpg

sen har jag även led rör liggandes, som styrs med fjärr smile
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0011.jpg
funderar på stoppa dom under bilen men är osäker.
vill inte ha massa färger hade bara tänkt ha dom lysa vitt sken och inget annat,
samt montera dom så dom inte går att se från sidan ser så risigt ut då.

men är osäker vad tycker ni ???

nu måste jag bara hämta mina rör till avgas, så man kan börja bygga på det.
samt kolla vilka delar som behövs till luftfjädringen.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
NMI
9 januari 2009 · 1 045 Inlägg

fick lite gjort idag, har mest funderat på vad jag behöver till luftfjädringen, samt hur jag ska bygga dit det,
skulle ju vilja lägga bilen på backen, men är ju itne det lättaste tyvärr hmm

sista avgasröret borta, denna dämpare var helt slut,
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0020.jpg

Nya jord kablar, ska dra en extra till karrosen
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0016.jpg

en + kabel, hittade min kabelsko tång till slut smile
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0017.jpg

Generator och dubbla ström dragna.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0018.jpg

har nu suttit på nätet 2timmar och försökt hitta det jag kan om luftfjädring,
men fattar ju hälften ungefär av vad jag behöver veta.

nån som vet nån som är duktigt på detta ??
kanske säljer delar till bra priser ?

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
NxV ElectroRaggare
9 januari 2009 · 883 Inlägg

Trevligt projekt!  smile Lycka till!

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
NxV ElectroRaggare
9 januari 2009 · 883 Inlägg

Angående luftfjädring så hör med GOTrading.se de är duktiga och hjälpsamma.

Dock går det ju köpa delarna billigare och förmodligen grejer med bättre kvalitet i USA, men då får man ju ta allt jobb med att leta och para ihop delar.

Jag ska själv bygga Airride på min ´60a stepside pickis, och jag står ännu i valet och kvalet om det ska bli GOtrading eller direktimport.. smile

Senast redigerat av NxV (9 januari 2009)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Emilius Avstängd
19 januari 2009 · 1 714 Inlägg

jag har en ganska bra uppfattning om det mesta som rör airride.
vill du ha så billigt som möjligt är det ju begagnat (inte nödvändigtvis använt) som gäller,
kan hjälpa dig med sidor där det finns begagnat, bara att hojta isf.
billigast nytt med bibehållen bra kvalitet kolla på www.suicidedoors.com
de färdiga kiten ligger på air management - air management kits, det är riktigt fina grejer.
beror på hur fort du vill höja och sänka, pma eller skriv här eller så så kan jag hjälpa till.
generellt brukar man ha 1/2" kit om man vill höja på ett knäpp med fingrarna,
3/8" är lite slöare men det tar inte mer än någon sekund längre. sen får man skaffa bälgar separat,
jag har bara hört bra grejer om slam specialties. det är vad jag skulle valt iaf.

NMI
19 januari 2009 · 1 045 Inlägg

nu har man börjat riva fjädringen, bara en framfjäder kvar, var inte lätt få lös dom kan jag säga...

http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0054.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0055.jpg

lösa jippi.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0056.jpg

lite mindre kvar
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0057.jpg

Org luftbälg.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0060.jpg

Borta fram ocskå
http://i62.photobucket.com/albums/h112/multimedia-import/Cadillac/IMG_0058.jpg

får bort den sista fjädern på onsdag.

har beställt avgas nu också, simons, 4 ljuddämpare 2 1/2" samt rör.

hålller på sätta uhop airide kittet också, kommer bli grymt, STORA bälgar ska kunna ställa mycket..

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
NMI
19 januari 2009 · 1 045 Inlägg

Emilius tacakr för det, har nog hittat vad det blir,
2st viair 480 pumpar,
tanken vet jag inte riktigt storlek på vad jag tar,
4st RE 8" bälgar
1/2 slangar,
samt 8st 1/2" xtreme ventiler,
digital kontroll med allt i.

så kommer bli roligt hoppas jag, dock kommer det kosta en HEL del tyvärr. men känns som att jag vill ha ordentligt när jag väl bygger.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Drönirettab
19 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Du får väl sälja huset för att ha råd med grejorna. wink

Blir häftiga saker det där. smile

Emilius Avstängd
19 januari 2009 · 1 714 Inlägg

NMI skrev:
Emilius tacakr för det, har nog hittat vad det blir,
2st viair 480 pumpar,
tanken vet jag inte riktigt storlek på vad jag tar,
4st RE 8" bälgar
1/2 slangar,
samt 8st 1/2" xtreme ventiler,
digital kontroll med allt i.

så kommer bli roligt hoppas jag, dock kommer det kosta en HEL del tyvärr. men känns som att jag vill ha ordentligt när jag väl bygger.

aha okej det låter som en helschysst setup, tror att du kommer bli nöjd,
du kan höja bilen på nån sekund med de grejerna så.

eftersom du har två rätt kraftiga kompressorer så finns egentligen inget behov av stor tank,
det är ungefär antingen stor tank eller mkt kompressor som gäller.
har du liten tank så orkar ändå två kompressorer fylla den rätt så snabbt,
har du stor tank har du mera luft i som tar slut långsammare och då räcker en kompressor.
en 5 gallon borde räcka, vill du vara helt bombsäker, en 8 gallon.
och akta dig för de kromade tankarna, har sett flera såna som sprängts vid ungefär 175 psi,
kromningen försvagar. resultatet va blåsta slangar och bulig baklucka.
står man med fejan i bagageutrymmet när en sån blåser av då är det tack och adjö.

jewe
20 januari 2009 · 498 Inlägg

Underbar tråd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang